Amerikaan klaagt Apple aan wegens dubbele iTunes-betalingen

ITunes-gebruiker Robert Herskowitz heeft Apple aangeklaagd wegens het maken van dubbele iTunes-betalingen. Herskowitz kocht een nummer, waar hij twee keer voor moest betalen.

iTunes StoreApple is aangeklaagd door iTunes-gebruiker Robert Herskowitz, die zegt geregeld dubbel te moeten betalen voor aankopen in de iTunes Store. Herskowitz eist een vergoeding van 5 miljoen dollar, wegens contractbreuk, vertrouwensbreuk, onrechtvaardige verdiensten, oneerlijke concurrentie en de schending van zowel Apple’s eigen voorwaarden als de wet in Californië. Apple zou ook in de App Store, de Mac App Store en de iBookstore zijn eigen voorwaarden schenden.

Herskowitz zou in de iTunes Store het nummer ‘Whatya Want from Me’ hebben gekocht, waar hij tweemaal $1,29 voor moest betalen. Toen hij een klacht indiende bij Apple, kreeg hij via een e-mail te horen dat Apple hem niet wilde terugbetalen. Iets dat volgens Apple overeen komt met Apple’s eigen terugbetaal-beleid.

Volgens Herskowitz wordt zijn situatie echter niet in de iTunes-voorwaarden beschreven. Klanten hoeven normaal gesproken nooit twee keer te betalen voor een digitaal nummer, een app, een boek of een film. In de voorwaarden staat volgens Herskowitz enkel beschreven dat klanten hun geld niet terug kunnen krijgen wanneer iets afgeprijsd wordt in verband met een actie.

Via The Next Web.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 mei 2012, 12:58
Categorieën Apple, Diensten, Mac & macOS
Onderwerpen itunes, rechtszaak

iTunes

Lees alles over iTunes, de software voor het beheren van je mediacollectie op Mac en Windows. Wat kun je zoal doen met iTunes en hoe zit het met alternatieven?

iTunes

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.