
Treindilemma's (Column)
De wekelijkse column van columnnist Rutger heeft deze week als onderwerp de keuzestress bij het kiezen van de juiste trein-applicatie. Trein, NS Reisplanner Xtra of toch 9292ov Pro?
De wekelijkse column van columnnist Rutger heeft deze week als onderwerp de keuzestress bij het kiezen van de juiste trein-applicatie. Trein, NS Reisplanner Xtra of toch 9292ov Pro?
De Million Dollar App Site probeert net als de Million Dollar Homepage een pagina te vullen met advertenties, alleen dit keer is het concept speciaal voor iPhone apps bedoeld.
De iPhone wordt bij een enquête onder Britten aangewezen als een belangrijker uitvinding dan de auto, wasmachine, camera of stoommachine.
De Universiteit van Illionois gaat iPads uitdelen aan eerstejaars studenten. Ze gaan ook een iPad-applicatie ontwikkelen met nieuws en evenementen, waarmee ze push-notificaties kunnen sturen bij problemen.
Foxconn gaat psychologische hulp inschakelen om zelfmoorden onder medewerkers te voorkomen. Ook is een gebedsgroep van Boeddhistische monniken aan de slag gegaan.
Bluebox Avionics gaat een in-flight entertainment-systeem op basis van iPads maken. Vanaf juli gaat de eerste luchtvaartmaatschappij van start.
In een e-maildiscussie met een journalist van Gawker (uitgever van Gizmodo) reageert Apple-topman Steve Jobs op onderwerpen als de iPad, Flash, het goedkeuringsproces voor de App Store en de huiszoeking bij Gizmodo-journalist Jason Chen naar aanleiding van het gestolen iPhone-prototype.
Steve Ballmer reviewt de iPad: geen Flash, geen Farmville, geen multitasking en zelfs geen porno. Maar toch: this thing blows!
Kunstenaar John Haasl maakt een schilderij met de app ArtStudio for iPad op de iPad.
Rutger stond op de Kalverstraat in Amsterdam en had maar een ding nodig: iPhone-oordopjes. De zoveelste.
Het bedrijf Stuart Hughes verkoopt tien iPad's waarvan de achterkant gemaakt is van 22-karaats goud. Daarnaast is het Apple-logo voorzien van 53 diamanten. En dat voor maar 150.000 euro!
Adobe reageert met een nieuwe advertentiecampagne en een open brief van oprichters Geschke en Warnock op Apples visie op de openheid van het web en de rol die Flash daarin speelt.