Apple legt slogan ‘there’s an app for that’ vast

Apple heeft de inmiddels welbekende leus 'there's an app for that' vastgelegd als handelsmerk. Geen enkel bedrijf dat software verkoopt voor computers en andere electronische apparaten mag de slogan zonder goedkeuren gebruiken.
Robin van t Slot - · Laatst bijgewerkt:

Apple heeft het handelsmerk op de leus ‘there’s an app for that’ gekregen. De leus was in januari 2009 voor het eerst te horen in een reclame en sindsdien zijn de iPhone en alle andere iOS-apparaten onlosmakelijk met de zin verbonden. Ook was het inspiratie voor een hoop parodieën. Dankzij het handelsmerk mogen anderen de zin niet in hun reclame-uitingen gebruiken.

Het handelsmerk is van toepassing op software verkocht via internet of andere computer- en communicatienetwerken. Ook winkels die software voor bijvoorbeeld handhelds verkopen mogen de zin niet gebruiken.

Kortom, alleen Apple mag ‘there’s an app for that’ als slogan bezigen. De vraag blijft of het vastleggen van de zin wel echt nodig was. Het heeft zo’n grote rol in de marketing en reclame van Apple gespeeld, dat je bij het horen ervan vrijwel direct aan de iPhone denkt. Aan de andere kant: door de bekendheid ervan was het misschien juist aantrekkelijk om mee te liften op het succes.

Bron: Mashable

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 12 oktober 2010, 1:09
Categorie Apple
Onderwerpen app store, apple, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.