Eerste iPad-applicaties: vooral games en vermaak
Het mobiele analysebureau Flurry heeft voor het eerst onderzoek gedaan naar iPad-applicaties die daadwerkelijk worden gebruikt. Dat kunnen ze nu al doen, omdat de iPad al in handen is van een select groepje ontwikkelaars, die het apparaat al voor testdoeleinden in huis hebben gekregen. De cijfers zijn daarom niet helemaal representatief voor wat de eindgebruikers straks met de iPad gaan doen. Opvallend is dat games en vermaak erg hoog scoren.
Dat kan ermee te maken hebben dat de iPad vooral in handen is van gamesontwikkelaars, omdat Apple bij de lancering graag de mogelijkheden van de iPad als gamesapparaat wil benadrukken. Ook is de noodzaak om te testen op een fysiek apparaat groter bij gamesontwikkelaars dan bij de ontwikkelaar van een takenlijstje of e-book. De website Electronista ziet juist een hoog percentage e-books, maar dat blijkt een foutje: de 14% staat niet voor e-books voor entertainment.
Via: Businessweek
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Opzich logisch dat de game ontwikkelaars hem al hebben ontvangen, deze app’s doen er ook langer over om te ontwikkelen.
Dus daarom is dat percentage nu hoog.
of apple het richt op gamen weet ik nog niet zo… in de ipad reclame komen niet echt veel games langs.
Denk niet dat je uit het aantal App’s per catagorie een conclusie kunt trekken wat de gebruikers ermee gaan doen.
Ik ga er bijvoorbeeld gewoon niet op gamen omdat ik niet van het gamen ben, zolang iWork & Safari goed werkt ben ik blij.