Aantal abonnees T-Mobile last van extreem langzaam internet
Een aantal abonnees bij T-Mobile klaagt over een extreem lage internetsnelheid. De snelheid wordt onbedoeld verlaagd naar ongeveer 0,05Mbps. Een snelheidsverlaging wegens een overschreden databundel is volgens de getroffen abonnees niet het probleem: de getroffenen zijn vaak nog maar net een nieuwe maand binnen het abonnement ingegaan, waardoor er nog amper data is verbruikt. Al twee weken wordt er over het probleem geklaagd, maar een oplossing is nog niet gevonden.
Update 28 februari 2014: Volgens T-Mobile is het probleem met traag internet nu opgelost. Dat meldt T-Mobile-woordvoerder Michael Vos aan iCulture.
T-Mobile-woordvoerder Dayenne Mulder erkent de problemen tegenover iCulture en zegt dat er aan een oplossing wordt gewerkt:
We zien inderdaad dat sommige klanten problemen ervaren bij het resetten van hun databundel. We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
De snelheidsproblemen lijken ook niet smartphonegebonden: naast de iPhone hebben ook meerdere Android-telefoonbezitters last van een verlaagde snelheid. In ieder geval één slachtoffer merkte op dat zijn iPhone nog gewone snelheden behaalt als hij de simkaart van een andere abonnee gebruikt. We hebben T-Mobile gevraagd hoeveel abonnees exact zijn getroffen, maar de provider zegt hier geen indicatie van te hebben. Het T-Mobile-forum heeft inmiddels in ieder geval één topic met meer dan 80 berichten over het probleem en ook op Twitter wordt het probleem geconstateerd:
@tmobile_webcare krijg de hele dag al lage snelheden. Snelheid reset mss zegt dat ik al op snel zit. #4G wadup? pic.twitter.com/eVPhtjcTW9
— Robert van Hoesel (@robertvhoesel) February 26, 2014
Het lijkt er op dat abonnees vooralsnog niks kunnen doen om het probleem zelf op te lossen. Ervaringen van getroffen gebruikers wijzen er op dat bijvoorbeeld het resetten van de netwerkinstellingen, het vervangen van de simkaart en een belletje naar T-Mobile om je bundel te resetten allemaal geen effect hebben. De provider zal het probleem zelf moeten oplossen. Tot dan blijft een groep abonnees last hebben van langzaam internet.
Tipgever: Virgil

42 reacties
Maxx
Hier in regio den haag geen probleem! 50Mbit met gemak 😀
Michael
Momenteel ook last van bij KPN.
Meer mensen die hier last van hebben?
Anne
In Maastricht ook nergens last van!
Gio
T-mobile slechte dekking hier in Zeeland….vreselijk irritant. Zelden een goed blijvend 3G signaal.
Daan
Jep in Rotterdam ook heel slecht.
Ton
Ik heb altijd extreem langzaam internet met T-Mobile.
Henkie
@Ton: heb ik de laatste paar maanden in het oosten van het land ook last van (arnhem/nijmegen). Dekking is netjes, snelheid is ruk. Zou normaal gesproken een reden zijn om na het aflopen van dit abbonement (oktober) over te stappen. Echter is de snelheid in de 4g gebieden in de randstad beter dan mijn wifi thuis. Ik wacht dus nog even de uitbreiding van het 4g netwerk af maar als ze niet opschieten ben ik bij ze weg
Tijmen
Ik heb tele2 en dat is ook ontiegelijk sloom
Zaandammer
Je bent ook gek als je je abonnement bij t mobile neemt. Weg gegooid geld!
perry
Ik zit ook bij KPN, traag als een slak sinds een paar dagen.
Joost
Heeft u al gebprobeerd opnieuw op te starten?
Henkie
@Zaandammer: Hoor ik vaker maar ik heb zelf eigenlijk nooit klachten gehad in de 5 en een half jaar dat ik bij ze zit. Het is pas de laatste paar maanden dat het om te huilen is
Mitchellosz
Jup! Ik ook bij KPN! Tweets laden of versturen is al te veel gevraagd hier (Rotterdam)
Sander
@Tijmen: Tele2 is t-mobile netwerk, maar dat wist je vast wel 😛
Hier in Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland) is het even ruk als altijd..
Nick88
Hier een iphone bezitter met een Tmobile abo met een download van 0,04 op 3g.. Tmobile deed er maandag over alsof het onbekend was bij hen, inmiddels een andere sim maar niks geholpen..
Bjørn Roobol
Rotterdam en Hoogvliet ook al ruim 1,5 week problemen! Neem aan dat de kosten voor de reset van de databundel vergoed worden?
Mert
Netwerkklacht indienen, wachten tot ze contact opnemen. Abbo opzeggen en overstappen naar een andere provider. Heb het zelf ook gedaan twee weken geleden.
Marc
Hier inmiddels twee klanten gehad met exact het zelfde probleem. Extreem langzaam internet via 3G op iPad 2. Sim geprobeerd in iPhone 5s en probleem het zelfde.Andere sim (KPN) in iPad 2 en gewoon normale snelheid. Probleem ligt dus wel degelijk bij T Mobile.
Sjoerd
Ik heb ook last
Van langzaam internet. Maakt niet uit in welke regio je bent. In Rotterdam, Den Haag, Leeuwarden en Groningen last van
Maurice Hooijmans
De hele dag in Hoofddorp geweest, ik zit bij Vodafone. geweldige 4G!!
Tijmen
@Sander: ja dat wist ik al. ze mogen wel opschieten met 4g dan is het hun eigen netwerk
Deef
Bekijk mijn resultaat van de Ookla Speedtest. Wat is uw snelheid?
Heerhugowaard Noord Holland
marco
ik geloof wel dat internet sloom is, maar soms even andere host kiezen scheelt ook in snelheid, ik heb 4.95 Mbit
Ippi
Ik heb 2MB aan download snelheid… in het achterhoek. Kan toch niet zo laag zijn? Heb de oude i150 abo van Tmobile
T-mobile user
Het probleem is meestal alleen voor 3G en niet voor 4G.
Ik heb hier zelf namelijk ook last van op 3G. En op 4G werkt het gewoon prima.
Henry
Wegwezen bij T-Mobil! Ik ook altijd problemen. In zwolle 3G maar kom je rond Zwolle in een van de dorpjes dan is het naatje .. alleen nog gprs! Belachelijk gewoon! #tmobilfai
daan
Hoe kun je dit meten?
Dick de wit
Heeft t-mobile weleens snel internet dan? Met abbo verlenging kan je ook ineens je bundel niet meer meenemen.
ken
In Tilburg nergens last. Ook altijd 3G van t mob werkt goed. Jaren een tevreden klant.
df
Overijssel ook altijd goed. Netwerk van t-mobile is te snel groot geworden, maar nog altijd de leider in mobiel internet. Straks als in heel Nederland het nieuwe (en niet ge-update als sommige providers) 4g netwerk klaar is is het weer top.
Alfred
Grappig, zulke getalletjes heb ik iedere dag bij Vodafone. Bij T-Mobile heb ik die waarden nog nooit voorbij zien komen.
Wessel
Ik heb sinds maandag tmobile. Kom van Vodafone af.
Ik heb een 5s en woon centraal in Nijmegen.
Internet snelheid en 3 g van Vodafone was ridicuul slecht.
In de stad hè!
In huis geen eens 3G maar gprs.
Idioot.
Dus ik naar tmobile. Daar dus duidelijk betere 3 g.
Internetsnelheid is wel ver onder de maat. Ik heb 50 mbit ABO, maar verschillende testen laten zien dat ik structureel niet meer haal dan 3 mbit. Max.
Daar ga ik wel op vooruit tov Vodafone. Daar de helft.
Zuurkool met Vette jus
@Wessel: …al eens over verhuizen nagedacht?? :)..
Jip
Hier in regio den haag (ypenburg) belachelijk slecht! Geen 4G, vaak alleen gprs. Bellen binnenshuis kan overigens ook alleen verstaanbaar als ik op de bovenste verdieping bij het raam ga staan.
Uitsmijter
Hier een Simyo abbo,
12,30 Mbps download 1,48Mbps upload
En dat voor 16 Euro per maand…..
Chamonze
Is dit goed voor kon? [Speedtest]
Robinmobile
Heb een abbo bij robin mobile en haal dik 2MBPS zonder mb limiet of bellen/sms
Limiet en zonder contract. En betaal maar 30 per maand.Wat wil je nog meer? Haha heb een prima leventje zo.
T-mobile user
Het is inmiddels opgelost als ik nu een meting doe dan is het 10 mb/’s via 3G. En T-mobile meldde dit ook in het forum
En trouwens als er op de website staat dat het Max. 50mb/’s is dan is dat op 4g. Niet op 3G, ik weet niet of dat al duidelijk was bij een paar mensen…
marc
Hi, ik ben van een oud abonnement over gegaan naar een nieuwe (T-Mobile). Dit had ik gedaan omdat ik het wel zat was met de snelheid. Maar je raad het al, mijn snelheid is nog steeds ruk!!
Ik zou 14.4 / 2 mbps moeten kunnen halen, ik haal er soms niet meer dan 5 en heel soms 7. Ik heb al meer keren via hun forum aangegeven dat ik de beloofde snelheid nooit haal en dan krijg ik alleen maar een linkje naar hun website waar staat dat ze het nooit kunnen beloven en dat er heel veel verschillende redenen kunnen zijn.
Nou ja, daar sta je dan, je hebt geen poot om op te staan. Niemand die je dan verder helpt 🙁
Laatst waren we in Rotterdam en daar hadden we 4G en ik moet zeggen, dat was zeker een stuk sneller! Maar ja, daar woon ik niet, woon in het Oosten en daar kan het door wel wat minder zijn, meneer. BAH!! Maar verder ben ik wel tevreden over T-Mobile hoor, zeker wel 🙂 LOL
Nick-Iphone4
voorzover ik zie is het voor mij opgelost, iemand anders ook deze ervaring??
aziz
Ik heb ook erg vaak geen 3g op plaatsen waar mijn vrienden wel 3g hebben
roermond
Hans de Kruif
Ik heb daar l veel langer last van lage snelheden en soms niet eens G3