Nuance gaat virtuele assistent ‘Nina’ binnen apps aanbieden

Spraakdienst Nuance gaat een virtuele assistent aanbieden binnen apps van grote bedrijven. 'Nina' zou het mogelijk maken om bijvoorbeeld geld over te boeken via stemcommando's.

Nuance NinaNuance gaat een virtuele assistent genaamd ‘Nina’ aanbieden binnen apps van grote bedrijven. Nina moet het mogelijk maken om apps van bijvoorbeeld banken, verzekeringsbedrijven en andere grote bedrijven te besturen met behulp van je stem. Op het moment richt Nuance zich vooral op apps van grote Amerikaanse bedrijven. Nuance is al langer bekend om zijn spraakdienst. De technologie van het bedrijf is ook in Siri terug te vinden.

Door een virtuele assistent in apps te integreren moet het mogelijk worden om specifieke handelingen met je stem uit te voeren. Zo zou je bijvoorbeeld met een app van je bank geld kunnen overmaken door een commando uit te spreken. Dit is op het moment nog niet mogelijk met Siri, omdat Apple’s virtuele assistent je niet apps laat besturen. Het wordt in iOS 6 wel mogelijk apps op te starten via Siri.

Volgens Mashable zal Nina gebruikmaken van Nuance’s Voice Assistant Cloud. Dit betekent dat er net als bij Siri een internetverbinding nodig is om de virtuele assistent te gebruiken.

Een aantal bedrijven zijn al van plan om Nina te gebruiken in apps, waaronder het Amerikaanse militaire USAA. Volgens The Verge richt Nuance zich vooral op grote corporaties: kleine ontwikkelaars hoeven daarom niet bij de spraakdienst aan te kloppen. Bedrijven kunnen zich vanaf vandaag bij Nuance aanmelden. Wat ze voor Nina kwijt zijn is nog niet duidelijk: er wordt per klant gekeken naar de kosten. Nina zal beschikbaar zijn voor iOS- en Android-apps.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 6 augustus 2012, 9:48
Categorie iOS
Onderwerpen nuance, siri

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.