misunderstood

Het verhaal achter Apple’s Misunderstood-reclamespot

Het Apple-reclamespotje Misunderstood won een Emmy Award. Maar zijn het allemaal acteurs en is de gezellige kerstsfeer nep? Alles blijkt anders dan je denkt.

misunderstoodApple won onlangs een Emmy Award voor de reclamespot Misunderstood. Maar wie zijn de mensen in het reclamespotje? Is het een bestaand gezin, of heeft Apple op knappe wijze acteurs ingehuurd om een gelukkig iPhone-gezinnetje te spelen?

Op de foto hierboven zie je acteur Chris Ippolito, die de vader speelde in het reclamefilmpje. Hij heeft zijn tweejarige dochter Clara-Anne op de arm en op de achtergrond is Chris’ echtgenote Karen MacKenzie in een blauwe parka te zien. Maar liefst 23 familieleden deden mee aan de reclamespot, die dus volledig gevuld wordt door mensen die daadwerkelijk familie van elkaar zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=nhwhnEe7CjE

In totaal duurde de opname vier dagen, waarin de meer dan twintig niet-professionele acteurs een gelukkig kerstfeest in scene moesten zetten. Het begon allemaal met een mysterieus telefoontje van een castingbureau uit Calgary, over een geheime commercial. Er moest een echte familie in voorkomen. Het acteursechtpaar moest heel wat moeite doen om ooms, tantes, neven, nichten en grootouders te overtuigen om vier dagen vrij te maken voor een reclamespot, waar ze geen verdere details over konden geven.

Lees ook: Apple brengt kerstreclamespot voor iPhone 5s uit

Miljoenen mensen bekeken het tv-spotje en de familie besefte dat ze deel uitmaakten van iets bijzonders. “We maakten onze eigen Apple-baby”, vertelde Ippolito in een interview met een krant in zijn woonplaats, Calgary. Het gaf de familie een unieke kans om samen te zijn en een paar dagen met de opa’s en oma’s door te brengen. Apple huurde een complete verdieping af van een hotel.

Toch is er één persoon die niet erg geniet van de kerstvreugde: een tiener die zich wat terugtrekt uit de groep en de feestvreugde met zijn iPhone filmt. Dat blijkt ook de enige persoon die geen lid is van de Ippolito- en MacKenzie-familie. Het is Logan Riley Bruner, een acteur uit New York. “Ik denk dat het laat zien wat we allemaal willen”, aldus Ippolito. “We willen die gelukkige familie en die belangrijke waarden.” Apple maakte bovendien een dappere keuze, door te laten zien hoe je je met een iPhone kunt terugtrekken en helemaal in je eigen wereldje kan opgaan. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed: hij laat uiteindelijk het filmpje zien dat hij stiekem heeft gemaakt en iedereen valt elkaar huilend in de armen. Eind goed, al goed.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 24 augustus 2014, 11:49
Categorie Apple
Onderwerpen apple, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.