Pangea ontevreden met in-app aankopen in Enigmo

Pangea heeft in een interview aangegeven dat de in-app aankopen tegenvallen. Hij wijdt het aan het feit dat de doorsnee iPhone-gebruiker nog niet optimaal gewend is met deze functionaliteit. In de App Store is deze functionaliteit ook nog niet nadrukkelijk aanwezig volgens Pangea.
Mike van Hoenselaar - · Laatst bijgewerkt:

Pangea SoftwareIn een interview met de ontwikkelaar van Pangea, die we kennen van onder andere Enigmo, heeft de ontwikkelaar aangegeven dat in-app aankopen bij Enigmo nog erg tegenvallen. De ontwikkelaar geeft aan dat de doorsnee iPhone-gebruiker nog moet wennen aan het kopen van een basisapplicatie met de mogelijkheid de iPhone-applicatie naar eigen inzicht te kunnen aanvullen.


Van Enigmo zijn inmiddels al miljoenen kopieën verkocht, alleen hebben maar een relatief klein aantal van deze iPhone-gebruikers gebruik gemaakt van de in-app aankoopoptie die aanwezig is in het spel. Op dit moment worden er gemiddeld per dag 25 aankopen gedaan vanuit de iPhone-applicatie. Dit is volgens Brian Greenstone, van Pangea, erg weinig. Misschien voor een kleinere ontwikkelaar niet, maar de ontwikkelaar had gehoopt op 100 aankopen per dag.

In-app aankopen zijn nu al enige tijd beschikbaar en steeds meer iPhone-applicaties hebben deze mogelijkheid in hun iPhone-applicatie verwerkt. Enkele recente applicaties die hier op iPhoneclub voorbij zijn gekomen zijn Ramp Champ en London Tube ondersteunen in-app aankopen. De service staat nog in de kinderschoenen volgens de ontwikkelaar en moeten nog een betere positie krijgen in de App Store. De mogelijkheden van in-app aankopen zijn nu nog te onduidelijk aanwezig volgens de ontwikkelaar. Pangea geeft in het interview aan dat als deze dingen verbeterd worden dat de aantallen vanzelf zullen stijgen. Pangea blijft zich concentreren op relevante applicaties en ziet de prijs ten opzichte van de mogelijkheid die ze aanbieden als ontwikkelaar vanzelf op elkaar afgestemd worden.

Heb jij wel eens een in-app aankoop gedaan? Loop je hierbij tegen problemen aan? Wat zouden Apple en/of ontwikkelaars anders kunnen doen?

Bron: TUAW

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.