Apple’s nieuwste en beste reclamespotjes van 2018

Color Flood
Apple bracht in 2018 weer een hele reeks reclamespotjes uit, om de producten te promoten. De nieuwste video is nu online te zien, maar we kijken ook nog even terug naar de meest indrukwekkende reclamespotjes van 2018.

Apple’s nieuwste reclamespot van 2018: Color Flood

De reclamespotjes van Apple zijn vaak opvallend en winnen regelmatig prijzen. Het is daarom de moeite waard om nog eens naar de allerbeste van afgelopen jaar te kijken. Maar we beginnen met het allernieuwste reclamespotje, waarin de kleurige iPhone XR centraal staat. Apple legt uit waarom het Liquid Retina-scherm van de iPhone XR zo goed is, waarbij de nadruk ligt op kleuren. ‘Color Flood’ heet de video, die als achtergrondmuziek het nummer ‘Come Along’ van Cosmo Sheldrake heeft meegekregen.

Apple beweert dat Liquid Retina het meest accurate LCD-scherm is qua kleurweergave. In iets meer dan een minuut zien we mensen in gekleurde pakken door een verder verlaten stad rennen. Niet alle pakken zijn gelijk gekleurd en ze komen ook niet helemaal overeen met de kleuren waarin je de iPhone XR kunt kopen. Zo zien we mensen in groene en paarse pakken, maar geen wit en zwart. Het spotje eindigt met de slogan ‘Make Room for Color’, afgebeeld op een blauwe iPhone XR. Echte voordelen van het toestel komen niet aan bod; het lijkt er meer gaan om je interesse te wekken.

https://www.youtube.com/watch?v=d8LJXcQhD0k

Maar het was natuurlijk niet het enige filmpje dat Apple in 2018 uitbracht. Hieronder hebben we nog een aantal andere toppers verzameld.

Share Your Gifts
Share Your Gifts verscheen vlak voor de feestdagen en moedigt je aan om je talent te delen. Iedereen kan wel iets creatiefs en zo niet, dan zijn er Today at Apple-sessies om je kennis te laten maken met tekenen, fotograferen en meer.

https://www.youtube.com/watch?v=3dJCroCMBPM

Er is ook een ‘making of’-video, waarin je kunt zien hoe deze bijzondere video tot stand kwam.

https://www.youtube.com/watch?v=ab3mZateax4

iPhone ontgrendelen met een blik
Het lijkt misschien alsof deze video al van vorig jaar dateert, maar hij verscheen in maart 2018 op Apple’s YouTube-kanaal. Deze heeft een grappige insteek. Met een blik kun je je iPhone ontgrendelen. En nog veel meer. We zien deuren, kluisjes, kasten en deursloten open schieten door ernaar te kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=-pF5bV6bFOU

iPhone groeit heel snel
Apple bracht dit jaar de iPhone XS uit en deed dat met een video waarin alles opeens heel groot blijkt te zijn. Daarbij lijkt Apple vooral de aandacht te willen vestigen op de iPhone XS Max, die met 6,5-inch de grootste schermdiagonaal ooit heeft. In 2018 werden alle nieuwe iPhones een tikje groter en verviel de kleine maar toch zo geliefde iPhone SE.

https://www.youtube.com/watch?v=iVe__Py2GuU

Levens redden met de Apple Watch
Apple benadrukt graag hoeveel levens al zijn gered dankzij de Apple Watch. Mensen ontdekken sluimerende ziektes of kunnen dankzij de Apple Watch contact leggen in noodsituaties. In deze video zie je een kitesurfer die in problemen raakte maar toch zijn zoon wist te bereiken, een man met verhoogde hartslag die gelukkig op tijd naar het ziekenhuis ging en een vrouw die na een auto-ongeluk de hulpdiensten wist in te schakelen. Als Apple doorgaat met het uitbreiden van de Apple Watch met allerlei medische functies kunnen we nog veel meer van dit soort tranentrekkers tegemoet zien.

https://www.youtube.com/watch?v=0tqB4jnCxqA

Behind the Mac
De Mac kreeg in 2018 eindelijk weer wat liefde van Apple, met een herintroductie van de MacBook Air en een vernieuwde Mac mini. Tijdens het oktober-event vertoonde Apple onderstaand filmpje, waarin we ook wat bekende artiesten zien langskomen. Om het extra stijlvol (of tijdloos?) eruit te laten zien is het geschoten in zwart-wit.

https://www.youtube.com/watch?v=RBDxZYLi630&list=PLHFlHpPjgk72DwgjW0TB3QOSeAjLmPaRM

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.