Apple helpt ontwikkelaars met ‘Developer Insights’

Apple heeft nieuwe webpagina's voor ontwikkelaars gemaakt. In 'Developer Insights' vind je tips en ervaringen van ervaren ontwikkelaars, zoals Smule en Evernote.

Apple heeft een vernieuwde webpagina gemaakt, waarmee ze ontwikkelaars willen helpen om ‘great apps for the App Store’ te maken. De nieuwe webpagina valt samen met de aankondiging van WWDC 2016. De inschrijving voor WWDC-tickets is inmiddels begonnen. Op de pagina ‘Developer Insights’ vind je verhalen van ontwikkelaars die al succes hebben gehad met hun apps, zoals Seriously, Grailr en Smule. Je kent deze ontwikkelaars misschien nog niet, maar wel de apps die ze hebben gemaakt, zoals Best Fiends en CARROT Weather.


Apple-ontwikkelaars: Seriously

Voorbeeld: CARROT Weather

Het leuke is dat het deze keer niet alleen de grote namen zoals King en Supercell zijn, die centraal staan. De man hieronder is één van de geportretteerden: het is Brian Mueller, maker van CARROT Weather. Deze app informeert je met sarcastische opmerkingen over het weer. Mueller heeft een eenmansbedrijfje en leerde zichzelf programmeren. Hij vertelt hoe hij de weerapp geschikt maakte voor de Apple Watch en wat daarbij kwam kijken.

Grailr: Brian Mueller

Bekijk ook

Carrot Weather voorspelt het weerbericht op sarcastische toon

Carrot Weather is een app die het weerbericht op verrassende, sarcastische wijze weergeeft.

Je leest bijvoorbeeld Mueller’s overwegingen om een abonnement van €1,99 te vragen. Dat was noodzakelijk, want:

Telkens wanneer een app data ophaalt, kost dat een fractie van een cent. Bij een iPhone-app is dat geen probleem, omdat je het op z’n hoogst maar één of twee keer per dag gebruikt. Maar bij complicaties op de Apple Watch gebeurt het meerdere keren per uur, elk uur, elke dag. De kosten lopen dan al snel op.

Met de tips en adviezen moeten andere ontwikkelaars ook meer succes hebben met het maken van apps. In andere interviews lees je bijvoorbeeld over het opbouwen van een merknaam en het localiseren van apps voor verschillende markten.

Planning, richtlijnen en meer

Er is ook een nieuwe Planning-webpagina, met informatie over de stappen die je moet doorlopen om een app te maken voor iOS, tvOS, watchOS en OS X. Je leert hoe je je app kunt optimaliseren voor de App Store, hoe je geld kunt verdienen en klanten trekt. Maar je moet daarbij wel voldoen aan de richtlijnen en ook die legt Apple uit, zowel wat de techniek betreft als de marketingregels waaraan jouw app moet voldoen.

Als ontwikkelaar kun je ook veel informatie opsteken tijdens WWDC 2016, dat van 13 tot en met 17 juni plaatsvindt in San Francisco. Daar hoor je ook over Apple’s nieuwe plannen met iOS en OS X.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.