Apple: ‘Gebruik locatiegebaseerde toepassingen niet voor advertenties’

Apple heeft op de weblog voor developers een bericht geplaatst waarin ze aangeven dat ontwikkelaars die gebruik willen maken van de locatiegebaseerde toepassingen voor hun iPhone-applicaties voorzichtig moeten zijn.

Locatiegebaseerde toepassingenApple heeft op het weblog voor developers een bericht geplaatst waarin ze aangeven dat ontwikkelaars die gebruik willen maken van de locatiegebaseerde toepassingen voor hun iPhone-applicaties, voorzichtig moeten zijn. Als de iPhone-applicatie voornamelijk advertenties toont op basis van de locatie van de gebruiker, dan komt de applicatie niet door het goedkeuringsproces heen, aldus Apple.

Apple heeft recentelijk Quattro Wireless overgenomen, ook een mobiel advertentiebedrijf. Geruchten gaan dat Apple deze technologie voor zichzelf aan het implementeren is en hierdoor anderen wil afschrikken om locatiegebaseerde advertenties aan haar gebruikers aan te bieden via andere mobiele advertentiebedrijven, zoals AdMob. Apple zegt letterlijk op haar weblog:

If you build your application with features based on a user’s location, make sure these features provide beneficial information. If your app uses location-based information primarily to enable mobile advertisers to deliver targeted ads based on a user’s location, your app will be returned to you by the App Store Review Team for modification before it can be posted to the App Store.

Bron: Developer Connection

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 februari 2010, 10:06
Categorie Apps
Onderwerpen apple, ontwikkelaars

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.