Apple derde plaats als beste klantenservice

Er is een onderzoek geweest door Businessweek onder meer dan 1000 klanten. Deze klanten werd gevraagd naar bedrijven die een goede klantenservice hadden. Van de 25 geplaatste bedrijven is Apple als derde geëindigd.

AppleBusinessweek heeft een onderzoek uitgevoerd onder meer dan duizend klanten. Deze klanten kregen de vraag welke bedrijven een goede klantenservice hebben: bedrijven waar ze goede ervaringen mee gehad hebben bij vragen of problemen. Van de 25 geplaatste bedrijven eindigde Apple als derde. Apple is hiermee het hoogst genoteerde computerbedrijf. Dell staat op de 23ste plaats. De bedrijven die de top 5 compleet maken zijn op opeenvolgend L.L Bean, USAA, Four Seasons en Publix.

Apple stond vorig jaar nog op een 20ste plek. Volgens Businessweek is de stijging van 17 plekken voornamelijk te danken aan de introductie van de Genius Bar. Ook leverden ze middelen om de klantenservice van andere bedrijven te stimuleren via de App Store heeft voor deze stijging gezorgd. Het oordeel voor Apple volgens Businessweek luidt:

The company’s sleek devices and user-friendly software aren’t its only innovations. Appointments at Apple’s (AAPL) “Genius Bars” and its roving in-store checkout clerks are just two ways the company has pioneered new approaches to customer service. The iPhone maker is likely got a bump this year as more companies created customer-friendly apps for their own services, helping to burnish Apple’s customer service brand.

Bron: Businessweek

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 februari 2010, 10:03
Categorieën Achtergrond, Apple
Onderwerp klanten

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.