Setapp bestaat 1 jaar en heeft 15.000 betalende abonnees

Setapp heeft de eerste mijlpaal gehaald: de Mac-softwarecollectie bestaat 1 jaar en heeft 15.000 betalende abonnees weten te trekken. Ook is het aantal apps gestaag gegroeid.

Setapp verscheen een jaar geleden en heeft in die periode 15.000 betalende klanten weten te trekken. De dienst kost $10 per maand en geeft je toegang tot een steeds groter wordende collectie van apps. Met 105 apps in het aanbod zit er voor iedereen wel iets bij. Of je nu tijdelijk een FTP-app nodig hebt of iets zoekt om audio te bewerken: je hoeft het niet los aan te schaffen maar gebruikt de software alleen als je het nodig hebt. Setapp won in de iCulture Awards de eerste prijs als beste Mac-app van 2017.

Setapp 1 jaar

Setapp werd een jaar geleden opgericht door MacPaw, een ontwikkelaar van Mac-software. Het idee was om een soort alternatieve Mac App Store te maken met een selectie van software waar mensen dagelijks behoefte aan hebben. Omdat MacPaw de voorselectie uitvoert kom je geen namaakapps en misleidende apps tegen, waardoor het prettiger in gebruik kan zijn dan de Mac App Store. Je beschikt bovendien altijd over de nieuwste versie van een app.

Setapp 1 jaar

De inkomsten van Setup worden eerlijk verdeeld over de deelnemende appontwikkelaars. Aanvankelijk deden 40 appontwikkelaars mee, maar ook dat aantal is gaandeweg gegroeid. Sommige apps worden elke dag gebruikt, andere maar een paar minuten per maand. De ontwikkelaar krijgt een vergoeding uitbetaald als de app minimaal eens per maand wordt gebruikt.

Setapp: overzicht van apps

Toekomstplannen van Setapp

De makers van Setapp zijn nog niet klaar met hun app. Ze willen de komende maanden ook gezinsaccounts gaan aanbieden, zodat meerdere mensen in een huishouden de software kunnen gebruiken. Ook is Setapp van plan om de zakelijke markt op te gaan. De hoeveelheid apps zal ook toenemen: MacPaw hoopt dat er uiteindelijk minstens 300 Mac-apps beschikbaar zullen zijn, waarvan gebruikers gemiddeld 10 stuks regelmatig zullen gebruiken.

MacPaw gaf nog meer cijfers vrij: zo hebben meer dan 200.000 mensen de app geprobeerd en daarvan zijn 15.000 abonnee geworden. In het eerste jaar leverde dat ongeveer 1,5 miljoen dollar omzet op.

In een blogposting kun je meer hierover lezen.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.