Netflix-app staat op 4 miljoen Nederlandse smartphones

Netflix staat op een derde van de Nederlandse smartphones, omgerekend 4 miljoen Nederlanders. Ook Pinterest blijkt in populariteit te groeien.

Bijna een derde van de Nederlanders heeft de Netflix-app op zijn mobiele telefoon staan. Dat komt neer op ongeveer 4 miljoen Nederlanders, waarvan 2,7 miljoen de app actief gebruikt. Dat wil zeggen: minimaal eenmaal per week. Ook blijkt Pinterest in toenemende mate populair in Nederland.

Netflix op 4 miljoen Nederlandse smartphones

De populariteit van Netflix blijkt sterk leeftijdgebonden. Bij de Nederlandse tieners heeft 68 procent de app geïnstalleerd, terwijl de 65-plussers de app grotendeels links laten liggen. Onder deze oudere leeftijdsgroep heeft maar 9 procent de app geïnstalleerd. Of ouderen liever traditionele tv kijken of helemaal geen video kijken op hun toestel, vermeldt het onderzoek helaas niet.

Netflix in HDR op de iPhone.

Dat geldt trouwens ook voor YouTube: die app staat op ruim 7 miljoen smartphones, vooral bij jongeren. Gebruikers kijken gemiddeld 76 minuten per week, terwijl dat bij Netflix 120 minuten is. Beide streaming videodiensten worden ook op de desktop gekeken. Volgens cijfers van Telecompaper van halverwege oktober heeft 32 procent van de Nederlandse huishoudens een Netflix-abonnement. Het gaat om oongeveer 2,4 miljoen huishoudens, met vaak meerdere gebruikers per account. Videoland heeft 390.000 abonnees en NPO Start 360.000 abonnees.

Pinterest in Nederland steeds populairder
De Pinterest-app geniet in Nederland ook van een groeiende populariteit. De app staat nu op 2,4 miljoen Nederlandse smartphones. Dit betekent een stijging van bijna een half miljoen in een jaar tijd. Dertig procent van de mensen die de app geïnstalleerd hebben, gebruikt hem dadelijks.

Telecompaper keek ook naar geijkte andere apps zoals Facebook. Die app staat op 80 procent van de Nederlandse smartphones geïnstalleerd, 9,7 miljoen mensen. Daarvan gebruikt 7,8 miljoen de apps dagelijks.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.