ProAssist Nederland in opspraak, KPN bezorgd over samenwerking

ProAssist Nederland is in opspraak geraakt, nu blijkt dat de service traag verloopt en de kwaliteit en het type leentoestel dat ze aanbieden, veel klachten oplevert. KPN is bezorgd en dreigt het contract te verbreken.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

iphone-4s-broken-screenWie een toestelverzekering bij KPN afsluit, krijgt vroeg of laat te maken met Pro-Assist. Dit bedrijf regelt de afhandeling van leentoestellen en transport van kapotte toestellen voor KPN, T-Mobile en andere mobiele aanbieders. De Belgische tak van ProAssist ging al failiet en nu is ook de Nederlandse tak van Pro-Assist in opspraak. KPN heeft vanavond gereageerd op een tv-uitzending van Kassa, waarin de werkwijze van ProAssist ter sprake kwam. KPN bevestigt daarin de klachten van klanten: de kwaliteit en het type leentoestel schiet tekort en de snelheid van service is bij ProAssist ook onder de maat. KPN is in gesprek met ProAssist en dreigt de samenwerking met ProAssist op te zeggen als er geen verandering in de situatie komt.

In een bericht op het KPN-forum meldt een woordvoerder dat KPN zich zorgen maakt over de service van ProAssist. ProAssist zorgt bij kapotte toestellen van klanten voor een leentoestel en verzorgt het transport van het toestel dat moet worden gerepareerd. Klanten kunnen daarvoor bij KPN een verzekering afsluiten, dat deel uitmaakt van het abonnement. De verzekering zelf wordt afgehandeld door KPN zelf; ProAssist verzorgt alleen de afhandeling rondom transport en leentoestellen.

Iedereen die zelf met leentoestellen te maken heeft gehad, kent de spookverhalen: in plaats van een gelijkwaardig toestel krijg je een Nokia of HTC-telefoon die eruit ziet alsof hij al tien jaar meegaat. In 2010 kon je in een column op iPhoneclub al lezen over de gewoonte om bij toestelverzekeringen stokoude toestellen beschikbaar te stellen. Toch zijn er tienduizenden en misschien wel honderdduizenden mensen in Nederland die hun toestel verzekeren. Vocht, schermbreuk en diefstal blijken trouwens de meestgenoemde problemen waarmee mensen bij de verzekering aankloppen. In een artikel hebben we al eens de opties rond iPhone-verzekeringen op een rijtje gezet.

Zelf is ProAssist op de eigen website nogal zeker van haar zaak: “Een goede en snelle service is een visitekaartje voor uw bedrijf. ProAssist is specialist in de uitvoering van uw serviceaanbod.” Maar de klanten en opdrachtgevers zoals KPN denken er inmiddels anders over. KPN gaat in het gesprek met ProAssist erop aandringen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren, anders gaan ze de samenwerking met Pro-Assist heroverwegen. ProAssist zelf heeft in een statement aan de VARA aangegeven dat het aantal smartphones de afgelopen tijd snel is gestegen, waardoor ze hun verplichtingen minder goed konden nakomen. Ze beloven dat ze alle zaken die de afgelopen tijd slecht zijn afgehandeld, zullen compenseren.

ProAssist zal klanten die hun toestel de afgelopen periode ter reparatie hebben aangeboden en waarvan de dienstverlening niet conform de voorwaarden is geweest, binnenkort rechtstreeks benaderen en een compensatie aanbieden.

Ook op ons forum wordt regelmatig gepraat over de service van ProAssist. Daarbij blijkt dat er sinds de iPhone in Nederland verkrijgbaar is (2008) al wachttijden gelden van 4 weken.


Bekijk de video in andere formaten.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 14 september 2016, 21:36
Categorie Achtergrond
Onderwerpen kpn, proassist, zorgverzekering

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.