Apple heeft voor het aanstaande iPad-event iets bijzonders gedaan: er zijn minstens 370 unieke logo’s verstuurd voor de uitnodiging. We krijgen tijdens het event waarschijnlijk meer opheldering hoe deze logo’s tot stand zijn gekomen. We gokken erop dat Apple de betrokken kunstenaars de vernieuwde iPad Pro en Apple Pencil 2.0 heeft gegeven om de logo’s te tekenen. Er zijn in werkelijkheid 376 logo’s te achterhalen, zo weten wij uit betrouwbare bron. In een album zijn nu 372 stuks beschikbaar gesteld in een resolutie van 1424 x 1056 pixels (72ppi). De ontbrekende 4 logo’s houden we op verzoek van onze bron liever nog even geheim. Eerder waren de logo’s al op verschillende plekken op Twitter verschenen, maar in een veel lagere resolutie.
Maar… wie heeft de logo’s gemaakt?
De 372 stuks zijn voldoende om een leuke serie mokken of een t-shirt te maken. Apple lijkt heel verschillende kunstenaars te hebben gevraagd om de logo’s te ontwerpen, want qua stijl zijn ze enorm verschillend. Jammer is dat we nu nog steeds niet weten wie er achter deze logo’s zit, maar misschien staan ze binnenkort wel allemaal op de Apple-website, voorzien van uitleg en ontwerper.
Tijdens het komende iPad-event kunnen we niet alleen nieuwe iPad Pro’s verwachten, maar ook een tweede generatie Apple Pencil. Ook kunnen we waarschijnlijk nieuwe Macs en nieuws over de AirPods en AirPower verwachten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- iPad toegankelijker dan ooit: met deze techniek bedien je hem met je gedachten (05-08)
- Waarom dit hét moment is om over te stappen naar Mac op de werkvloer [ADV] (30-07)
- Nieuw: de iCulture-nieuwsbrief met elke dag het laatste nieuws en meer in je inbox (24-07)
- Sonos heeft een verrassende nieuwe CEO die het bedrijf weer op de rit moet krijgen (24-07)
- Privacy by design: hierom zijn MacBook en iPhone ideaal voor op kantoor [ADV] (21-07)
Ze zijn niet allemaal door een andere kunstenaar gemaakt. Je ziet duidelijk logo’s die in dezelfde stijl zijn gemaakt. Zelfs logo’s die hetzelfde zijn, maar dan net een ander kleurtje. Ik denk eerder dat er zo’n 125 tot 150 kunstenaars aan hebben gewerkt.
Ehm, wat is er zo bijzonder aan die ontbrekende 4 dan?
0 kunstenaars. Gegenereerd door deep learning netwerk? (GAN= Generative Adversarial Network)