
Zo gaat WhatsApp geld verdienen
Facebook heeft de eerste maatregelen aangekondigd die ervoor moeten zorgen dat WhatsApp geld gaat verdienen. Het gaat onder andere om reclamebanners die Facebook-gebruikers naar WhatsApp moeten lokken.
Facebook heeft de eerste maatregelen aangekondigd die ervoor moeten zorgen dat WhatsApp geld gaat verdienen. Het gaat onder andere om reclamebanners die Facebook-gebruikers naar WhatsApp moeten lokken.
Facebook lijkt zijn lesje na alle privacyschandalen van de afgelopen maanden wel geleerd te hebben. Het bedrijf heeft honderdduizenden apps de toegang tot persoonlijke gegevens van gebruikers ontzegt. Die apps kunnen overigens wel opnieuw toegang aanvragen.
De afgelopen maanden heeft Facebook proeven uitgevoerd met Videoparty, waarmee je samen met vrienden naar video's kunt kijken. Dat beviel zo goed dat de functie nu wereldwijd beschikbaar komt voor iedereen. Voorlopig is Videoparty er alleen voor Facebookgroepen.
Instagram en Facebook willen je helpen met het terugdringen van smartphoneverslaving. Zowel Instagram als Facebook testen een nieuwe Niet storen-stand, waarmee je kan bepalen hoelang je geen meldingen wil ontvangen.
Facebook gaat stoppen met drie mobiele apps: Moves, Hello en Tbh. Twee waren het resultaat van een overname, terwijl Hello in eigen huis was ontwikkeld.
YouTube gaat betaalkanalen invoeren voor sommige videomakers, naast de al betaalde YouTube Gaming-kanalen en YouTube Premium. De tarieven beginnen bij 5 dollar per maand. Ook Facebook is van plan om voor bepaalde groepen geld te gaan vragen.
Facebook geeft gebruikers binnenkort de mogelijkheid om aan te geven dat de browserhistorie niet meer verzameld mag worden. Ook mensen zonder account kunnen aangeven dat Facebook ze niet meer mag volgen via externe websites en apps. Daarnaast kun je de reeds verzamelde data laten wissen.
Facebook en Twitter zijn steeds minder populair onder Nederlandse jonge tieners tussen de 12 en 15 jaar. Tegelijkertijd blijven Instagram en Snapchat stijgen, terwijl ook Apple's eigen apps meer jongeren bereiken.
Iedereen heeft het momenteel over Facebook, maar Google verzamelt nog veel meer persoonlijke data over je gedrag. Waarom heeft niemand het daarover, vraagt de Wall Street Journal zich af.
Met Facebook Local kun je zien wat er bij jou in de buurt te doen is. Wat kun je ermee en bevalt deze app, die voor het eerst ook in Nederland en België te downloaden is? Dat lees je in deze review!
Consumenten vertrouwen hun data liever niet toe aan Facebook, zo blijkt uit een onderzoek. Apple scoort veel beter, maar tegelijk kun je bedenkingen hebben bij de uitslag. Bedrijven die helemaal niet zo netjes met data en privacy omgaan, zoals Uber, scoren namelijk óók positief.
"Zij doen óók niks!" Dat is de reactie die Facebook-topman Mark Zuckerberg had voorbereid als hij vragen zou krijgen over Apple. Uit een gelekt spiekbriefje blijkt welke antwoorden Zuckerberg vooraf had geoefend. En daarbij krijgt Tim Cook ook een sneer.