Seth Godin: 16 overlevingstips voor Apple Tech Support

De bekende marketingexpert Seth Godin gaat zich op zijn persoonlijke blog te buiten aan een totaal ander onderwerp: hoe zorg je dat je Mac of iPhone zo snel mogelijk wordt gerepareerd of vervangen?

Seth GodinSeth Godin is een bekende naam voor mensen die bedrijfskunde gestudeerd hebben of in marketing werkzaam zijn. Meestal publiceert Godin over merken en merkbeleving, maar deze keer heeft hij op zijn weblog een praktisch lijstje gepubliceerd: 16 tips om met Apple Tech Support om te gaan. Dat komt misschien van pas wanneer je een kapotte Mac of iPhone wilt laten repareren, al zullen lang niet alle (beter gezegd: vrijwel geen) bezitters van een gehackte iPhone daarvoor in aanmerking komen.

De eerste drie tips zijn redelijk open deuren (“bel dit nummer” en “zoek in Google naar je probleem” maar gaandeweg staan er wel wat handige tips tussen. Zoals een subtiele manier om te vragen of je naar een specialist doorverbonden kunt worden en dat je braaf het stappenplan van de supportmedewerker moet volgen, ook als die alleen maar handelingen voorstelt die je zelf al had uitgeprobeerd. Godin’s ultieme tip is om $99 te spenderen aan een One to One card waar een behulpzame ‘genius’ je kapotte computer of iPod waarschijnlijk sneller omruilt dan de persoon aan de telefoon. Maar dan moet je wel in de buurt van een Apple Store wonen…

Via: Seth Godin Blog

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 mei 2008, 6:00
Categorie Achtergrond
Onderwerpen garantie, reparatie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.