Apple vraagt ontwikkelaars 64-bits iOS-apps aan te leveren

Apple roept ontwikkelaars op om 64-bits iOS apps in te leveren. De apps zijn voorlopig nog losstaand van de huidige 32-bits iPhone en iPad apps.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

infinity blade 64-bitsApple heeft ontwikkelaars gevraagd om vanaf nu 64-bits iOS apps te maken. Deze apps halen het maximale uit de 64-bits A7-processor van de iPhone 5s, die eind deze week voor het eerst in de winkel verschijnt. De nieuwe iPhone belooft verbeterde prestaties tijdens het gamen en snelheidsverbeteringen op alle fronten tijdens het gebruik van apps. Het lijkt erop dat de 64-bits apps apart moeten worden ingediend, los van hun 32-bits tegenhangers voor iOS 6. Volgende maand zullen er wijzigingen worden doorgevoerd, waardoor er ook universele apps ingediend kunnen worden, geschikt voor 32- en 64-bits.

De aansporing luidt als volgt:

You can submit 64-bit apps for iOS 7 today that take advantage of the power of iPhone 5s. Xcode can build your app with both 32-bit and 64-bit binaries included so it works across all devices running iOS 7. If you wish to continue to support iOS 6 then you will need to build for 32-bit only. Next month we will be making changes that will allow you create a single app binary that supports 32-bit on iOS 6, as well as 32-bit and 64-bit on iOS 7.

Mogelijk hangt de optie om universele apps voor 32- en 64-bit te maken samen met de update naar iOS 7.1, waar Apple al mee aan de slag is. Er is een handleiding beschikbaar voor ontwikkelaars die hun apps willen aanpassen voor de 64-bits architectuur. Die aanpassingen verlopen nogal soepel, beweert Epic Games, die in twee uur de game Infinity Blade III aanpaste voor 64-bits processoren.

Lees meer over 64-bits iPhones en iPads in ons dossier.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 25 juli 2014, 23:16
Categorie Apps
Onderwerpen 64-bit, developers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.