Mediacenter Boxee kondigt iPad-applicatie aan

Boxee demonstreert op de CES in Las Vegas een eerste versie van een iPad-applicatie, waarmee je content uit het mediacenter op je iPad kunt bekijken.
Elger van der Wel - · Laatst bijgewerkt:

BoxeeBoxee heeft aangekondigd binnenkort met een iPad-applicatie te komen. Het bedrijf demonstreert de app alvast op de Consumer Electronics Show in Las Vegas en heeft daarom ook al wat details vrijgegeven. Voor wie niet weet wat Boxee is: het is mediacenter-software die draait op OS X, Windows en Linux, maar ook op onder meer de oude Apple TV en zijn eigen Boxee Box. Met het systeem kun je zowel internetcontent als lokale media afspelen en het integreert social media.

Met de iPad-applicatie van Boxee kun je direct video’s bekijken die je op je ‘Watch Later’-lijst hebt gezet of die je vrienden hebben gedeeld via sociale netwerken. Content die lokaal opgeslagen staat op je pc of NAS kan direct naar je iPad worden gestreamd. Andersom werkt het ook, je kunt een video die je kijkt op je iPad met één klik verder kijken op je tv of computer.

Verdere details over de applicatie zijn nog niet bekend en er zijn op internet ook nog geen screenshots opgedoken van de applicatie, maar die zullen vast snel volgen. Eerder lanceerde mediacenter Plex al een iOS-applicatie, die voor een deel dezelfde functionaliteit heeft als die Boxee nu aankondigt.

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.