iPhone maakt inhaalslag op Nokia

Een Googlefight tussen iPhone en Nokia laat zien dat de iPhone met een opmars bezig is, maar er nog steeds niet is. En in een video geeft topman Anssi Vanjoki van Nokia toe dat namaak geen schande is.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Google Fight tussen Zune en iPhoneEven een grapje voor tussendoor, want de keiharde cijfers zijn binnen: 190 miljoen voor Nokia en 109 miljoen voor de iPhone. Dan hebben we het niet over verkochte toestellen, maar over het resultaat van de Googlefight tussen beide merknamen.


Bij een Googlefight vul je twee zoekbegrippen in (bijvoorbeeld Steve Jobs en Steve Ballmer) en kijk je wie van de twee de meeste hits in Google oplevert. Een gevecht tussen Zune en iPhone maakt duidelijk dat de Zune (18 miljoen) wel kan inpakken. De iPhone heeft ook z’n voorganger, de Newton (62 miljoen) al ruimschoots ingehaald, al is de strijd niet helemaal eerlijk: de naamsovereenkomst met Sir Isaac Newton levert bonushits op.

OK, terug naar het serieuze nieuws over de strijd tussen Nokia en de iPhone. Voor wie het nog niet heeft gezien: het filmpje waarin Anssi Vanjoki (Executive Vice President en General Manager voor Multimedia) getergd antwoord geeft op de vraag hoe het komt dat Nokia’s nieuwe interface verdacht veel op de iPhone lijkt, is de moeite waard om te bekijken.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
30 januari 2013 om 17:19
Onderwerp
Categorie
Achtergrond

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.