Verkoop van iPad-tijdschriften vlakt af

De verkoop van digitale tijdschriften is in de loop van 2010 afgenomen. Sommige tijdschriften verkopen fors minder dan toen ze net werden gelanceerd.

wired ipadDe verkoopcijfers van digitale magazines voor tablets zijn afgenomen. Dat blijkt uit cijfers van het Audit Bureau of Circulations. We hebben het hier over Amerikaanse tijdschriften, die een paar maanden voorliepen op de Nederlandse initiatieven. Vanity Fair verkocht in november 8.700 digitale novembernummers, terwijl dat in augustus, september en oktober nog op 10.500 lag. Glamour verkocht 4.301 digitale tijdschriften in september maar kreeg in de maanden erna te maken met een daling van 20% naar 2.775 in november. GQ verkocht in november 11.000 stuks, terwijl dat tussen mei en oktober nog gemiddeld 13.000 was.

Ook bij Wired nam de verkoop af: eerst 31.000 nummers tussen juli en september maar nu tussen de 22.000 en 23.000. In vergelijking met de gedrukte edities vallen de verkoopcijfers ook in het niet: er werden in oktober en november 130.000 gedrukte nummers verkocht. Bij Men’s Health liepen de verkopen tussen voorjaar en najaar terug van 2.800 naar 2.000. Dat de belangstelling is afgenomen was wel te verwachten, nu de nieuwigheid er voor veel af is.

Meer info: WWD Media

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 29 december 2010, 23:25
Categorie Kiosk
Onderwerpen ipad, magazine, tijdschriften

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.