Vier op de tien iPhone-bezitters blijven toestel met gebarsten scherm gewoon gebruiken

Vier op de tien Britse iPhone-bezitters blijft de iPhone gewoon gebruiken als het scherm gebroken is. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 1100 iPhone-gebruikers.

broken-iphone-screenMeer dan 40 procent van de iPhone-eigenaren blijft het toestel gewoon gebruiken als het scherm kapot is. Dat blijkt uit een onderzoek van MyVoucherCodes.co.uk. De vergelijkingssite liet onderzoek uitvoeren onder 1.112 Britse bezitters van een iPhone. Daarvan gaf 57 procent toe dat ze hun iPhone wel eens kapot hadden laten vallen. Maar liefst 27 procent daarvan had al binnen de eerste maand na aankoop schade.

De meerderheid van de schades doet zich voor in de eerste drie maanden. Volgens de organisator van het onderzoek zijn mensen bang om bij de verzekering aan te kloppen en blijven ze daarom met hun toestel doorlopen.

Er is ook een praktische reden: meer dan de helft (51%) zegt dat de iPhone nog prima werkt als het scherm gebroken is. Ook bleek 41% geen maatregelen te nemen om hun toestel te beschermen met hoesjes, screenprotectors en andere beschermingsmiddelen. Waarom MyVoucherCodes het onderzoek heeft laten uitvoeren is wat onduidelijk. De website biedt de meest uiteenlopende kortingen aan, maar is niet gespecialiseerd in toestelreparatie of -verzekeringen. Directeur Mark Pearson van het bedrijf zegt dat ze gewoon benieuwd waren hoe mensen omgaan met hun dure gadgets.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 januari 2012, 23:18
Categorie Achtergrond
Onderwerp zorgverzekering

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.