Test-Aankoop klaagt Apple aan, niet tevreden over garantie-informatie

De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Apple aangeklaagd, wegens het misleiden van klanten over de geboden garantie.

AppleCareDe Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Apple voor de rechter gedaagd. Apple zou klanten onvoldoende informeren over de wettelijke garantierechten, om zo klanten over te halen om de AppleCare-garantie tegen betaling te verlengen. Test-Aankoop is niet de eerste organisatie die bezwaar maakt op de garantiebepalingen van Apple: ook de Nederlandse Consumentenbond vindt dat Apple klanten nog steeds onvoldoende inlicht over garantiemogelijkheden.

Test-Aankoop wijst bij de aangespannen zaak ook naar een rechtszaak die Apple verloor in Italië over andere klachten rond AppleCare – een zaak die Apple uiteindelijk 900.000 euro kostte. Afgelopen jaar probeerde Apple op meerdere manieren al de garantiebepalingen te verbeteren, onder andere aan de hand van een tabel op Apple’s site. De Consumentenbond zei in december 2012 dat de geleverde documentatie bij een product nog niet volledig genoeg is.

Volgens Test-Aankoop worden klanten nog steeds niet goed genoeg geïnformeerd op de website, maar ook niet in winkels waar Apple-producten worden verkocht. Het zou nog enige maanden kunnen duren totdat de rechtszaak tot een einde is gekomen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 14 januari 2013, 17:03
Categorie Apple
Onderwerpen applecare, garantie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.