T-Mobile: ’95 procent iPhone-bezitters wil opnieuw een iPhone’

Uit onderzoek van T-Mobile en MeMo blijkt dat 95 procent van de iPhone-bezitters hierna ook weer een iPhone zegt te willen.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile iPhone 4Vijfennegentig procent van alle iPhone-bezitters zou hierna weer een iPhone kiezen als volgende smartphone. Dit stelt een onderzoek van T-Mobile onder bijna duizend gebruikers, dat is uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau MeMo. Volgens de telecomprovider zou een kwart van alle iPhone-bezitters twee tot vier uur per dag spenderen aan het gebruik van de iPhone. De iPhone zou er bij 55 procent van de onderzoeksdeelnemers voor hebben gezorgd dat ze minder vaak een pc of laptop gebruiken. Tweeënvijftig procent pakt er minder snel een camera bij, terwijl een vijfde zelfs minder tv zegt te kijken door de iPhone.


Het percentage van iPhone-bezitters dat hierna weer een iPhone zou nemen ligt volgens T-Mobile opmerkelijk hoog. Twee procent van de onderzoeksdeelnemers zegt voor een Android-telefoon te gaan, terwijl twee procent het nog niet weet. Een laatste procent zou iets totaal anders kiezen dan een iPhone, Android-telefoon, Windows Phone, BlackBerry of gewone mobiele telefoon. Het percentage geeft niet aan hoeveel iPhone-bezitters van plan zijn om binnenkort bijvoorbeeld de iPhone 5 te kopen. Bij het onderzoek werd aan deelnemers gevraagd of ze weer voor een iPhone zouden kiezen, als ze nu een nieuwe smartphone mochten halen.

Volgens T-Mobile gebruikt één op de tien mensen de iPhone meer dan vier uur per dag. De helft van de ondervraagden zegt meer in contact te zijn met vrienden en familie dan voorheen. Het onderzoek stelt ook dat 73 procent van de vrouwelijke iPhone-bezitters sociale apps gebruiken. Zo’n 57 procent van de vrouwen speelt op de iPhone games. Bij de mannen gebruikt 75 procent nieuws-applicaties. Vlak daarachter staan de weer en verkeer-apps, die door 70 procent worden gebruikt. Winkel-apps worden door vrouwen verreweg het minst gebruikt, terwijl mannen amper entertainment-apps opstarten. Winkel-apps scoren bij mannen overigens ook ontzettend laag, met een een-na-laatste positie.

Bron: Persbericht

Reacties: 34 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.