Nieuwe iPad met retinascherm populair onder zakelijke gebruikers

De nieuwe iPad met retinascherm blijkt vooral zakelijke gebruikers te trekken. Dat blijkt uit onderzoek van CIRP. De iPad blijkt ook populair voor sociale netwerken. Shoppen doen de iPad-bezitters nauwelijks.

ipad zakelijkApple heeft een sterke groei gezien in de iPad-business, sinds de derde generatie iPad met retinascherm op de markt kwam. Dat blijkt uit een onderzoek van Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Bij kopers van de nieuwe iPad zegt 21% dat ze het apparaat vooral zakelijk gaan gebruiken. Kijk je naar alle iPad-modellen, dan is slechts 13% van plan om de iPad zakelijk te gebruiken. Kopers van de nieuwe iPad blijken ook meer erop gericht om de tablet voor sociale netwerken te gebruiken. Toch blijkt uit de cijfers van CIRP dat vrije tijd nog steeds de belangrijkste toepassing voor de iPad is. Entertainment en games scoren hoog. De meeste mensen gaan de iPad overigens gebruiken om te internetten.

In de categorie Business was echter de grootste groei te vinden. Dat zou vooral zijn gebeurd sinds maart, toen de nieuwe iPad met retinascherm op de markt kwam. Winkelen is de minst favoriete categorie: kijk je naar alle iPad-modellen dan haalt de categorie Shopping maar 1% en bij de nieuwe iPad is het percentage geïnteresseerde gebruikers te klein om in de grafiek weer te geven. Echte Apple-fans blijken volgens het onderzoek hun iPad vooral zakelijk te gebruiken en veel minder voor games. Als echte Apple-fan ziet CIRP mensen die naast de iPad ook allerlei andere spullen van Apple hebben, zoals een Apple TV, AirPort of Time Capsule. Mensen die een iPad met een hogere opslagcapaciteit kopen, zijn vaker van plan om er serieuze (zakelijke) toepassingen op te gebruiken.

cirp ipad business

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 21 juli 2012, 9:39
Categorie Achtergrond
Onderwerpen gebruikers, ipad, Zakelijk

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.