SoundTracking 3.0: compleet vernieuwde app toont meer foto’s

SoundTracking 3.0 is compleet vernieuwd. De app legt meer nadruk op locatie, foto's en de nieuwe interface.

soundtracking-whitneySoundTracking, de app die een soundtrack van je leven maakt, heeft een grote update gekregen naar versie 3.0. Twee jaar geleden verscheen SoundTracking voor het eerst, waarbij zelfs Apple’s marketingman Phil Schiller een account aanmaakte om de dienst eens uit te proberen. Het gaat bij SoundTracking nadrukkelijk om het realtime delen van speciale momenten, door muziek te herkennen en je de mogelijkheid te geven foto’s, tags en namen van vrienden toe te voegen. Zo kun je later dat moment nog eens terughalen in je gedachten. Je kunt je Soundtrack delen op Facebook, Twitter, and Foursquare.

Voor SoundTracking is de vernieuwde app een nieuw begin. De app heeft een nieuwe interface gekregen, kan nu ook in de buurt zoeken en bevat nieuwe sociale functies. Er zijn al bijna 3 miljoen downloads geteld en de dienst heeft 300.000 actieve gebruikers. Toen de app Twitter-kaarten toevoegde steeg het aantal verwijzingen met 30%. Dat was het moment om ook de app flink te vernieuwen. De app moest beter aansluiten op de manier waarop mensen muziek delen en ontdekken in het werkelijke leven.

Ook is geprobeerd om “meer content en minder app” te laten zien. In de praktijk betekent het: meer plaatjes, minder tekst. Het draait om de foto’s, niet om de schermen waar je eerst doorheen moet bladeren om een bepaalde activiteit uit te voeren. SoundTracking heeft nu een nieuw tagsysteem dat de tags aanpast aan het sociale netwerk waarop je wilt delen: Twitter, Facebook of Foursquare. Ook werd meer nadruk gelegd op locatie: als je terugdenkt aan dat ene fantastische concert weet je meestal nog precies of je in de Melkweg of Paradiso was. Ook dat kun je nu beter vastleggen. Meer dan 250.000 locaties en 162.000 steden en buurten zijn getagd.

soundtracking-iosOmdat mensen zich vaak vereenzelvigen met hun buurt, ligt daar meer de nadruk op. Je kunt nu ook horen wat er bij jou in de buurt aan muziek wordt gedeeld. De zoekmachine in de app is sneller geworden, zodat een muzieknummer al herkend wordt aan een kort fragment, of aan de hand van album of artiestennaam.

Een volgende stap is om het muziekfragment dat je hebt gedeeld uitgebreider te beluisteren. SoundTracking moet dan gaan samenwerken met diensten als iTunes, Spotify, Rhapsody en dergelijke: diensten waar je muzieknummers kunt kopen of streamen. SoundTracking is anders dan SoundHound en Shazam, die puur op het herkennen van een muzieknummer zijn gericht. Bij SoundTracking gaat het veel meer om het sociale netwerk: delen van muziek, maar vooral delen van de oooh- en aaah-ervaring toen je het hoorde.

Downloaden: SoundTracking (gratis, iOS 4.3+)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 11 januari 2013, 11:00
Categorie Muziek
Onderwerpen muziek, soundtracking

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.