Nieuwe instructievideo: iPhone activeren
In een nieuwe instructievideo van Apple wordt uitgelegd hoe je het toestel activeert op het AT&T-netwerk en hoe synchroniseren in iTunes werkt.
In een nieuwe instructievideo van Apple wordt uitgelegd hoe je het toestel activeert op het AT&T-netwerk en hoe synchroniseren in iTunes werkt.
Op een speciale bijeenkomst ter gelegenheid van de lancering van de iPhone heeft Steve Jobs elke Apple-medewerker een gratis iPhone beloofd. Dat grapje kost ruim 12 miljoen dollar, aangezien Apple nu ongeveer 20.000 medewerkers heeft.
De Britse telefoonwinkel phone2u heeft (per ongeluk?) alvast een pagina online gezet waarop de iPhone met een Vodafone-abonnement besteld kan worden.
Klanten die kopen bij de Apple Store kunnen niet een, maar twee iPhones per persoon aanschaffen. Dat is vandaag bekend geworden, naast openingstijden en online aankoopinformatie via Apple.com.
Volgens anonieme bronnen binnen Vodafone worden zij de Europese mobiele operator die de iPhone op de markt gaan brengen. Er zijn nog maar een paar onopgeloste punten, maar een overeenkomst lijkt zeer nabij.
AT&T heeft de abonnementsprijzen voor de iPhone officieel bekend gemaakt, en die zijn redelijk schappelijk te noemen. Het laagste contract gaat 60 dollar per maand kosten voor 450 minuten en een onbeperkt databundel.
De Canadezen zijn een petitie gestart voor lagere datatarieven. De enige GSM-aanbieder Roger Wireless hanteert een datalimiet van 25 megabyte en hanteert tarieven die mijlenver boven de gangbare internationale tarieven liggen.
NTT DoCoMo heeft interesse om de iPhone naar Japan te halen. Dat is een historische gebeurtenis, want normaalgesproken zijn de rollen omgedraaid en moeten toestelmakers smeken bij de Japanse mobiele operators.
AT&T wil de filiaalmanagers van de winkels op weg helpen met adviezen om de mensenmassa's op 29 juni in goede banen te leiden. Maar de manier waarop ze dat doen, met kinderachtige voorbeelddialogen, wekt vooral op de lachspieren.
De AT&T-winkel op de hoek van Market en 3rd Street in San Francisco ligt vlakbij het belangrijkste winkelcentrum, vlakbij het Moscone-center én bij de Apple Store. De ideale plek om de iPhone te kopen... of toch niet? Wij gingen kijken.
New York Magazine heeft een uitgebreid portret van Steve Jobs, die als iGod wordt afgeschilderd. Het humoristische en opvallend persoonlijke portret maakt duidelijk dat de toekomst van Jobs afhangt van het succes van de iPhone.
Je moet maar durven: op Froogle wordt een iPhone aangeboden voor net geen miljoen dollar. En domeinnamen met het woord iPhone erin gaan voor zo'n 10.000 tot 20.000 dollar van de hand.