UPC iPhone-applicatie in de App Store verschenen
De langverwachte UPC-app was al in december 2009 aangekondigd, maar een vol jaar later is deze eindelijk definitief beschikbaar. Met UPC op de iPhone kun je als klant opnames maken en herinneringen instellen op je DVR. Er is een programmagids aanwezig om het juiste programma te kunnen kiezen. Een rode lijn onder een programma geeft aan dat de opname is ingepland. Via e-mail en push notificaties kun je naar wens waarschuwingen ontvangen over de status van opnames. Nog niet alles is mogelijk, want opnames die je op de UPC DVR zelf hebt ingepland, krijg je niet via de iPhone-interface te zien. Dit is volgens UPC technisch (nog?) niet mogelijk.
Een andere beperking is dat je geplande opnames niet via de app kunt verwijderen. Wel kun je herinneringen voor programma’s instellen, wanneer je beschikt over een UPC Mediabox of UPC DVR. De app is gemaakt door Service2Media en is universeel, dus ook geschikt om op de iPad te installeren.
[flickr]set:72157625485327725[/flickr]
Downloaden: UPC (gratis, UPC-abonnement en geschikte mediabox vereist)
Voor niet iPhone-bezitters is de eerder aangekondigde mobiele website http://m.tvgids.upc.nl inmiddels ook live gezet.
Tipgever: Denis
67 reacties
Martin
Werkt goed, makkelijk als je wat vergeten bent op te nemen.
pipo
Nu Ziggo nog!
Bincky
Net getest, werkt prima!
Mack
als ik een opname wil plannen, krijg ik de melding dat de opdracht mislukt is..
Ga ff de box opnieuw opstarten
Marc39
Dit is werkelijk waar voor het eerst dat er eens iets positiefs van UPC komt. Voor de rest is het een !%#&^%!^& bedrijf.
Willem
Whaaa brilllljannt!!! Eindelijk. App werkt top!
Coelers
Hopen dat caiway ook met zoiets komt!
dirk
Zou handig zijn als het ook meteen als remote voor je box gebruikt kon worden.
Dit is technisch toch mogelijk?
Voor mijn Samsung tv heb ik nm een prima werkende remote app.
Anthony
@Marc39: ik ben het met je eens. Het werkt gewoon in een keer! Ik sta gewoon versteld!
Dennis
Het werkt, het werkt, het werkt!!!!!
Marcooo
Yoehoe Tele2!!
Pieter
geweldig!
Henk
Het werkt en snel ook. Als je op opnemen drukt springt rec meteen aan! Gaat nog sneller dan met de dvr zelf!
menno
Super app 1
Willem
Ziggo kan je vergeten!
Gaat niet werken bij hun misschien met nieuwe ontvangers baal er ook van UPC is al een stuk verder wat dat betreft
lexvo
App werkt prima! Goede zet van UPC.
SnotNozem
Dit is echt geweldig, en in 5 seconden werkend. Ik ben onder de indruk van deze app
Martin
Super app, werkt fantastisch!! De techniek staat voor niks… Ik ben fan …
Anonymous
Verassing!!! Weer een leverancier die denkt dat iedereen een NL iTunes account heeft omdat de NL store zoveel te bieden heeft. %^&*
Marcel
App werkt voor geen meter, ik kan geen opnames selecteren. Website werkt wel goed
Idsp
Is het jou al gelukt om een opname in te plannen??
Ralf
Leuke app jammer dat we hier geen UPC hebben ziggo loopt volgens mij een jaar of 3 achter.
dna75
Dit echt een hele mooie app! In het begin was UPC echt dramatisch maar de afgelopen jaren vind ik het bedrijf een stuk beter geworden! Stabiel en snel internet, goede telefonie, tv niks te klagen en dit is een mooie toevoeging. Als de mediabox nu ook eens net zo simpel en soepel zou werken als de iPhone app dan is het helemaal goed. Begrijp niet dat die mediaboxen zo traag zijn. Maar voor deze app complimenten.
theGueSS
Briljant!!! Werkt perfect!
Hoe vaak komt het niet voor dat je vergeten bent iets op te nemen wat je echt wilt zien? Verleden tijd met deze app!
Ben
En nu in gewoon Nederlands? Ik snap je gemopper niet.
Btw, ik neem aan dat je niet verast wil worden (is zo definitief) maar verrast….
dennisvld
Ik grijg ook steeds een melding over server problemen zijn we met zen alle tegelijk aant opnemen??
Danny
Werkt perfect,was binnen 5minuten geregeld en de eerste film wordt al opgenomen super.thanks. UPC
Stijn Veeger (TVGiDS.tv)
Wij gaan dit ook in onze tvgids iphone app inbouwen. Dat moet lukken om bij UPC in te loggen via onze app. Wel nog even geduld…
Stijn van TVGiDS iPhone
Hans
Werkt prima, alleen programmas bij bijv RTL 4 HD worden niet weergegeven bij de zoekresultaten, terwijl het dezelfde programmering betreft als de normale rtl4
Meneer Jos
Super! Dat werd tijd. Een app waar ik op zat te wachten!
Wout
Wel even op moeten wachten, maar dan heb je ook wat. Werkt echt perfect!!!
Pim
Nu nog 1 voor Kpn Glasvezel (maarja dan moet KPN zijn kastjes daar ook nog op aanpassen)
Bobs
As with all things from the United Pirates Conglomerate, extreme caution is advised. I see fares for this service ahead. Maar ja, misschien hebben ze de Xmas-spirit te pakken.
Jackey
Bij mij werkt de app alleen als ik niet inlog, opnemen is dus niet mogelijk.
Als ik mijn inlogcodes geef, dan zie ik alleen zo’n spinner.
Waarom ben ik niet verrast, echt UPC!
Martijn
Wat een geweldige app is dit, hiermee bewijst de iPhone echt zijn meerwaarde. Ik ben blij
dhoog
Ben ik dan de enige waar de App niet werkt?? Krijg telkens de melding ‘Uw opdracht om dit programma op te nemen is mislukt.’. Ik begrijp er niks van.
Ik heb mijn mediabox al opnieuw opgestart, maar dit heeft niets geholpen.
Bij ‘Mijn mediabox’ in instellingen staat ook bij de status ‘unknown’!?
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of wat er mis gaat? Ook via de mobiele website lukt het niet!
Verder is het wel een mooie App
Mark
Nu nog mijn inlog gegevens achterhalen *zucht*
mack
Helaas. Werkt bij niet
Bert
@dhoog: Heb precies hetzelfde probleem, het werkt niet, krijg ook de melding, de opdracht om dit programma op te nemen is mislukt. En ook bij status staat unknown. Getest vanaf zowel iPad als iPhone. En natuurlijk de mediabox al opnieuw opgestart.
Misschien werkt het beter na een nachtje slapen?
Jean
@dhoog
Hier hetzelfde , lukt niet.
mack
Via de app krijg ik foutmelding, en via de website geeft ie aan dat het lukt, echter neemt ie niks op:-(
mack
Deze mail stuurt UPC. Wellicht voor sommige de oplossing.
vuurvreter
Ik heb me vanavond ff aangemeld, dit ging via de pc beter dan via de iphone, daar was het invoerveld van mijn geboortedatum niet zichtbaar, wat een vereiste was/is.
Meteen maar ff een programma op opnemen gedaan, en het werkt direct.
Mail notificatie lukt niet met een gmail account, das dan weer jammer, maar het heeft potentieel.
Bert
Vanmorgen kan ik de app helemaal niet meer starten, blijf draaiend rondje houden.
Matthias
idd, de servers liggen eruit..
Zitten nog aantal bugs in maar heb er vertrouwen in dat dat goed komt.
Stef
ik krijg bij inloggen heel de tijd error dat er iets mis is met de server..
Maarten
Geweldig dit! Zeker een toegevoegde waarde van UPC!
SnijdeA
Wil je dan gelijk de optie voor dreamboxen meenemen ?
dries6951
Gisterenavond drie keer een programma in de mediabox geprogrammeerd voor opname . . . . . resultaat waren drie e-mails van UPC dat het niet gelukt was. Dat gaf de app zelf ook al aan. Knullige app dus.
Eppo
Hmm, leuk, maar ik mis gelijk alweer opties..
Net wat ingepland, maar blijkt het verkeerde programma te zijn, kan ik hem niet meer ontplannen.. wat is dat nou weer voor UPC gedachte…
jelle
Hij geeft bij instellingen meerdere smartcardnummers aan. Maar geen eentje corospondeert met mijn echte smartcardnummer??? App werkt dus niet. Opzet is goed, nu de instellingen nog!
Stijn Veeger (TVGiDS.tv)
Eerste tests zijn positief om het in te bouwen in onze tvgids app.
Wat bedoel je met DreamBox SnijdeA??
Ben
En daar gaan we weer met zijn allen…
Heeft niets met de App te maken maar meer met de mediabox!
Bij mij moest ik de stekker uit het apparaat trekken en de box opnieuw op starten.
Was bij mij in ieder geval de oplossing…
Schijnbaar moeten we met zijn allen gelijk over iets zeiken voordat we ook maar 1 mm verder kijken wat het probleem zou kunnen zijn.
Werkt nu perfect dus hele leuke App
MAXFLI
Dit is de toekomst! Zo hoort het! perfect! Dit is wat ik miste in tv gids.nl ….
Werkt perfect bij mij! Gelijk een overzicht van wat je gaat opnemen… neem een programme op wat bezig is en je ziet gelijk de opname beginnen! Mooi!
Michel
Ik had ook 2 verschillende smartcardnummers in mijn instellingen waarbij hij steeds weer naar de verkeerde terugsprong. Opnemen lukte daarom niet, maar de mediabox resetten lijkt de oplossing. Alles werkt nu en hij blijft nu standaard op het goede smartcardnummer staan.
harson
Lijkt allemaal goed te werken je ziet zelfs of je een HD zender hebt
Deze app is top
SnijdeA
Een DreamBox is een ontvanger die je kan gebruiken voor kabel, digitenne en satelliet.
Tevens kun je deze opnemen in je netwerk, dus is ie te benaderen met je iPhone.
Ik heb zo’n ding en ik gebruik de TVGids app, ik zou graag een uitzending uit de app willen kiezen om deze met mijn dreambox op te nemen.
Bert
Bij mij blijven de problemen bestaan, ook na opnieuw opstarten.
marcel
Voor degene die ‘m niet aan de praat krijgen: mediabox resetten door fabrieksinstellingen te kiezen in het hoofdmenu. Nadat de mediabox opnieuw is opgestart ga je terug naar het hoofdmenu -> instellingen -> energieverbruik, en daar schakel je de optie ‘uit’. Mediabox ff aan/uit schakelen en alles werkt prima! Top app!
Legalcomplex
Opnamens beheren is nog niet mogelijk m.n. bekijken, verwijderen(!), series/herhaal opnamens. Versie 1.0 is een prima app dus hopen dat 2.0 komt. Met deze bedrijven weet je het namelijk nooit.
Jurriaan
De app werkt prima (als het gaat om opstarten etc) maar telkens als ik iets wil opnemen, dan vraagt ie om mijn Mijn UPC gegevens, OOK als ik gewoon al ingelogd ben of de login/password al tig keer heb ingegeven. Verder staat ie op “Remember me” dus daar zou het ook niet te maken mee moeten hebben. Iemand een idee?
Bert
Ik kom nu wel een stukje verder, maar de opnames komen niet aan. Maar krijg nu niet meer meteen de foutmelding. Reset natuurlijk al een paar keer gedaan.
Joop
Ik had ook dat “serverprobleem” maar na het uit- en weer inschakelen van de iphone werkte het ineens wel dus misschien is dat een optie voor sommigen.
kijf
waar kan ik die app vinden voor de Samsung tv
kan hem niet vinden…
Joje
@Joop: Ik heb sinds twee dagen de iphone4 en blijf nu het server probleem houden. Op de 3GS werkte het super, snap er niks van??
Donald
Opnemen met de app lukt goed, maar afspelen niet. De VDR geeft geen kik, beeld blijft op zwart.
Moet mediabox resetten/stroom eraf, dan werkt het zaakje weer.
Rudi
heb mijn oude mediabox vervangen door een met dvr maar in de app blijft het oude smartcardnummer staan. hiermee zijn geen remote opnamen mogelijk. ik kan nergens handmatig het smartcardnummer wijzigen. heb de nwe mediabox ook al een paar keer gereset, zonder resultaat. wat te doen??