Review Boom Brigade: eenvoudig, hectisch én leuk

Review van Boom Brigade, een game in de categorie 'lijnentrekkertjes'. De bediening en opzet van het spel zijn erg eenvoudig, maar het spelen van de game is nog niet zo makkelijk.

Boom BrigadeBoom Brigade is een eenvoudig, maar fijn ‘lijnentrekkertje’. Mocht dit door mijzelf benoemde genre nog onbekend voor je zijn, dan heb je games als Flight Control en Harbor Master vast nog nooit gespeeld. Lijnentrekkers zijn games waarbij alles draait om het snel en slim tekenen van lijnen op je scherm met je vinger. Met die lijnen verplaats je bij Boom Brigade gevechtseenheden die vrijwel onafgebroken hun munitievoorraden leegschieten op vreemde insecten die je basis proberen aan te vallen.

Je kunt kiezen uit drie verschillende soorten eenheden om je basis te verdedigen met verschillende kwaliteit. Tijdens het neermaaien van de insekten verdien je geld waarmee je je eenheden kunt upgraden of je basis kunt repareren. Incidenteel speel je een pakketje vrij om de gezondheid van je eenheden te herstellen of een extra eenheid in te schakelen. Zeker wanneer je wat verder in de game komt, zijn deze pakketjes heel welkom en kan je overleven er van afhangen.

Eenvoudige bediening, chaotische gameplay

Hoewel de bediening en opzet van het spel kinderlijk eenvoudig zijn, is het allerminst eenvoudig om de game te spelen. Al snel komen er vijanden van alle kanten en ben je continu druk aan het lijntjes trekken om je eenheden naar de goede plaats te maneuvreren. De game wordt dan lekker chaotisch.

boom brigade

Eervol grafschrift en dan snel opnieuw beginnen

De game eindigt wanneer al je verdedigers zijn verslagen of je basis is vernietigd. Leuk is dat je dan een paar kruisjes op een begraafplaats te zien krijgt, met soms een tekst over hoe je familie je zal herinneren. Ook krijg je dan te zien tot welke legerrang je het hebt geschopt en niets is zo verleidelijk om de game dan nog snel één keertje te starten om die score te overtreffen.

Hectiek alom, maar helaas geen levels

Boom Brigade begint steeds relatief ontspannen, maar zodra je iets verder komt in het spel wordt je van alle kanten aangevallen en wordt het spel lekker hectisch. Toch blijft het spel eenvoudig om op te pakken en even snel te spelen en dat maakt het een heerlijke mobiele game. Wel is het jammer dat het spel steeds weer op hetzelfde eenvoudige niveau begint. Het was leuk geweest als je na verloop van tijd een volgend level zou kunnen afronden en direct in een lastiger level zou kunnen beginnen. Het is te hopen dat de makers zo’n levelsysteem bij een upgrade van de game gaan inbouwen, maar hier is helaas nog niets over bekend. Boom Brigade is een klein spelletje met een klein prijsje dat zich prima leent voor een lekker en snel potje gamen op je iPhone of iPod touch.

Info: Boom Brigade

• Ontwikkelaar: 10tons Ltd.
  • Applicatie: Boom Brigade