Sprint stopt $100 miljoen in promotie van iPhone-killer

De Amerikaanse mobiele operator Sprint gaat er $100 tegenaan gooien om consumenten te verleiden tot een Samsung Instinct. In filmpjes benadrukt Sprint het snelle dataverkeer en de GPS-functie ten opzichte van de iPhone, maar hoe lang kunnen ze die claim nog volhouden, nu de 3G iPhone eraan komt?
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Samsung InstinctDe Amerikaanse operator Sprint gaat $100 miljoen uitgeven aan een promotiecampagne, waarmee ze hun nieuwste iPhone-killer aan de man willen brengen. De advertentiecampagne voor de Samsung Instinct gaat op 9 mei van start, maar de commercials zijn nu al te zien op YouTube.

Daarin wordt niet geheimzinnig gedaan over de belangrijkste concurrent van de Samsung Instinct: het toestel wordt rechtstreeks afgezet tegen de iPhone. In verschillende beelden zijn de twee apparaten naast elkaar te zien.

De Samsung Instinct is daarbij natuurlijk de winnaar. Sprint hamert op eigenschappen als EV-DO (snel dataverkeer) en GPS, twee functies die wel in de Instinct en niet in de iPhone aanwezig zijn. Maar Sprint moet snel zijn met het verkopen van zoveel mogelijk toestellen, want zodra de 3G iPhone (met GPS?) wordt aangekondigd zijn de claims alweer gedateerd. De campagne laat eventuele pluspunten van de iPhone achterwege, zoals het grotere touchscreen.
De filmpjes die nu te zien zijn, zullen alleen online vertoond gaan worden. In juni begint Sprint met een grote televisiecampagne.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 10 september 2008, 8:13
Categorie iDevices

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.