Nog steeds achterstand in iPhone-activaties bij T-Mobile

De activatie van iPhone-abonnementen loopt bij T-Mobile nog steeds achter op schema. Een deel van de iPhone-kopers kan nog steeds niet bellen. Daarbij blijken de speciale iPhone-abonnementen voorrang te krijgen op mensen met een Flex- en Relax-abonnement.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Activatie iPhone T-MobileDe activeringsproblemen bij T-Mobile zijn nog niet helemaal opgelost. Er zijn nog steeds veel activeringsproblemen; pas maandag hopen ze dat alle iPhone-abonnementen geactiveerd zullen zijn. Dat betekent dat een deel van de mensen die al een iPhone 3G in bezit hebben, het toestel nog niet kunnen activeren en er ook nog niet mee kunnen bellen omdat de simkaart nog niet is vrijgegeven. Alleen simkaarten waarop een iPhone-abonnement is geregistreerd worden herkend door de iPhone. En dat blijkt ook na een kort testje.

Als we in een geactiveerde iPhone met iPhone-abonnement een gewone simkaart met een Relax-abonnement van T-Mobile steken, levert dit een foutmelding ‘Geen simkaart’ op, terwijl de iPhone-simkaart wel meteen wordt herkend. Navraag bij de helpdesk van T-Mobile maakt duidelijk dat eerst de speciale iPhone-abonnementen zullen worden afgewerkt en dat pas daarna de Flex- en Relax-abonnementen worden aangepast.

Onze podcaster Gert-Jan, die eigenlijk met de helpdesk belde vanwege een simkaartprobleem, kreeg te horen dat hij zijn toestel binnen de garantieperiode van 8 dagen kan omruilen. Op zijn opmerking dat er geen voorraad meer is, maakte een tweedelijns helpdeskmedewerker echter een verspreking: hij vertelde dat er in de shops nog wel voorraad is om defecte toestellen te kunnen omruilen. Later probeerde de medewerker de verspreking goed te praten door te zeggen dat het om servicetoestellen gaat, waarvan er bewust een enkel exemplaar in de shops aanwezig zou moeten zijn.

Verder kregen we via de e-mail de volgende gebruikerservaring nog door:

Net met T-Mobile gebeld omdat Visual Voicemail niet werktte en omdat op internet nog steeds mijn oude abbo stond vermeld.
Ze werken het weekend door om alle abbo’s te activeren en ze zijn nu dus nog niet actief. Ze raden aan om niet te internetten om kosten te voorkomen!
Dit is echter niet altijd vermeld in de winkel. Vrouw vd klantenservice zei dat ze meerdere klachten hierover had gehoord en zij heeft ookaangegeven dat een info mail oid miss op z’n plek is. Dus wellicht een berichtje waard om mensen te waarschuwen??
Ze zetten alles dit weekend om, dus waarschijnlijk zijn maandag alle abbo’s actief. Dit is dan ook gelijk zichtbaar op my T-Mobile.

Even een belangrijke tip voor de mensen die net een iPhone 3G hebben gekocht. Ik zag op mijn My T-Mobile dat ik nog maar 10 min. beltegoed heb en 7 SMS’jes, terwijl ik een abo heb van 150 min. en SMS’jes/mnd. De klantenservice vertelde mij dat ik elke maand per 13/7 nieuwe minuten krijg en dat die 10 min. ter overbrugging zijn. Ik weet niet of dat voor alle nieuwe abonnees geldt, maar het lijkt mij de moeite waard om uit te zoeken. Zeker als iedereen nu lustig gaat bellen op zijn nieuwe iPhone kan dat misschien voor nare verrassingen zorgen.

Het beste kan iedereen zich even aanmelden voor My T-Mobile en om te kijken hoe veel belminuten/SMS’jes men nog kan verbruiken binnen de bundel.

Nog steeds problemen bij activering iPhone, Iphone besteld bij Belcompagny in Goes en deze hebben vandaag 1 klant kunnen activeren….

T-mobile is slecht bezig! vanmorgen kon je wel weer een abbonnement afsluiten. maar om een uurtje of 10 toen er meerdere winkels open gingen kon je het weer vergeten! Ook met de formulieren die sommige winkels naar t-mobile hebben gefaxt is het een ramp. dan duurt het volgens een medewerker van BC ook nog wel 3 weken voordat je aanvraag is verwerkt!
T-mobile had deze deal nooit moeten sluiten als ze niet eens wat abbonnement aanvragen aan kunnen!

Even voor de mensen aan wie het niet goed is verteld. Gisteren is mijn iPhone in de winkel niet via TAS aangevraagd maar handmatig. Voor de mensen die dat ook hebben: Internet wordt in rekening gebracht totdat je abbo is geactiveerd! Visual voicemail werkt voor deze lieden ook nog niet, en je hebt totdat de aanvraag is verwerkt 60 belminuten. verwerking duurt normaal 5 werkdagen als het handmatig gaat. DUS LET OP, anders kost het weer een hoop centen bij je 1e rekening!!!

Heel veel dank aan Gert-Jan, die de moeite nam om dit allemaal uit te zoeken en alle andere nieuwsinzenders!

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 november 2009, 1:45
Categorie Providers
Onderwerpen storing, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.