Google introduceert GetMo in Nederland: mobiele sitekosten in kaart

Google heeft vandaag de online dienst GetMo geïntroduceerd, waarbij je kunt zien hoe jouw site het in een mobiele browser doet en met wie je in zee kunt gaan om dit te verbeteren.

GetmoGoogle heeft vandaag de website GetMo in Nederland geïntroduceerd. Hierop kunnen bedrijven zien hoe hun website er uitziet in een mobiele browser en aangeven wat er precies mist of niet werkt. Door aan te geven wat voor een site het is, beoordeelt GetMo hem op een schaal van 5 wat betreft gebruiksvriendelijkheid. In een overzicht kun je aangeven hoe je precies een mobiele site wil maken en wat het moet kosten, waardoor de juiste Nederlandse sitebouwers – uiteraard gespecialiseerd in mobiele sites – en tools in beeld krijgt. Hierdoor maakt Google het een stuk makkelijker om te zien wat een mobiele site precies moet kosten.

Door bedrijven te laten zien hoe een site in een mobiele browser presteert en vervolgens de middelen te bieden om dit te verbeteren, probeert Google ervoor te zorgen dat meer websites een mobiele versie krijgen. Dit deed GetMo eerder al in een aantal landen, maar vanaf vandaag is de dienst ook in Nederland te gebruiken.

Voor de samenwerking zijn een aantal Nederlandse websitemakers benaderd, die met verschillende criteria in de lijst van mogelijkheden zijn geplaatst. Door aan te geven wat voor een website het is, hoeveel je te besteden hebt en wat je precies zelf wil doen blijft er een lijst aan mogelijke bedrijven met wie je in zee kunt gaan. Google hoopt hiermee dat nog meer websites beter mobiel te raadplegen zijn.

Meer informatie: howtogetmo.nl

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 8 mei 2012, 18:08
Categorieën Apple, Apps

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.