Cingular profiteert van iPhone-gekte

Cingular weet goed te profiteren van de iPhone-gekte. Ze verzamelen namen, telefoonnummers, mailadressen en andere informatie van klanten die ze voor marketing kunnen gebruiken.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Cingular – of eigenlijk AT&T – weet goed te profiteren van de iPhone gekte. Ze verzamelen namen, telefoonnummers, mailadressen en allerlei andere informatie van mensen die op de wachtlijst willen. Of nee, eigenlijk is het geen wachtlijst, maar een iPhone-notificatielijst. Mensen die op de lijst staan krijgen niet in volgorde van aanmelding in de kans om een iPhone te kopen, maar ontvangen gewoon een telefoontje of een e-mailtje zodra de iPhone beschikbaar is. Klinkklare onzin, want reken maar dat de lancering niet ongemerkt voorbij gaat: videobeelden van mensen in slaapzak voor de Apple Stores gaan straks de hele wereld over. Maar Cingular heeft daarmee wel de mogelijkheid om interessante marketinggegevens te verzamelen, die ze weer kunnen doorverkopen of voor latere acties gebruiken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 februari 2013, 16:16
Categorie Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.