Verizon: succes van iPhone is een samenzwering

CEO Seidenberg van Verizon klaagt dat het succes dat aan Apple wordt toegeschreven een samenzwering is. De echte revolutie komt van Verizon zelf, met touchscreen-toestellen die wel erg veel op de iPhone lijken.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Verizon LG VoyagerDe Amerikaanse operator Verizon doet in interviews altijd voorkomen alsof ze geen bedreiging zien van de iPhone. Maar in de reclamecampagnes is wel duidelijk een defensieve tendens te zien, waarbij ze zich nadrukkelijk afzetten tegen de iPhone. Verizon CEO Ivan Seidenberg heeft er in een interview met de Financial Times nog eens een schepje bovenop gedaan. Hij spreekt van een samenzwering: “Je verklaart ze tot winnaar voordat ze hun sporen in het veld hebben verdiend”. Ook klaagde Seidenberg over Steve Jobs: die heeft geen monopolie op innovatie, wordt oud en kan straks niet meer de controle over het bedrijf uitoefenen.

Seidenberg reageerde daarmee op de vraag of de lagere prijs van $200 voor de iPhone tot een gegarandeerd verkoopsucces zou leiden. Apple is een nieuwkomer en moet zichzelf nog bewijzen, aldus de topman. Verizon kan echter wél voor een revolutie in de markt zorgen, waarbij de sprong van computers naar mobiele apparaten wordt gemaakt. Mobiele telefoons worden gamecontrollers en terminals om mobiel te bankieren. Het geheime wapen van Verizon (dat deels eigendom van Vodafone is): de vele touchscreen-telefoons die ze vlak na de lancering van de iPhone op de markt hebben gebracht, waaronder de LG Voyager en de Samsung Glyde. Verizon is van plan om de Amerikaanse markt nog agressiever te benaderen, onder andere met de BlackBerry Thunder, het eerste touchscreen-toestel van RIM.

Via: Electronista

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 30 juni 2008, 1:30
Categorie iDevices

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.