Vernieuwde Scoupy-app geeft korting op supermarktartikelen

Scoupy heeft een nieuwe insteek: geldterugacties en gratis proberen van producten. De vernieuwde app probeert een zo goed mogelijk persoonlijk profiel van je te maken.

Scoupy heeft de app in het nieuw gestoken. In plaats van een kortingsapp voor winkels is het nu een app geworden voor mensen die van geldterugacties houden. Via de app kun je het aankoopbedrag van een product terugvragen of korting krijgen op een bepaald product. Het gaat uitsluitend om supermarktproducten, zoals etenswaren, dranken en producten voor persoonlijke verzorging.


Scoupy: korting op Orangina Scoupy: voorbeeld van Amstel cashback

Scoupy: geld terug of gratis producten proberen

Met de app kun je producten proberen en geld terug vragen na een aankoop. Omdat alles in één app zit, betekent het gemak voor jou als consument, maar ook handig voor Scoupy zelf. Zij kunnen namelijk precies zien in welke producten jij zoal geïnteresseerd bent, op basis van de manier waarop je de app gebruikt. Heb je vooral geld terug gevraagd voor Amstel, Axe en diepvriespizza’s, dan is de kans groot dat je een man bent. Gelukkig zitten er ook wat gezondere acties in voor bijvoorbeeld quinoasoep en Skyr-yoghurt.

Scoupy begon in 2011 als app om korting te krijgen bij winkels en horecagelegenheden. Die fase heeft de app achter zich gelaten: sinds begin van het jaar richten ze zich op FMCG, een afkorting voor Fast Moving Consumer Goods. Oftewel: producten die je dagelijks consumeert zoals graanrepen, kratten bier of toiletpapier. De acties die we in de app zagen, zijn vooral gericht op etenswaren. Dat blijkt ook uit de partners die Scoupy zelf noemt bij de aankondiging van deze nieuwe app: Coca-Cola, Verkade, Amstel, Venco, Bolletje en Optimel.

Scoupy: actuele acties Scoupy: lopende acties waaraan je meedoet

Gratis producten in ruil voor jouw data

De switch naar geldterugacties (in vaktermen ‘cashback’) bleek zo succesvol dat Scoupy de app nu helemaal daarop heeft gericht. Voorheen moesten fabrikanten deze acties via retailers zoals Jumbo en Albert Heijn organiseren, nu werkt het via een app. Wel moet je nog steeds naar de supermarkt om het product te kopen, om vervolgens geld terug te vragen door het uploaden van je kassabon. Een balkje met de term ‘Beschikbaarheid’ onderin het scherm geeft aan hoe lang de actie nog duurt. Sommige acties zijn namelijk beperkt tot een maximum aantal deelnemers. Als een merk meedoet, worden gemiddeld 25.000 producten gratis weggegeven of met korting verkocht via de kortingsactie, aldus Scoupy. Fabrikanten kunnen niet zien welke andere producten je hebt gekocht, maar kunnen wel acties organiseren voor mensen die hebben aangegeven dat ze een bepaald merk interessant vinden.

Profiel opbouwen
Scoupy bouwt met de data in de app een profiel op. Een van de hulpmiddelen om dat te doen is de functie ‘Like2Try’, waarmee je kunt aangeven wat jouw favoriete merken zijn. Dit werkt op een Tinder-achtige manier en het stelt Scoupy in staat om een beeld te vormen wie je bent. Door aan te geven dat ik geen interesse heb in Zwitsal, Hero Baby, Sheba, Pedigree, Axe, Head & Shoulders en soortgelijke merken kan Scoupy al vrij nauwkeurig afleiden dat ik geen hond of kat, geen kinderen en geen problemen met roos heb en dat ik waarschijnlijk een vrouw ben. Ook omdat ik heb aangegeven dat ik Elvive, Diadermine, Vichy en Optimel wél eens zou willen proberen.

Informatie

Laatst bijgewerkt
10 november 2015 om 18:23
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.