Archief voor 'onderzoek'

iCulture.nl afbeelding met logo

Wired: 'Slechte 3G-ontvangst toch schuld van operator'

Wired verzamelde gegevens van ruim 2.600 iPhone-gebruikers. Ze concluderen daaruit dat de ontvangst vooral afhankelijk is van de operator. In landen waar 3G al langer bestaat, zoals in Nederland, ligt de snelheid veel hoger.

iCulture.nl afbeelding met logo

Chinezen vinden iPhone trendy en nuttig

Uit onderzoek van Pearl Research blijkt dat 68% van de Chinezen wel eens van de iPhone heeft gehoord. Maar Pearl onderzocht voornamelijk Chinezen die al op internet actief zijn en in de grote steden wonen.

iCulture.nl afbeelding met logo

Device Seizure: eerste forenische software voor de iPhone

Device Seizure 2.0 is de eerste forensische applicatie voor de iPhone. Het is mogelijk om gegevens uit adresboek, notities, sms en belhistorie te achterhalen, maar niet alle informatie is toegankelijk voor detectives en rechercheurs die bewijsmateriaal zoeken.

iCulture.nl afbeelding met logo

Muziektelefoons verkopen beter dan mp3-spelers

Onderzoeksbureau MultiMedia Intelligence heeft berekend dat er vorig jaar meer muziektelefoons dan mp3-spelers zijn verkocht. Maar gek genoeg telt de iPhone daarin niet mee als muziektelefoon.

iCulture.nl afbeelding met logo

Zakelijke gebruikers dol op de iPhone

Volgens een onderzoek van ChangeWave Research is 59% van de zakelijke gebruikers zeer tevreden over de iPhone. Dat percentage ligt veel hoger dan bij gebruikers van typische zakentelefoons zoals de BlackBerry. Maar hebben de onderzoekers wel de juiste dingen gemeten?

iCulture.nl afbeelding met logo

Koreaanse CEO's vinden iPhone meest innovatieve uitvinding

Koreaanse topmanagers vinden de iPhone de meest innovatieve uitvinding, zo blijkt uit een onderzoek van het Samsung Economic Research Institute. Oprolbare displays en een energiezuinige auto op zonne- en windenergie eindigden vlak na de iPhone.

iCulture.nl afbeelding met logo

iPhone bovenaan verlanglijstje voor volgende mobiele telefoon

Twee onderzoeken laten zien dat de iPhone de meest gewilde mobiele telefoon is, die het meest wordt overwogen bij de volgende aankoop. Ook blijkt het iPhone-effect te werken: Amerikanen hebben dankzij de iPhone een positiever beeld van Apple gekregen.

iCulture.nl afbeelding met logo

iPhone populairste kerstkado bij Generatie Y

Amerikaanse jongeren kiezen de komende feestdagen het liefst voor een iPhone. Ook gameconsoles, desktopcomputers, mp3-spelers en laptops zijn populair en dan het liefst van Nintendo, Apple of HP.

iCulture.nl afbeelding met logo

iPhone-gebruikers meest tevreden

Volgens onderzoek van ChangeWave is 82% van de iPhone-bezitters zeer tevreden met de iPhone. Alleen de BlackBerry komt enigszins in de buurt.