Reacties voor: Gebruikers WeekCal-app boos om plotselinge betaalde functies, ontwikkelaar draait het terug

De populaire WeekCal agenda-app is de afgelopen dagen overspoeld met negatieve recensies vanwege het invoeren van betaalde pro-functies, zelfs voor functies waar eerder al voor betaald is. Ook op de iCulture-redactie ontvingen we veel klachten van gebruikers. De ontwikkelaar heeft dit nu weer teruggedraaid.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 22 reacties

  1. Klopt, ik had ook een mail gestuurd om mijn ongenoegen te uiten. Trok op niks meer en zeer irritant, wou hem eraf gooien maar met de update van vandaag terug in orde!

  2. Op dit soort fratsen zou echt een boete moeten staan.

    Functionaliteit waar ik destijds voor betaald heb, opeens zomaar wegnemen.

    Leuk dat ze de update nu teruggedraaid hebben, maar voor mij komt dit te laat. Ik heb de app inmiddels verwijderd.

    Best jammer, want ik zat erover na te denken om het Pro abonnement af te sluiten zodat ik toegang had tot de handige kalenders.

    Ach, gelukkig zijn er genoeg andere prima agenda apps.
    Next.

  3. Niet alleen op de berichten mbt de blokkering van de aankochte app wordt niet gereageerd maar ook berichten van vorig jaar september blijven onbeantwoord. Van de beste agenda apps is dit de slechtst ondersteunde en meest onbetrouwbare ontwikkelaar die ook nog eens zonder enige aankondiging vóóraf de klant dwingt tot een abonnements vorm.

  4. Gebruik gewoon de standaard apps van Apple, vroeg of laat komen de ontwikkelaars met een abonnement en bij Apple apps heb ik het idee dat mijn privacy meer beschermd is.

  5. Ik had dat nog niet gemerkt.
    Merk wel dat ik op de iPad met de ‘nieuwe’ app geen sjablonen op kan slaan. Jammer, dat er geen synchronisatie tussen beide apps is.

  6. Was het een experiment on de bereidheid om te betalen te testen?
    Anyway, ik ben al jaren fan van de App en een paar euro per jaar gun ik de Developer zeker.

  7. Al jaren fan van de app, maar ook al eens (vorig jaar) geklaagd dat ik dubbel moest betalen. Ooit de app gekocht en nu bijna verplicht om een abonnement te nemen.
    Daarnaast was ik vroeger te spreken over de update-frequentie, ze hadden vaak veel nieuwe functies en verbeteringen, de afgelopen paar jaar is daar niets meer van te merken.
    Heb alleen nog geen vergelijkbaar alternatief gevonden, die écht in lijn met WeekCal is. Anders was ik waarsch wel overgestapt.

  8. Dat grapje hadden ze een jaar geleden ook al uitgehaald.
    Ik had de volledige app gekocht voor €1,99 3 a 4 jaar geleden en vorig jaar moest ik opeens een abbo nemen voor functies die ik daarvoor gewoon had en dus ook voor betaald had.
    Als je dan zo nodig een abbo versie wil maken, maak dan een nieuwe versie in de app strore en haal de oude eruit zodat degene die al betaald heeft ‘m gewoon kan blijven gebruiken., maar maak niet van een versie waarvoor al betaald is opeens een abbo versie, dat ruikt gewoon naar oplichting.

  9. Origineel geplaatst door Frank
    Gebruik gewoon de standaard apps van Apple, vroeg of laat komen de ontwikkelaars met een abonnement en bij Apple apps heb ik het idee dat mijn privacy meer beschermd is.

    ….. vroeg of laat zijn er alleen nog maar een handje vol Apple apps bij deze instelling… op je dure telefoon van 1000+ euro. Want ook apps die je betaalt met waar je heen surft, wat je koopt, waar je woont, hoe het met je gezondheid staat, wie je kent, :.. , krijgen het lastig als Apple de tracking uitschakelbaar maak. Of….. jij gaat ook gewoon voor niks werken???

  10. Ik had al binnen 5 minuten na de update een klacht bij WeekCal gelegd hierover..en een hele slechte waardering van de app.

    Gelukkig is het nu weer teruggedraaid inderdaad..beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik was al serieus op zoek naar een andere agenda app!

  11. Origineel geplaatst door Mark
    Dat grapje hadden ze een jaar geleden ook al uitgehaald.

    Ik had de volledige app gekocht voor €1,99 3 a 4 jaar geleden en vorig jaar moest ik opeens een abbo nemen voor functies die ik daarvoor gewoon had en dus ook voor betaald had.

    Als je dan zo nodig een abbo versie wil maken, maak dan een nieuwe versie in de app strore en haal de oude eruit zodat degene die al betaald heeft ‘m gewoon kan blijven gebruiken., maar maak niet van een versie waarvoor al betaald is opeens een abbo versie, dat ruikt gewoon naar oplichting.

    Idem hier. Toen een jaarabonnement van €13,99. Toch vrij bijzonder.

  12. Sjablonen doen het ook niet meer zoals ze horen te doen. Dit was de beste feature voor mij. Als iemand alternatieven heeft waar ik ook zelf ingestelde sjablonen kan gebruiken hoor ik het graag.

  13. Had geen andere optie dan de 7,99 betalen. Dus maar gedaan. Zie ik plots een melding een dat ze nog een pro functie willen verkopen van 21,99 !! Moet niet gekker worden.

    Ben benieuwd of ik die 7,99 kan terug draaien.

  14. Kijk eens naar Calendar 366. Ik ben van WeekCal > Fantastical > Calendar 366 gegaan. Had dat gelijk moeten doen destijds. Erg goede app die voor mij voldoet en beter is dan de standaard Apple kalender.

  15. Update van vandaag gedraaid, maar krijg nog steeds de pushmelding dat ik moet betalen voor de functies

  16. Origineel geplaatst door Eric
    Had geen andere optie dan de 7,99 betalen. Dus maar gedaan. Zie ik plots een melding een dat ze nog een pro functie willen verkopen van 21,99 !! Moet niet gekker worden.

    Ben benieuwd of ik die 7,99 kan terug draaien.

    Ik heb ook de 7,99 betaald met de bedoeling gebruik te maken van de proefperiode. Maar heb te snel doorgeklikt want de optie van proefperiode was niet beschikbaar en heb dus toch betaald. Nu dit is teruggedraaid ben ik ook benieuwd hoe ik mn 7,99 weer terug krijg…

  17. Origineel geplaatst door Patrick
    Kijk eens naar Calendar 366. Ik ben van WeekCal > Fantastical > Calendar 366 gegaan. Had dat gelijk moeten doen destijds. Erg goede app die voor mij voldoet en beter is dan de standaard Apple kalender.

    Idd goede app. Hier oook overgestapt.

  18. Calendar 366 is zeker een fijne app. Ook de gratis versie volstaat prima. Enig nadeel vind ik de “Agenda” weergave. Deze begint met de dag van de week. Vandaag dus met donderdag. Dat zou ik graag gewoon altijd op maandag willen kunnen instellen. Heb deze opmerking al gestuurd naar de ontwikkelaar. Ben benieuwd.

    Met WeekCal ben ik in ieder geval helemaal klaar. Ze hebben het nu zo snel teruggedraaid dat ze het zijn vergeten weg te halen bij de opties van het PRO pakket. Daar staat nog keurig bovenaan: “Switch naar elke datum in alle weergaven”. Ook de prijs is nu verhoogd naar 21,99… 👋

  19. Het is een zooitje daar bij WeekCal. Idd meer betaalde functies en die werken dan vervolgens niet eens. Voorbeeld is betaalde agenda abonnementen. Ik wil bv F1 abonnement in agenda maar deze is leeg. Na div keren mailen is de reactie. “We geven het door”. Vervolgens wordt er niets mee gedaan.

  20. @Referix: Deze zijn leeg. Is een wassen neus. Ik heb de betaalde versie juist om div. Abonnementen agenda’s. Maar er gebeurt niets.

  21. De volledige versie van €32,99 is nog wel beschikbaar btw.

  22. Ik zie mijn eigen agenda’s niet meer, klopt dit? IK heb de app al vanaf het begin heb wel ooit iets voor betaald.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.