Reacties voor: Volvo V60 diesel hybride krijgt iPhone-app om laadstatus te checken

Volvo gaat de V60 hybride diesel op de markt brengen, voorzien van een iPhone app waarmee je de laadstatus kunt volgen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 18 reacties

  1. 50km en dan 3 tot 7,5 uur laden? Ik denk dat ze bij Volvo nog wat te verbeteren hebben 😉

  2. Een actieradius van 50 km op een volle accu! hebben ze iphone accu’s in de volvo zitten 😉

  3. Het lijkt me handiger om de capaciteit op het dashbord van je auto te tonen……..

  4. en dit gaat wel werken in een Volvo icm. IOS 4.2.1?
    (sinds IOS 4.2.1 kan haast niemand met Volvo zijn IOS device meer gebruiken/opladen)…

  5. Dieselhybride is wel de ideale combinatie. In de steden op elektriciteit en op de lange afstanden efficiënte dieseltechnologie. Wat ik me aan de app afvraag is, via welk kanaal de gegevens gestuurd gaan worden (je gaat geen mobiel data-abonnement afsluiten voor zoiets).

  6. WiFi lijkt me trouwens het meest geschikt.

  7. @roberth: Ja, ga jij maar in de auto zitten wachten en naar de dashbord kijken terwijl je Volvo laad. Ik ga binnen zitten en af en toe op mijn iPhone checken wat de status is 😉

  8. Dus betaal je voor het volledig op laden van je auto:
    P=U*I en E=P*t

    6*230 = 1380W 1.38*7,5= 10.35KwH
    10*230 = 2300W 2,3*4,5= 10.35KwH
    16*230 = 3680W 3,68*3 = 11.04 KwH

    Dus totaal 31.74 KwH x gemiddelde KwH prijs +- 0,20 euro = 6,35 voor 50 kilometer… kan volgens mij nog stukken beter

  9. @Jelmer Holtes: deze berekening klopt helemaal niet, want om te beginnen komt de capaciteit van de accu (Ah) er helemaal niet in voor.
    Want in jou berekeing ga je er van uit dat die tijden kloppen bij de stromen die je erbij neemt. Maar mischien is 7,5 uur wel bij een stroom van 16A.

    Hoe kom jij hieraan als ik vragen mag?

  10. @Jelmer Holtes: Je berekening telt iets teveel op.
    Het is OF 7,5 uur op 6A OF 4,5 uur op 10A OF 3 uur op 16A.

    Je komt dan op iets meer dan 4 euro per 100 KM.

    Ter vergelijking een Diesel die 1 op17 rijd. (is 5,88 liter op 100km) komt met prijs van 1,30 euro op 7,65 euro per 100 km. toch bijna twee keer zo duur voor redelijk zuinige diesel.

    Het verbruik in sport of hybrid zal wel iets minder zijn.

  11. @dedjloco: Staat in het filmpje!

  12. @dedjloco: Ja, en daarnaast laadt hij of 3 uur of 4,5 of 7,5 en niet alledrie bij elkaar. Het is dus maar ongeveer 1 derde deel van de prijs die jij aangeeft.

  13. @Jelmer Holtes: Waarom tel je dit bij elkaar op?
    Het is 10.35kWh bij 6 Amp OF 11.04kWh bij 16Amp.
    Dus je zou per keer laden maar op max 11.04kWh uitkomen. Dat geeft dus €2.21 per 50km.
    Lijkt me niet onaardig hoor.

    Wat vervelender is, is dat hij volgens het filmpje 1:52 zou rijden op diesel. Dan zou je voor €1.40 50 km kunnen rijden wat goedkoper is dan de elektriciteit.
    Dan ga je natuurlijk nooit meer 7 uur zitten wachten voor hij weer vol is!

  14. @Jelmer Holtes: Berekening klopt niet helemaal..
    en helemaal omdat laden hier in Amsterdam gratis is..
    en je krijgt er een gratis parkeerplaats bij ook.
    woon/werk is bij mij 35km dus zou voor mij ideaal zijn..

  15. @Marcel: Nooit kunnen vermoeden dat ik in een dorpje in de Achterhoek duurder uit zou zijn met mijn auto dan in Amsterdam. Mag dan welliswaar gratis parkeren voor de deur een paal en gratis stroom krijg ik niet.

    Dat moet wel een flink impuls gaan geven. Wauw

  16. Ik zocht idd nog een mooi hoesje voor mijn iphone.. Gevonden!

    Hopelijk wordt die app wat uitgebreider nog:

    -Tijdens de ochtend krant en koffie vast de voorruitverwarming aanzetten.
    -Alvast de verwarming aan.
    -Alvast de navigatie naar volgende rit instellen als ik instap ik zo kan wegrijden.

    Mooie wagen hoor, vind 50 km alleen op de accu echt wel een eind! Voor alles wat er verplaatst moet worden!

  17. Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie helemaal geen iphone. Rechts bovenin staat ook een icoontje wat me bij iphone niet mogelijk is……

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.