Reacties voor: Vodafone-topman: ‘We hebben iedereen ongelukkig gemaakt’

KPN kondigde gisteren op de conferentie Telecom Time aan dat de tarieven behoorlijk omhoog moeten, een bewering die later door KPN werd ingetrokken. Het leidde tot heel wat boze reacties. Vodafone gooide het tijdens Telecom Time over een heel andere boeg: directeur Jens Schulte-Bockum stelde dat zijn sector geen goede reputatie heeft en dat er […]
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 26 reacties

  1. Leuk, zulke propaganda. Ik ben reeds een half jaar oorlog aan ‘t voeren met dit bedrijf en pas afgelopen vrijdag kreeg ik een soortgelijk bericht terug waarin ze ook aangaven fout te zitten. Vodafone heeft zat geld voor de commercie (TVoH, F1 wagen in een boerendorp, dure spotjes voor de smartphone-crew etc) en dus het werven van nieuwe klantjes maar een fatsoenlijk netwerk bouwen is te moeilijk. Klagende klanten zoals ik worden nu uitgeknepen met zielige voorstellen als “Geef het toestel waar je €400 voor hebt betaald maar lekker terug” of “We geven je 50% korting op je abonnement“… Vooral dat laatste is leuk; zo is je iPhone 4S toch nog wel een overpriced iPod Touch met Siri :).

  2. Een compensatie voor de storing misschien?

  3. Mooi om te zien dat Vodafone meer empathie toont naar de consument toe. Naar mijn mening the way to go als je wilt dat de consument zich openstelt naar verandering. Los van hoe KPN financieel zijn zaken regelt, grof weg iets roepen zonder sterke argumenten om de consument het verhaal te laten begrijpen is killing.

    PS: Er staat vorig wek i.p.v. week (Y)

  4. Tja , abbonementen zijn duur genoeg. Dus neem aan dat er geld genoeg is om het infrastructuur aan te passen. En bovendien trekt het veel meer klanten als de provider goede kwaliteiten en diensten leverd. Kheb de laatste tijd ook weer problemen met internet verbinding van VF , hierdoor jagen ze alleen maar klanten weg. Goede verbinding + goede service/kwaliteit = win

  5. Schulte-Bockum van Vodafone zegt: “De inval van de Mededingingsautoriteit NMa heeft de sector vorige week opnieuw een knauw gegeven.”

    Zolang hij nog denkt dat de inval de sector een knauw geeft, en de schuld niet bij zichzelf legt (en de illegale prijsafspraken die zijn bedrijf al jarenlang maakt), is er weinig zicht op verbetering.

    Het imago van de telecomsector moet niet verbeteren. Het GEDRAG van de topmannen in de telecomsector moet anders. Bijvoorbeeld door te stoppen met prijsafspraken maken en beginnen met echt mooie diensten aan je klanten bieden.

  6. Mooie woorden… Breng het maar eens in de praktijk!

  7. Zou de directeur van Vodafone echt menen dat hij denkt dat de consument verwacht dat mobiel netwerk net zo snel is als je internetverbinding thuis?
    Want ik verwacht dat in ieder geval helemaal niet. En als daardoor de prijzen zo hoog worden, vind ik dat heel jammer…

  8. Origineel geplaatst door Alfred
    Mooie woorden… Breng het maar eens in de praktijk!

    Precies! Eerst zien, dan geloven!

  9. het netwerk van vodafone is goed maar de service is belabbert, ik heb net een iphone 4s binnen, ik kan er een boekje over schrijven wat er mis is gegaan en de slechte comm. van vodafone en het langs elkaar heen gepraat, dat vind ik echt niet kunnen voor een dergelijk bedrijf

  10. Leuk allemaal, maar wat ze zouden moeten doen is de abonnementen wat persoonlijker maken.
    Ik heb nu 300 Belminuten en sms, waarvan ik er een hoop over hou elke maand, ik wil best een abonnement met oneindig data, maar dan minder belminuten.

  11. Origineel geplaatst door Whacko
    Leuk allemaal, maar wat ze zouden moeten doen is de abonnementen wat persoonlijker maken. Ik heb nu 300 Belminuten en sms, waarvan ik er een hoop over hou elke maand, ik wil best een abonnement met oneindig data, maar dan minder belminuten.

    Dat willen we bijna allemaal wel en dat is dus het probleem qua data volgens de providers….
    Maar kijken we om ons heen naar bijv. Engeland.. Daar heb je een abo van 300 minuten en 3000 smsjes en ONBEPERKT internet voor 15pond. (17,88 euro)..

  12. Een echte TOPman zou zoiets hebben zien aankomen. Je hoefde er niet eens top-man voor te zijn lijkt me.

  13. Vodafone is alleen duidelijk in the picture met TVOH. Via dat programma beloven ze diensten die ze niet waarmaken, om combinatie met het eindeloos pluggen van Samsung producten.

  14. @Hans: Ik denk dat niemand deze groei echt zag aankomen. Iedereen wist dat mobiel data zou groeien maar niet met deze proporties… En je kan zeggen wat je wil, maar al dat datagebruik kost geld voor de providers dus klagen dat abonnementen te duur zijn is ook ondoordacht…

  15. Oftewel mensen moeten meer betalen zodat ze minder gaan gebruiken want anders kan het netwerk het niet aan.. Niet omdat het allemaal duurder is geworden..

    Waarom dan niet gewoon onbeperkt maar met gelimiteerde snelheid?

  16. Niet opgemaakt beltegoed niet kunnen meenemen, blijf ik diefstal noemen.
    De mensen iedere keer maar buiten hun bundel sturen vind ik crimineel.
    en dan nog zeuren dat ze te weinig verdienen met data verkeer!!!!

  17. Ja erg leuk gezegd en nu aan het werk! Wees eerlijk over je diensten en ga niks beloven wat je waar kan maken. Luister naar je klanten en ga daarop inspelen. Geef toe dat klanten honderden minuten niet gebruiken en ga daar wat op verzinnen! want daar hoor je niks over! Mooie praat allemaal maar ga aan het werk en laat het zien! Met een beetje moeite kun je op dit moment de grootste populairste telecomaanbieder worden, daar hoef je geen topman voor te zijn. Mits je geen stiekeme afspraken erop nahoudt natuurlijk. Ik walg van die mensen. Ik snap ook wel dat 10 euro voor internet te goedkoop is maar de oplossing is niet alleen alles duurder maken. Onbeperkt internet is dom, maar kom op zeg maak dan pakketten van 5 of 10 gig per maand en niet ineens 1gig met 1000 belminuten die niemand gebruikt.

  18. Weet je wat ik wil? Gewoon weer internet blox van 1gb voor €10 en inderdaad een fatsoenlijke verbinding en signaal sterkte en geen gezeeik over maar meneer u heeft een iphone 4 die slechte signaal ontvangst heeft terwijl ze in de winkel zeggen van koop een bumper en signaal is goed terwijl die net zo belabberd blijft!!!

    Serieus ik was een trouwe volgeling van vodafone ik heb zelfs vast bellen en internet van hun maar als ze nu met zoiets komen van wir haben es nicht gewust mogen ze wat mij betreft de boom in!!!

  19. Het vervelende vind ik nu dat ze eigenlijk sympathie willen opwekken en daar trap ik zelf niet in. Ja, ze hebben iedereen ongelukkig gemaakt. Ga er nu maar wat aan veranderen.

  20. Komt beetje over als politiek correcte krokodillentranen van de mosterd na de maaltijd….
    Maar goed.. Als je binnen je eigen diensten een beetje uitgeserveerd bent zou je kunnen kijken met welke andere “externe” producten / zaken je je klanten blij kan maken. Dat kan met echte kwaliteit, maar er zijn nog wel meer opties…

  21. Ik baal er achteraf echt van dat ik Vodafone heb genomen! De 3G dekking valt me echt zo tegen!

  22. Origineel geplaatst door Ellen de Lange-Ros
    Schulte-Bockum van Vodafone zegt: “De inval van de Mededingingsautoriteit NMa heeft de sector vorige week opnieuw een knauw gegeven.”

    Zolang hij nog denkt dat de inval de sector een knauw geeft, en de schuld niet bij zichzelf legt (en de illegale prijsafspraken die zijn bedrijf al jarenlang maakt), is er weinig zicht op verbetering.

    Het imago van de telecomsector moet niet verbeteren. Het GEDRAG van de topmannen in de telecomsector moet anders. Bijvoorbeeld door te stoppen met prijsafspraken maken en beginnen met echt mooie diensten aan je klanten bieden.

    Mooi verwoord!

  23. Lege woorden/beloftes. Allemaal poeha. De kostprijs van 1GB internet is nada. Van reclame spotjes echter niet. Ga daar maar eens mee aan de slag, Vodafone. Een goede provider verkoopt zichzelf wel (mond op mond reclame)

  24. Goede onbeperkte internet betekent denk ik dat iedereen elkaar belt via Skype enz.. Daar zijn de telco’s bang voor

  25. Origineel geplaatst door Ellen de Lange-Ros
    Bijvoorbeeld door te stoppen met prijsafspraken maken…

    ah ja.. jij hebt bewijzen hiervan?? Zelfs de NMa zegt dat er nog niets aangetoond is, dus wat je hier zegt is onzin.

  26. Vind de nieuwe abonnementen schrik barend deur op het moment van vodafone!!! Vooral de iphone abonnementen, waarom kan ik niet gewoon mijn oude abo verlengen (ook al vrij duur)met iphone!!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.