Reacties voor: Vodafone maakt prijzen iPhone 4S bekend, pre-order gestart

Vodafone heeft de prijzen van de iPhone 4S bekendgemaakt. De operator verkoopt de iPhone 4S in combinatie met iPhone-abonnementen die vanaf €35 per maand kosten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 99 reacties

  1. Ik kwam er vannacht om 4 uur ongeveer achter. Toen direct een prepaid iPhone 32gb gekocht. Zijn er al meer mensen die een iPhone bij Vodafone hebben besteld?

  2. Vodafone lijkt wel wat goedkoper dan tmobile of ligt dat aan mij? En ik snap trouwens niet wat iemand met een prepaid iPhone (of smartphone in het algemeen) moet..

    En voor de mensen wie komen met het antwoord “oke buiten huis heb ik geen internet. Maar ik kan thuis fijn internetten op me mobieltje!” koop aub een iPad.

  3. Vanacht een 32gb wit besteld onder rembours voor €666,-

    We zullen zien 🙂

  4. De 4S 16GB is voor EUR 565 te bestellen bij Vodafone door eerst met abonnement te selecteren en dan de abonnement te verwijderen. Zie de link.

  5. Mensen kopen hem prepaid en nemen dan een sim only abbotje om uiteindelijk goedkoper uit te zijn

  6. Bij vodafone smart mag je gratis je iphone als modem gebruiken en bij messing kost dat 5 euro per maand voor 200mb.

    Dit is ook een belangrijk verschil tussen deze 2 abonnementen.

  7. Ik neem prepaid omdat ik nog een jaar aan een abonnement vast zit. Gebruik gewoon de simkaart vanuit mijn abonnement.

  8. 35 euro voor 100 minuten en 250MB? Da’s duur!! Met de iPhone 4 kreeg je voor die prijs 200 minuten/sms en 1GB data. Maar goed dat ik over ben naar Simyo: met de actie van vorige maand heb ik nu voor 12 euro per maand 250 minuten/sms en 1GB data. Moet ik alleen nog een losse iPhone 4S kopen, dus de opstartprijs ligt iets hoger, maar als je dat vergelijkt met de prijzen van Vodafone heb je dat zo terugverdiend.

  9. Dat zijn fikse prijzen, toch blij dat ik bij T-mobile ben gebleven dan maar.

  10. @sjefske: Bij Vodafone ? Of simlockvrij ?

  11. Ik moet toch nog wel erg wennen aan die nieuwe prijzen en structuren. Ik vind dat de bedragen voor het bijbetalen voor de iPhone zelf naar verwachting is.

    Wanneer je echter kijkt naar de inhoud van de abonnementen is het schrikken. Je moet een erg groot abonnement nemen als je naast het gebruik van data ook erg veel belt.

  12. Vanochtend om 7 uur een 4S Black 64GB besteld met VF Smart 42,50.

    Toestelprijzen vielen me mee, goedkoper als T-Mobile. En wilde sowieso bij TM weg vanwege vreselijke 3G dekking.

  13. Via de ‘truuk’ het abonnement gedeselecteerd.

  14. als je bij tmobile zit en je de 32 gb versie wil is deze daar goedkopen (1074.45) en bij vodafone 1319 ivm eerste 3 maand niet betalen en geen aansluitkosten

  15. Wat een verschil met T-mobile. Oke ze bieden de toestellen gratis aan maar wat een verschil met de abonnementen. 65 euro voor 275 minuten/sms. Er zit wel een dikke databundel bij maar dat red ik nooit.

  16. Via trucje heb ik de 64GB besteld met Bel SMS Web Smart 100 besteld. Abonnement is gelijk aan Smart 100, maar eerste 8 maanden halve prijs. (zoek je gewenste toestel uit en bestel, open nieuw tabblad en via het menu zoek je abonnementen en voegt gewenste abonnement toe)

  17. Net even gezocht op de Vodafone website, maar ik kan zo niet vinden waar vermeld staat dat de iPhone simlock-vrij geleverd wordt. Waar hebben jullie dat vandaan?

  18. Zojuist 16GB besteld incl. Smart 42,50.

    28e binnen toch?

  19. @Marco: Yep, € 565 zonder abonnement.

  20. Zijn de prepaid toestellen wel zonder SIM-lock? Anders betaal je de prijs van een niet gelocked toestel.

  21. Origineel geplaatst door Geert
    als je bij tmobile zit en je de 32 gb versie wil is deze daar goedkopen (1074.45) en bij vodafone 1319 ivm eerste 3 maand niet betalen en geen aansluitkosten

    Wil 64 GB en sowieso bij TM weg. Wat een drama dekking bij TM. Blij dat ik eindelijk weg kan.

    Heb op mijn iPad 2 al VF en wat een verademing is dat. Dus kan VF en TM rechtstreeks vergelijken.

  22. Zojuist een sms van Vodafone

    “Geachte klant, we kunnen uw bestelling helaas niet direct leveren. U ontvangt binnen 4 werkdagen een e-mail over de status van uw bestelling.”

  23. Sodeju wat een prijzen.

    Naja, voor mij is Vodafone een aflopende zaak. Daar waar ik thuis 2 jaar geleden nog volle ontvangst had op m’n gsm’s, is ‘t nu abominabel slecht. Heel vaak geen service. Ook op andere merken gsm’s. Klacht werd gegrond verklaard en derhalve 1 maand abo-geld restitutie. Leuk, maar ik wil gewoon een werkende gsm-verbinding.
    Dan praat ik nog maar niet over 3G …
    Heb ‘t sterk vermoeden, nadat zeker één groot bedrijf het contract met Vodafone heeft opgezegd, 1 of meerdere masten zijn uitgeschakeld/ontmanteld … of overgedragen. aan de nieuwe provider van dat bedrijf.
    Tegelijkertijd viel mij op dat de signalen van KPN in mijn omgeving sterk zijn verbeterd. Laat het nu KPN zijn, die het contract met dat bedrijf werd gegund …

    Nee, er zijn geen prijsafspraken gemaakt … Egwaar niet.

  24. Origineel geplaatst door Soci
    De 4S 16GB is voor EUR 565 te bestellen bij Vodafone door eerst met abonnement te selecteren en dan de abonnement te verwijderen. Zie de link.

    Dat werkt wel, je kan dan ook gewoon naar de kassa zonder gegevens voor een abonnement in te vullen. Verder ben ik niet gegaan, want ik vraag me toch af of Vodafone daar in trapt (volgens de voorwaarden mogen ze abonnementen weigeren als er een goede reden voor is) en of ie dan geen simlock heeft?

  25. Zucht, voor de hoge prijzen in Nederland krijg je zo weinig…
    en in de US is het veel goedkoper.

  26. Zijn de prepaid telefoons ook simlock vrij tegenwoordig?

  27. BELACHELIJKE PRIJZENN!!!!!!!! En ongeloofelijk slechte abbonementen!! Eigenlijk moet je gewoon los kopen bij apple zelf en dan een goedkope simonly nemen zo verdienen die telco lekker minder!

  28. Ook besteld zonder abo 32 GB voor 666 euro onder rembours. Ben erg benieuwd of ie ook daadwerkelijk geleverd gaat worden ! Heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.

  29. Als je via de ‘truc’ de 4s besteld, is het dan voor vodafone nog mogelijk om dit terug te draaien?

  30. Inmiddels de 4s 64 gb besteld met een smart abonnement.

  31. Nou dat wordt toch T-mobile voor mij. Daar maar iets slechtere dekking…

    Want ik wil echt niet meer dan 45 euro p.m. betalen en dan heb ik maar 150 minuten ???? Bij T-mobile zijn dat er gelukkig echt wel 300.

    + ik krijg 2 maanden verlengkorting bij Tmobile 🙂 ,, Mijn iphone 4 van de week voor een dikke 400 euro verkocht :-), dus t kost me weinig

  32. @Ge: Tussen mijn oude abo en nieuwe in, heb ik hem op prepay gezet. Viel me niets tegen; (TMobile) 10 euro storten in de maand geeft me 300 sms. Internetten was in die periode €10 en TMobile geeft spontaan mij 2×50 minuten gratis bellen. Dus; tussenliggende 3 maanden maar 30 euro betaald, met onbeperkt internet en 100 belminuten (waar ik nu nog 85 van over heb) en meer dan genoeg sms.

    Als ze zo de hele jaar door met die dingen stunten, dan kan ik me prepaid wel voorstellen in combi met iPhone!

  33. Ik snap niet hoe mensen kunnen concluderen dat vodafone goedkoper is. Voor €42,50 krijg je maar 100 belminuten bij vodafone, terwijl je bij tmobile voor €42,50 300 belminuten krijgt en evenveel data. Het toestel is 10€ duurder bij tmobile (16gb) maar je krijgt dus maar liefst 200 belminuten meer!!! En wat betreft dekking: ik heb bij beide een abonnement: tmobile heeft een slechte periode gehad (jaartje geleden) maar bij vodafone meer ik de laatste tijd steeds meer problemen. Een iPhone blijft een telefoon om mee te bellen. De voornaamste kosten blijven de abonnementskosten. Vergelijk goed wat je voor deze kosten krijgt. Bij vodafone is het echt absurd!! 42,50€ voor 100 belminuten. Mensen met een gezond social leven gaan dit nooit halen, wat een flinke afrekening gaat betekenen aan het einde van de maand!

  34. Eigenlijk best niet normaal die prijzen. Mn 3gs is nog prima en heb daarom mn abbo verlengt en betaal nu 17,85 (exbtw) p/m voor 1GB data en 300 belminuten/sms. Meer dan voldoende voor mij.

  35. Origineel geplaatst door Soci
    De 4S 16GB is voor EUR 565 te bestellen bij Vodafone door eerst met abonnement te selecteren en dan de abonnement te verwijderen. Zie de link.

    Denk je niet dat er iets in de voorwaarden van Vodafone staat wat er voor zorgt dat deze verkoop niet doorgaat? Anders zou het wel erg dom van Vodafone zijn. Op deze manier scheelt het dik 100 euro per toestel. Ik wil het zo ook wel doen, maar ben bang dat Vodafone de verkoop terug draait en je erg lang moet wachten tot je het geld terug ziet.

  36. Als ik het abbonement uitklik dan krijg ik toch wel een SIMLOCK-vrije?
    Wil namelijk mijn Telfort SM erin stoppen

  37. Deze mail krijg ik al :

    Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak.

  38. 32GB besteld via het trucje van je abbo wegklikken. Heb onder rembours gedaan dus ben nog niks kwijt. Ben erg benieuwd of ze hem gaan leveren.

  39. Net ook dat trucje gebruikt. Heb een 4s 16gb besteld voor €565,25 ipv €629 :D. Hopen dat het ook daadwerkelijk zo is. Iemand anders nog op deze manier besteld?

  40. Ik heb vanochtend om 7 uur de iPhone 4s 32G bij vodafone besteld, heb nog geen bevestigingsmail binnen. Hebben jullie deze wel gelijk gehad?

  41. he mensen hoe zit dat nou, gaan ze die ook leveren voor 565? Ik durf het eigenlijk niet goed aan, heb laatst nog zo’n affaire gehad (zie mailamac). Als het als ik thuis kom vanmiddag nog is, dan bestel ik hem

  42. @Wayne: Deze e-mail kreeg ik ook direct. Denk dat het een automatische reactie is. En theoretisch is hij nog niet leverbaar

  43. @micheal: Klopt niet helemaal, 275 en onbeperkte sms, bij t mobile is t beide ineen.. Bovendien sneller internet, gratis sms in t buitenland gratis, hogere data limiet dan bij tmobile, en volgens mij een betere dekking. Daarnaast is het toestel goedkoper. Ga denk k voor de 200 min. 55 euro, 16 gig. Kan niet wachten!

  44. ik had dat trukje ook gebruikt toen de nieuwste Blackberry Bold 9900 uit kwam had hem voor 479 euro los gekocht ook gewoon abbo weggeklikt. Ze hadden die fout na 4 uur gelijk verbetert maar ik kreeg alsnog die telefoon voor die prijs had gewoon gedaan dat je bij levering pas hoefte te betalen. Dus mensen profiteer nog snel van deze korting !

  45. Via de rembours truc een 64 GB versie besteld

  46. Zo, hier ook een nieuwe klant van Vodafone! Vanochtend rond 8.00uur een 16GB zwart besteld.. Bel en verbruik eigenlijk erg weinig, dus gewoon het simpelste abbo genomen. Eventueel samen met de zorgeloos 100mb BloX is dat meer dan genoeg voor mij..
    Nummerbehoud kon ik echter nergens aangeven tijdens het bestellen, weet iemand hoe dat zit? Kan dat achteraf nog?

    Prijzen van het toestel vielen mij erg mee, abbonementen zijn wel even schrikken. T-mobile is voor mij echter geen optie, erg slechte (3G) dekking hier. Dan maar iets duurder per maand..
    Ben benieuwd wanneer ik ‘m daadwerkelijk in m’n handen heb! 🙂

  47. @Raven: Dat heb/had ik dus met T-Mobile. Thuis totaal geen ontvangst. Daarom nu over naar Vodafone….

  48. Vannacht al 1 normaal besteld en nu 1tje met de truc. Ben benieuwd 🙂

  49. Origineel geplaatst door Wayne
    Deze mail krijg ik al :Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak.

    Ik kreeg deze mail ook. Krijgt iedereen dit??

  50. Is het iemand trouwens gelukt bij VF met nummerbehoud te pre-orderen? Kan aan mij liggen maar zag de optie om dit te kiezen dus nergens in het bestelproces staan. Meerdere keren geprobeerd in verschillende browsers zelfs.
    Uiteindelijk dan maar zonder besteld en klantenservice gebeld of nummerbehoud alsnog toe te voegen is. Zijn ze nu aan het uitzoeken, hopelijk bellen ze er over terug.

  51. Nu dan nog maar even wachten op Hi/KPN.

  52. Hmm, vanmorgen een order geplaatst i.c.m een abbonement. Er was alleen geen optie om nummerbehoud te selecteren.
    Net achteraan gebeld: Vanwege een technische fout is de optie niet zichtbaar op de site. Daar is Vodafone nu mee bezig. De order moest geannuleerd worden en zodra de optie beschikbaar komt moet de bestelling nogmaals gedaan worden. De eenmalige kosten voor de iPhone krijg ik binnen een paar weken teruggestort :S

    Meer met dit probleem?

  53. Nounou, drukdrukdruk, ik word terug gebeld..

  54. Onbeperkt SMS? Denken ze bij Vodafone dat dat een onderscheidende feature is? Misschien moeten ze er dan ook een flyer bij doen waarin ze uitleggen aan de Whatsapp-generatie wat SMS is 😉

  55. Heb een bevestigingsmail dat ie er aan komt.

  56. Origineel geplaatst door Jerry
    Meer met dit probleem?

    Ja dus, zie vlak boven je.

    Kreeg hetzelfde verhaal, maar weigerde te cancellen. Geen zin straks achteraan in de orderlijst te staan. Zo erg is een nieuw nummer ook weer niet.

    Heb dus aangedrongen of nummerbehoud niet toegevoegd kan worden zonder cancellen, wordt ik als het goed is over teruggebeld. Laat anders de order gewoon staan, dan maar een nieuw nummer.

    Maar goed te horen dat het in ieder geval niet aan mij lag dat ik de optie voor nummerbehoud nergens kon vinden.

  57. Het is werkelijk uniek te noemen dat de prijzen bij Apple zelf lager liggen dan de resellers. Order elders geannuleerd, bij Apple besteld. iPhone wit 16GB, iPhone zwart 32GB

  58. Ben benieuwd wat de prijzen zijn bij KPN, Hi, Telfort i.c.m. verlenging.

    Anders toch maar naar Vodafone of T-Mobile.

  59. Oké, net 1 besteld met abb voor pa: een ondernemersbundel 90 voor 1 jaar met bijbetaling van € 183. Aan de telefoon wisten ze niet dat dat kon dus vooral doorvragen.

    En 1 voor mezelf zonder abb bij applestore, levertijd 1 a 2 weken YES!!!

  60. Origineel geplaatst door Jerry
    Hmm, vanmorgen een order geplaatst i.c.m een abbonement. Er was alleen geen optie om nummerbehoud te selecteren. Net achteraan gebeld: Vanwege een technische fout is de optie niet zichtbaar op de site. Daar is Vodafone nu mee bezig. De order moest geannuleerd worden en zodra de optie beschikbaar komt moet de bestelling nogmaals gedaan worden. De eenmalige kosten voor de iPhone krijg ik binnen een paar weken teruggestort :SMeer met dit probleem?

    Ik heb dit probleem ook gehad… maar ga nu echt niet nogmaals de Iphone bestellen als de nummerbehoud er weer bijstaat. Ben bang dat je dan lang op je geld kan wachten. Dan maar een nieuw nummer.

  61. @soci: Bedankt voor de tip! Net één voor m’n moeder besteld :). Dit grapje werkt trouwens ook bij de 32gb (voor €666,40 i.p.v. €699,-).

  62. Je kunt bij Vodafone instellen dat wanneer je over de 1000mb komt, automatisch weer 1000mb inkoopt voor 10 euro! Ff inloggen op de website! (vergeet je dit en je gaat erover ben je natuurlijk de pineut!)

  63. Origineel geplaatst door Jerry
    Hmm, vanmorgen een order geplaatst i.c.m een abbonement. Er was alleen geen optie om nummerbehoud te selecteren. Net achteraan gebeld: Vanwege een technische fout is de optie niet zichtbaar op de site. Daar is Vodafone nu mee bezig. De order moest geannuleerd worden en zodra de optie beschikbaar komt moet de bestelling nogmaals gedaan worden. De eenmalige kosten voor de iPhone krijg ik binnen een paar weken teruggestort :SMeer met dit probleem?

    Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik voor rembours gekozen.
    Mijn bestelling hebben ze over de telefoon geannuleerd en ze bellen me straks terug om een nieuwe bestelling te plaatsen 🙂

  64. Origineel geplaatst door Marco
    Origineel geplaatst door WayneDeze mail krijg ik al :Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak.Ik kreeg deze mail ook. Krijgt iedereen dit??

    Mail ook gehad. Denk dat het gewoon een automatische mail is omdat er natuurlijk nu nog geen voorraad is.

  65. @Xander: @Jerry: Ik heb ook ge-preordered zonder dat er een optie nummerbehoud zichtbaar was.
    Nou ja; dan maar geen nummerbehoud….

  66. Mijn bestelling is ook bevestigd via Vodafone. Heb los toestel besteld 32gb zwart voor € 666,40.

    Ben alleen benieuwd of deze simlock vrij is, ga er wel vanuit toch?

  67. @Skyline: Ik heb telefonisch een nieuwe bestelling gedaan, nummerbehoud is dan wel mogelijk…

  68. Wil je Vodafone netwerk hebben, maar word je niet warm van deze abonnementen? Ga naar http://www.sizz.nl en kies daar voor Sizz Lover. Abonnement met 300 minuten of 300 sms wat per minuut wordt afgerond. Daarnaast heb je wel 1GB internet per maand en betaal je 45 euro per maand! Voor een 16GB iPhone 4s betaal je dan 170 euro bij. Vergelijk ik dit met de nieuwe Vodafone abonnementen dan is bij Vodafone iPhone Messaging voor hetzelfde bedrag dezelfde iPhone 149 euro bijbetalen, maar heb je slechts 200 minuten en 500MB (wel met 2500 SMS). Je betaalt iets meer bij met Sizz, maar je hebt zulke betere voorwaarden bij het abonnement. Sizz gaat volledig over het Vodafone netwerk en een groot voordeel is: binnen en buiten de bundel is hetzelfde tarief. Dus 12 eurocent per minuut!

  69. Origineel geplaatst door machanski
    Origineel geplaatst door Basjuh1987Inmiddels ook te bestellen bij Apple Zelfveel goedkoper dan prepaid bij T-mobile of Vodafonenet even een zwarte 32 gb besteld levertijd 1-2 weken Is die simlockvrij?

    Hij is wel simlockvrij, maar bij een prepaid zit er een prepaidlock op. Toestel alleen te gebruiken met een prepaidkaart van Vodaphone

  70. Jongens, dat trucje werkt niet. Zulke bestellingen worden er tussen uit gehaald omdat je het toestel dan koop voor de inkoopprijs. Enne, werk bij VF.

  71. @Peterfrans: En dan klik je bij vragen op: Is de iPhone voorzien van een simlock?

    Nee, de iPhone is simlockvrij.

  72. Heeft vodafone het recht om je bestelling te annuleren als je hem besteld hebt met de truc? @redactie weten jullie hier juridisch meer over?

  73. Origineel geplaatst door Skyline
    Origineel geplaatst door MarcoOrigineel geplaatst door WayneDeze mail krijg ik al :Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak.Ik kreeg deze mail ook. Krijgt iedereen dit??Mail ook gehad. Denk dat het gewoon een automatische mail is omdat er natuurlijk nu nog geen voorraad is.

    Ik heb dezelfde mail ontvangen bij bestelling van een witte 64GB. Ik vraag me af of dit betekend dat er een extra lange levertijd is of dat het een standaard mail is…

  74. Ik heb zojuist een bestelling gedaan bij Vodafone, via eerder beschreven grap.

    Mocht het om wat voor reden toch niet naar wens zijn (als vodafone zelf de bestelling niet annuleert) heb ik nog het recht binnen 7 werkdagen de bestelling terug te sturen.

    We will see. (gaat toch om 35 euro!) 🙂

    Terwijl ik dit bericht tik komt de bevesteging per mail binnen.

    Edit: 5 minuten laten een mailtje dat het toestel niet leverbaar is met nog een onbekende leverdatum. Zal wel standaard mailtje zijn omdat deze niet op voorraad is.

  75. Origineel geplaatst door Jerry
    @Skyline: Ik heb telefonisch een nieuwe bestelling gedaan, nummerbehoud is dan wel mogelijk…

    Bedankt voor je antwoord, maar ik ga niet nogmaals een bestelling doen (opnieuw). Kan het niet nu alsnog achteraf?
    Dan maar geen nummerbehoud helaas.. De Iphones worden volgens mij geleverd op volgorde van de lijst met preorders. Als je dus nu opnieuw besteld sta je weer onderaan op de lijst zeker?

  76. Origineel geplaatst door Mark
    Een iPhone blijft een telefoon om mee te bellen.

    Bellen is anno 2011 slechts één van de functies, en wat mij betreft niet eens de belangrijkste. Een iPhone is een geavanceerde (zak)computer die je ook tegen je oor kunt houden! 🙂

  77. Twee tellen geleden toch maar even gebeld met vodafone met betrekking tot nummerbehoud.

    Mevrouw aan de telefoon heeft dit alsnog achteraf kunnen wijzigen, dus zonder de bestelling te annuleren en opnieuw in te voeren! Ik krijg nog een bevestiging via de mail, dus ben benieuwd!

    Telefoonnummer dat ik gebeld heb:
    0800 0200 043
    daarna optie 2 kiezen

    Hoop dat mensen hier nog wat aan hebben..

  78. Origineel geplaatst door Skyline
    Mevrouw aan de telefoon heeft dit alsnog achteraf kunnen wijzigen, dus zonder de bestelling te annuleren en opnieuw in te voeren

    Goed te horen! Nu alleen hopen dat klantenservice inderdaad zoals beloofd terugbeld om dit te regelen.

    Heb overigens vanochtend (meteen om 09:00u)exact hetzelfde nummer met zelfde menukeuze gebeld en toen wisten ze nog niet of dit kon en hebben ze dus beloofd terug te bellen.

    Wacht dus maar even voor ik nog een keer bel om te voorkomen dat weer alles mis gaat straks.

  79. Wat Skyline zegt kan ik bevestigen. De order wordt gewoon aangepast. De vriendelijke mijnheer aan de telefoon kon mij verder meedelen ik zeker niet de 1e was die daarover belde 🙂

    oh ja; je moet wel het nummer van je simkaart doorgeven.

  80. Vanmorgen klantenservice gebeld ivm klantenkorting. Volgens medewerker van VF mochten ze van Apple geen korting aanbieden als je een Iphone nam (?!?) Erg vreemde opmerking.

    Ook gevraagd naar levering toestel. Ze zouden leveren VANAF 28 oktober, maar ze wisten nog niet of dit ook zou lukken..

    Oftewel, twee antwoorden waar ik niks aan had!

  81. Origineel geplaatst door erickq
    Wat Skyline zegt kan ik bevestigen. De order wordt gewoon aangepast. De vriendelijke mijnheer aan de telefoon kon mij verder meedelen ik zeker niet de 1e was die daarover belde oh ja; je moet wel het nummer van je simkaart doorgeven.

    Klopt, je moet idd wel je simkaartnummer doorgeven.. Wist ik niet, dus zat gelukkig niet mobiel te bellen en kon de sim er nog uit halen tijdens het gesprek. Het zijn de 8 cijfers die op je huidige simkaart staan, die ze willen weten.
    Wel handig om te weten als je dit wil regelen..

    Ben nog in afwachting van de mail, maar alles moet gewoon goed komen zo, ze hebben in ieder geval zat gevraagd en doorgevoerd, dus ben benieuwd!

  82. @Juwelen: Dus ik word volgende week terug gebeld dat deze bestelling geannuleerd word?

  83. Origineel geplaatst door Wik
    Vanmorgen klantenservice gebeld ivm klantenkorting. Volgens medewerker van VF mochten ze van Apple geen korting aanbieden als je een Iphone nam (?!?) Erg vreemde opmerking.Ook gevraagd naar levering toestel. Ze zouden leveren VANAF 28 oktober, maar ze wisten nog niet of dit ook zou lukken..Oftewel, twee antwoorden waar ik niks aan had!

    dat klopt, er mogen geen toestel kortingen of abonnement kortingen gegeven worden op een iPhone abonnement. Zelfde regels gelden in de webshop en winkels.

  84. @samir: Ehm, ik vermoed gemaild aangezien er veel mensen het op deze, in principe frauderende manier, besteld hebben..

  85. Ik lees hier dat veel mensen Vodafone zo duur vinden, maar ik moet zeggen dat het mij relatief nog meeviel. Heb vanmorgen een 4s 32GB in combi met een Smart 115 abo afgesloten voor 1 jaar. Wanneer je de totale kosten hiervoor afzet tegen bijvoorbeeld een losse 32GB uit de Apple store samen met een sim only abo houd je na aanschaf iphone nog 69 euri over p/m voor je abo. Dan zou je denken dat lukt makkelijk. Echter heb je dan ook een sim only aanbieder met Vodafone netwerk kwaliteit, contractverplichting van 1 jaar en met 2000GB data met 14,4mbps snelheid?

    Enfin als ik het zo bekijk lijkt me Vodafone voor de wat duurdere abo’s juist relatief goedkoop. 🙂

  86. Ik schaam me, voor Vodafone, voor hun inhaligheid.
    Tegelijk voor veel mensen hier, die via trucjes proberen slimmer af te zijn. Men verdient elkaar!

    Qua abonnementen zijn we terug in 1998 ongeveer. 50 cent voor een belminuut, en aan alle kanten bang zijn om over je abo heen te gaan.

    De bedrijven worden gerund door 50 jarige dikke audi-kezen, die verkopen aan de hebbehebbe generatie. Ondertussen staan we te protesteren op de zuidas.

    Klaagzang over: Aangezien er genoeg abonnementen worden afgesloten ga ik ervan uit dat men het geen probleem vindt afgezet te worden. Met 10% minder klanten 20% omzetstijging halen is weer een goede reden de kosten te drukken volgend jaar, door een paar uitzendkrachten op straat te gooien.

  87. Origineel geplaatst door juwlez
    @samir:Ehm, ik vermoed gemaild aangezien er veel mensen het op deze, in principe frauderende manier, besteld hebben..

    Klopt helemaal niet wat je zegt, lees de reacties nog eens door of op Tweakers, dit is bij de iphone 4 en bij andere telefoons ook gebeurd en die leverde ze gewoon. Lijkt me niet dat het nu anders is.

  88. Origineel geplaatst door Skyline
    Origineel geplaatst door erickqWat Skyline zegt kan ik bevestigen. De order wordt gewoon aangepast.

    Nu breekt net mijn klomp. Uur geleden zag ik dat ik oproep gemist heb, dacht dat zal wel VF zijn geweest dus bel ze zelf weer.
    Vriendelijke medewerker die aangeeft dat alsnog nummerbehoud toevoegen geen enkel probleem is, heeft simkaart nummer genoteerd en alles zou goed komen.
    Belt net de medewerker van vanochtend terug die niets wist van die andere medewerker en aangaf dat het niet kon.

    Ben nu echt de weg kwijt. Feit is dat mijn order staat maar of het nu zonder of met nummerbehoud is, is mij nu volstrekt onduidelijk. Zie het wel. Neem aan dat ik nummerbehoud etc nog wel bevestigd krijg via mail of post.

  89. Origineel geplaatst door joedoekoe
    Ondertussen staan we te protesteren op de zuidas.

    Eh, zit hier op de Zuidas, geen protest te zien hoor. Overigens zit geen één telco op de Zuidas, dus begrijp de opmerking in deze context sowieso niet.

    Op de rest van je post: niemand is verplicht een VF contract te tekenen hoor. Je doet net voorkomen of het dwangonderdrukking is of zo.
    Feit is dat mobiel internet te goedkoop was voor een rendabel business model. Dat is nu aangepast. Als je het niet meer kan betalen is dat jammer, maar het is niet zo dat het hebben van mobiel internet een eerste levensbehoefte is of zo.

  90. Ik kan momenteel geen iPhone 4S bestellen bij vodafone, krijg de homepage als ik op nu bestellen klik. Iemand anders problemen? Zouden ze nummerbehoud en die bug van los toestel misschien aan het repareren zijn die ik hierboven lees?

  91. @Xander: als ze je simkaartnummer hebben ingevoerd op je order kun je er vanuitgaan dat je nummerbehoud hebt lijkt me.

    (Wees trouwens blij dat je nu Vodafone hebt; als dit bij T-mobile was gebeurt had je nooit meer een medewerker aan de lijn gehad; laat staan dat ze je ook nog gaan terugbellen 🙂 )

  92. Origineel geplaatst door juwlez
    @samir: Ehm, ik vermoed gemaild aangezien er veel mensen het op deze, in principe frauderende manier, besteld hebben..

    Origineel geplaatst door joedoekoe
    Ik schaam me, voor Vodafone, voor hun inhaligheid. Tegelijk voor veel mensen hier, die via trucjes proberen slimmer af te zijn. Men verdient elkaar!

    Wat een mensen zeg.
    “…. frauderende manier..” en iemand die zich schaamt voor mensen die via de reguliere site, waar je van alles aan en/of uit kunt zetten, gewoon bestellen.

    Het is jullie zeker net niet gelukt om dit ook te doen of zijn jullie echt roomser dan de paus?

  93. Het was dus gewoon een reguliere methode om te bestellen, alleen hadden ze de prijs niet helemaal goed staan.
    Nu blijkbaar wel, want als je het nu via hetzelfde “trucje”, zoals dit door sommige genoemd wordt, kost hij € 649,-.
    Niets geen frauderende acties of zo…..

    Dus jammer voor juwlez en joedoekoe………..

  94. Ik zie affiliate URLs in het algemene samenvattende artikel als je op bekijk drukt. Dat is niet wat je verwacht van een nieuwsbrengende, objectieve website!? Hoe zit dat?

  95. @juwlez: Fraude? Ze vragen €649 voor een los toestel, terwijl die bij de Apple store voor €599 ligt. Dat noem ik pas fraude!

  96. @Xander: Goh. Dus protesten tegen inhaligheid kan je niet vergelijken met inhaligheid van grote bedrijven die in een kleine groep de markt beheersen?

    Verder: rendabel heeft er geen hol mee te maken, praat over rendabiliteit als je verlies draait. Groei een jaartje niet dan, is totaal geen probleem (voor mij, audi-kees zal er met zijn aandelen meer moeite mee hebben).

    Dan: jouw argument (of wat is het) “als je het niet kan betalen…” is een weggevertje, zolang jij je biertje kan betalen zal het je worst zijn. En ja, dat mag, ook de inhalige en ‘t schaap verdienen elkaar.

  97. Iphone 4S besteld 21 oktober 10.00 via “het trucje”.

    Vodafone gebeld 22 oktober om te vragen of het wel zo in orde is en dat ik het voor die prijs heb besteld.
    De meneer aan de lijn gaf aan dat ik geluk had en dat als we er beiden stil over waren dat het vanzelf goed kwam.

    Vodafone weer gebeld 25 oktober om te kijken naar mijn leverstatus. Mevrouw aan de lijn gaf aan dat ik een van de eersten ben en dat ik het dus vrijdag , zaterdag of maandag kan verwachten.

    Vodafone gebeld 27 oktober en mevrouw aan de lijn gaf aan dat mijn bestelling leeg is binnengekomen.. Een lege order.. Als ik mijn ordernummer invoer in orderstatus zie je het dus duidelijk vermeld staan.. Sorry meneer uw order is geannuleerd..
    Krijg ik hier geen bericht over?
    Nee. U bent niet de enige, vele orders zijn geannuleerd op deze wijze.
    Die zijn en worden ook niet geïnformeerd?
    Nee. U moet een nieuwe order aanmaken. En u krijgt u geld binnen 6 WEKEN teruggestort..
    Dus ik moet weer achteraan de rij wachten?? Denk je er vroeg bij te zijn (uiteraard had ik die kans meegenomen dat het geannuleerd wordt ,maar na meerdere berichtgeving dat het goed zou komen van vodafone ging ik er toch vanuit..) moet je weer achteraan sluiten. Ja sorry meneer zo werken we eenmaal kan ik weinig aan doen.. Ik krijg dus geen bevestiging van annulering en dat ik mijn geld terug krijg?
    Nee.
    Na half uur praten met leidinggevenden en 3 keer doorgestuurd te worden naar anderen toch een mail gehad waarbij ik het geld terugstorten heb teruggebracht naar binnen 10 werkdagen..

    Dus nu probeer ik morgen naar iFactor te gaan in de stad (rotterdam) in de hoop dat ik daar 1 kan bemachtigen.

  98. @Soci: Mijn bestelling is net door Vodafone geannuleerd, onder het mom van een onrechtmatige bestelling.

    Ik heb ze meteen per ommegaande geantwoord:

    Beste Vodafone medewerker,

    Leuk dat jullie mijn bestelling annuleren, maar dit is voor mij onacceptabel.
    Ik heb niet op een onrechtmatige wijze de bestelling gedaan zoals jullie beweren, het was een op dat moment rechtsgeldige optie in jullie Vodafone bestelsysteem, waar ik gebruik van heb gemaakt.
    Hiervoor zijn meerdere getuigen die dit kunnen bevestigen, lees de betreffende fora op o.a. de iphoneclub.nl.
    Ik heb de site niet gehackt of op een andere wijze onrechtmatig gemanipuleerd.

    In de algemene voorwaarden verwijzen jullie naar een artikel die verwijst naar het overeenkomen van een abonnement.
    In de leverovereenkomst is echter géén sprake van het afnemen van een abonnement, dus die verwijzing acht ik niet van toepassing.

    Een link naar een disclaimer is ook erg leuk, maar bij de bestelling werd er alleen verwezen naar de algemene voorwaarden.

    Ik stel Vodafone hierbij dan ook formeel in gebreke, aangaande het leveren van het mobieltje tegen de in de rechtsgeldig overeengekomen overeenkomst afgeproken prijs en sommeer Vodafone om binnen 14 dagen na 27 oktober 2011 alsog over te gaan tot levering van het aangebodene!

    Een afschrift van deze waardeloze actie van jullie zal ik ook sturen TROS Radar, de consumentenbond en alle mij bekende andere FORA die de consumenten belangen behartigen als jullie niet je aangegane verplichting willen nakomen.

    Groet,
    Rob

    Geachte heer/mevrouw,

    Onlangs heeft u een bestelling geplaatst voor een Apple iPhone 4s. Deze order hebben wij geannuleerd omdat deze op onrechtmatige wijze tegen een ongeldige prijs is geplaatst. Hierbij verwijzen wij naar de disclaimer en Algemene Voorwaarden artikel 3.11.

    Het door u betaalde bedrag zullen wij uiteraard terugstorten op uw bankrekening. Wij streven er naar om dit bedrag binnen 10 werkdagen terug te storten.

    Met vriendelijke groet,

    Vodafone

  99. Kreeg dezelfde mail.. Nadat ik het afdwong van een medewerker om hierover bericht te krijgen per mail of papier.. Ben het ook volledig niet mee eens.. Maarjah wil hem morgen hebben..@Rob:

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.