Reacties voor: Vodafone laat klagende klanten abonnement aanpassen

Vodafone geeft klanten de mogelijkheid om over te stappen naar een ander abonnement, waarbij extra MB's niet in rekening worden gebracht. In plaats daarvan gaat de snelheid omlaag.
Lees het complete artikel → Vodafone laat klagende klanten abonnement aanpassen
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 24 reacties

  1. Ik heb altijd gedacht dat de provider -in dit geval Vodafone- bij naderende overschrijding van je tegoed een smsje zou sturen als waarschuwing.

    Toevallig heb ik gisteravond de uitzending gezien en het viel me op dat de vertegenwoordiger van Vodafone de optie van een foutieve meting door Vodafone buiten het gesprek hield. Ook Antoinette Hertsenberg liet dat lopen.

  2. Origineel geplaatst door Peter de Wit
    Ik heb altijd gedacht dat de provider -in dit geval Vodafone- bij naderende overschrijding van je tegoed een smsje zou sturen als waarschuwing.

    Dat klopt, maar die kregen ze niet door een storing zoals het in het artikel staat.

  3. Voor meer informatie kan je de uitzending van Tros Radar van gisteren en vorige week maandag bekeken. Daar word er aandacht aan besteed. Tevens is er een formulier op de site voor Vodafone klanten die dit probleem hebben.

  4. Origineel geplaatst door Peter de Wit
    Ik heb altijd gedacht dat de provider -in dit geval Vodafone- bij naderende overschrijding van je tegoed een smsje zou sturen als waarschuwing.

    Lezen is ook een vak 😉

    Ik vind dat Vodafone het zo goed heeft opgelost.

  5. @Rick: Daar heb je een punt:-)
    Ik heb echter wel goed geluisterd en ik dacht begrepen te hebben dat de overschrijding geen eenmalige kwestie was bij sommige gedupeerde klanten. Zou Vodafone dan steeds op het moment supreme een storing hebben?

  6. Ik heb dit in het buitenland gehad.. Resultaat een verdubbeling van mijn rekening:-(

  7. @Nance: Had dit met de alles op reis bundel toen ik een maand weg was. Kreeg geen waarschuwingssmsjes dus moest iedere keer zelf het verbruik checken via de app. Maar kon niet voorkomen dat ik vaak toch een paar mb teveel verbruikte. Gevolg: 70 euro aan extra kosten.
    Werd netjes door Vodafone kwijtgescholden.
    Zou dus als ik jou was contact met ze opnemen. Ikzelf had ook pas 2 maanden na mijn vakantie contact met ze gezocht.

  8. Waar staat die mogelijkheid om je abonnement te wijzigen? Kan namelijk niks vinden op de site.

  9. Staat gewoon op de website:

    Wijzig gratis je abonnement
    We bieden je nu tijdelijk de optie om gratis jouw abonnement te wijzigen naar een vergelijkbaar nieuw Smart, Business Basic of Red abonnement. Dit betekent dat je abonnementsbedrag ongeveer gelijk blijft en je contract einddatum hetzelfde blijft.

    Met je nieuwe abonnement kun je gebruik maken van verschillende buiten bundel opties, waaronder een voordelig buiten bundeltarief, extra databundels en de optie voor Beperkt Internet.

    Bel gratis naar 0800 – 020 09 76

  10. nou gebeld om mijn iets oudere red super abo om te zetten. betaal daar nu 38 pm voor.
    het aanbod van VF: voor 60 pm kunt u een nieuw abo krijgen. gaat dus niet helemaal goed nog…

  11. Wat wel opvallend was is dat gisteren nooit de optie naar boven kwam dat de datatelling van Vodafone niet klopt. Als mensen een datateller hebben geïnstalleerd en die aangeeft dat er helemaal niet veel data is gebruikt: wie heeft er dan gelijk. Vodafone verschuilde zich achter privacy regels terwijl ze precies kunnen zien wat je gedaan hebt. Alleen willen/mogen ze dat niet gebruiken voor het opmaken van de gespecificeerde rekening. Daarnaast waren er mensen die onverklaarbaar veel data verbruik ‘s nachts hadden. De directeur van Vodafone zie dat apps dan updaten maar dat kan nooit: updaten van grote apps wordt alleen over wifi gedaan. Totale onzin dus. Ik weet niet of dit ook voor android en Windows ook geldt?

  12. Al vanaf vorig jaar viel me op dat t verbruik de laatste dagen van de maand niet op te vragen waren ivm een storing. BIJNA ELKE MAAND.
    De ‘tegemoetkoming’ was eveneens een drama met sloom internet nadat m’n bundel nog eigenlijk niet op was.

    Ik zou zeggen: weg met al die limieten. Onbeperkt was vroeger onbeperkt. Scheelt je een slechte naam en veel administratie.

  13. Ik heb hier ook last van Vodaphone weet zelf niet wat ze allemaal aan het doen zijn iedere maand heb ik nog mb genoeg over in hun app en de volgende dag ben ik ineens buiten mijn bundel maar heb ik in de app nog 500MB over klopt dus helemaal niks van

    Ik hoef gelukkig niets extra te betalen en vind het ook hun probleem moeten ze maar een sms sturen of gewoon de internet kraan dicht draaien als het op is

  14. Origineel geplaatst door WvB22
    Daarnaast waren er mensen die onverklaarbaar veel data verbruik ‘s nachts hadden. De directeur van Vodafone zie dat apps dan updaten maar dat kan nooit: updaten van grote apps wordt alleen over wifi gedaan. Totale onzin dus. Ik weet niet of dit ook voor android en Windows ook geldt?

    Apps onder de 100mb updaten is mogelijk per 3G of 4g. Je kan dat uitzetten in je tel. De vraag is of iedereen dat ook doet. Daarnaast een tip: Facebook kan meer dan 300 mb per dag vreten, hou dat in de gaten. Beste maatregel: haal facebook van je telefoon en je zult zien wat het probleem was.

  15. November loopt mijn Vodafone abonnement af. Heb het abonnement van 10gb, en daarna dat die op lagere snelheid gaat. Dus onbeperkt.

    Als Vodafone mijn een fatsoenlijke aanbieding doet, hou ik Vodafone.

    Anders wordt t Robin mobile, voor 30 euro onbeperkt internet en bellen

  16. Origineel geplaatst door memati
    November loopt mijn Vodafone abonnement af. Heb het abonnement van 10gb, en daarna dat die op lagere snelheid gaat. Dus onbeperkt.
    Als Vodafone mijn een fatsoenlijke aanbieding doet, hou ik Vodafone.
    Anders wordt t Robin mobile, voor 30 euro onbeperkt internet en bellen

    Waarom Robin dan? Voor €2,50 meer heb je bij KPN ook onbeperkt internet en bellen. Tot 2GB zelfs 4G (snelheid).

    Internetsnelheid van Robin is bedroevend.

  17. @Martijn van Dijk: Het geld ook eigenlijk niet voor jou deze optie, jij kan de optie internet verlagen bij overschrijven aanzetten.

    Het gaat om de mensen met een bel/sms/web abbo nog of nog oudere, ik zelf ook bel/sms/web vorig jaar genomen nog omdat die veel aantrekkelijker was dan red weinig belminuten en veel internet.

  18. @piet: Ik kan dat niet meer uitzetten in de play store, apps vanaf bepaalde grote kunnen alleen nog met wifi helaas gedaan worden.
    Ik zeg helaas aangezien ik 4GB data heb, dus kan alles via mobiele data updaten geen wifi nodig.

  19. Top! Eindelijk! Ik heb het direct geregeld 🙂

  20. @Valinor: thnx ik ha ze meteen even bellen:-)!

  21. Ja, leuke actie voor de bühne, helaas hield het aanbod van Vf in dat mijn maandbedrag van €35 naar €59 word ‘geupgrade’. In mijn woordenboek is dat niet ‘ongeveer hetzelfde’ zoals VF op hun website pretendeert!

  22. “U wordt binnen 3 werkdagen teruggebeld…”

  23. Dat Kohnstamm zegt dat hij geen bezwaar heeft tegen het inhoudelijk bekijken van het dataverkeer als de klant daarom vraagt (en dus toestemming geeft) is niet vreemd en niet in tegenspraak met wat hij eerder zei (dat de privacywaakhond tegen de ONGEVRAAGDE deep packet inspection is) omdat het in die laatste situatie gaat om bekijken van dataverkeer ZONDER toestemming van de klant.
    In DEZE gevallen van onverwachte datalimietoverschrijding gaat het om klanten die willen weten welke Apps de data verstoken. En als ze dan Vodafone vragen om details en inzage willen in de App-specifieke data dan geven ze Vodafone toestemming die gegevens te bekijken.
    Het is in die situatie flauw, onterecht en schijnheilig dat Vodafone zich verschuilt achter de privacywaakhond.

  24. Dit is oud nieuws. Ik heb dit van ellende een aantal maand geleden al gedaan. Ook juist omdat die data teller niet klopt. Google maar naar beperkt internet Blox. Dan kom je op de site van vodafone. Download daar de voorwaarde direct van de site. In de voorwaarde staat op pagina 16 het volgende:*Deze BloX is beschikbaar op alle Vodafone Smart en Red (sim only) abonnementen, je moet deze wel zelf aanvragen
    of activeren, bijvoorbeeld via MyVodafone.*Niks over oude en nieuwe abonnementen…. Na veel aandringen heb ik het toen gekregen. Maar moest uit eindelijk iets van €25 migratie kosten bij betalen. Daar baalde ik van op dat moment maar was wel van het gedonder af. Na een aantal week voor een collega geregeld omdat er nog steeds het zelfde in de voorwaarde staat. Uit eindelijk niks betaald. Dus heb ik uiteindelijk weer contact gehad met vodafone voor me zelf en ook als nog de kosten terug gekregen. Omdat men nog steeds de voorwaarde niet hebben aan gepast. Ik heb nog steeds het zelfde abonnement als die ik afgesloten heb met de zelfde voorwaarde en kortingen. Het is alleen KOSTENLOOS gemigreerd naar de nieuwere variant van de red abonnementen….Doe er je voordeel mee en download die voorwaarden pdf even van hun site en meen contact op 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.