Reacties voor: Vodafone annuleert iPhone 4S-preorders loophole zonder abonnement (update)

Vodafone gaat de goedkope losse iPhone 4S niet leveren aan klanten die gebruik hadden gemaakt van een besteltruc. Door een iPhone 4S te bestellen en het abonnement te verwijderen, werd het mogelijk om voor 565 euro een 16GB iPhone 4S te bestellen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 125 reacties

  1. Ja ik kreeg rond 12:00 uur ook dit mailtje.
    Helaas het leek te mooi om waar te zijn, nu toch maar de witte 4s 16 GB bij Apple.com besteld.

  2. Beetje zwak van Vodafone………,
    Gelukkig bij Apple zelf besteld

  3. ik heb nog niks gehoord, verwachte leverdatum …. morgen

  4. no way in hell dat dat stand houdt. zij zijn een koop overeenkomst aangegaan. Er is niets dat ook maar in de verste verte doet vermoeden dat dit onrechtmatig is. Niets in de aangevoerde artikelen heeft ook maar iets met de aangegane koop te maken.

    ze gokken erop dat degenen die dit gedaan hebben af zullen haken omdat ze snel een iphone willen hebben en daarom blazen ze hoog van de toren. En wie begint voor 35 euro korting een rechtszaak?

    Maar imago schade zullen ze lopen. stelletje klunzen. ze beginnen op het oost europese staatsbedrijf kpn te lijken…

  5. Zat er dik in. Het had mij alleen eerlijker geleken als Vodafone deze kopers had benaderd en om bijbetaling had gevraagd om de order in stand te houden. De mensen die nu op deze manier besteld hebben kunnen opnieuw beginnen en aansluiten in de wachtrij.

    Jaren geleden ook zoiets geweest bij wehkamp met tv’s , de consument heeft t toen verloren ook al had wehkamp verkeerde prijs geplaatst. Je kunt dit proberen aan te vechten maar je iPhone heb je daar morgen niet mee binnen.

  6. Even een egoistisch bericht; zal vást betekenen dat mensen met een abbo hem eerder binnen krijgen omdat er meer beschikbaar zijn. Ik blij.

  7. Niet verassend toch?
    Werd al geroepen in de comments, toen mensen dit voorstelde om te doen…

  8. Haha helemaal niet zwak van vodafone. Het was te verwachten dat vodafone hier maatregelen tegen ging nemen. Eigen schuld dikke bult zeg ik dan maar.

  9. Kreeg het toch even warm toen ik de titel van de post las, maar gelukkig heb ik hem gewoon normaal besteld zonder het tructje 🙂

  10. Ik heb dezelfde mail gekregen, vooral het “onrechtmatig verkregen” kan ik niet helemaal bij, vandaag de dag kan je immers nog steeds dezelfde techniek gebruiken elleen komt er een hoger prijskaartje aan te hangen.

    Ik vind dat een nogal vreemde verwoording voor een eigen fout op de website.

    Bovendien is de prijs zeer aannemelijk (slechts 34 euro verschil met Apple voor 32gb) dat ik me sterk afvraag in hoeverre ze zomaar de overeenkomst mogen verbreken. Volgens mij kan dat namelijk alleen wanneer de prijs absurt veel lager is dan origineel en overduidelijk fout, ongeacht de algemene voorwaarden..

    Maar goed, fijn dat ze daar even een volle week mee wachten en je op je geld kan wachten… Apple store here we come 🙂

  11. Ik begrijp dat ze de bestelling annuleren. Echter de onderbouwing vind ik erg zwak: “bestelling geplaatst op onrechtmatige wijze tegen een ongeldige prijs”.

    Hè? Je doet toch niks verkeerd? Je klikt gewoon een toestel aan op hun site?

    En dan verwijzen naar een artikel wat niet terzake doet. Raar.

  12. Besteld is besteld. Zij moeten dan leveren. De fout ligt bij hun en niet de consument.

  13. @lex: Eens, maar wie gaat er wat aan doen voor 35 euro? Precies… ze doen wat ze willen..

  14. Niet meer dan terecht wat mij betreft. En dat de mensen zelf ook wisten dat het niet de bedoeling was blijkt uit het feit dat iedereen trots liep te verkondigen dat ze zo’n slimme truc hadden gevonden.

    Anyway: net gebeld door Vodafone (dat wil zeggen door Dynalogic, kennelijk de logistieke partner van Vodafone) dat mijn 4S 64GB Black morgen geleverd wordt. Net ook de bevestigingsmail daarvan gehad.
    Dus ik zou hem in ieder geval morgen moeten hebben.

  15. Ik wist niet dat dat allemaal zo makkelijk ging. Uiteindelijk was het toch een fout in hun systeem en kan de klant hier niets aan doen. Ik zie ook niet echt iets in de Algemene Voorwaarden dat hun annulering rechtvaardigt. Louche praktijken als je het mij vraagt..

  16. Dit is net zoiets als wanneer een artikel per ongeluk verkeerd geprijsd in de etalage staat. Wanneer het een aannemelijk bedrag is (dus niet het tienvoudige goedkoper) dan is de winkelier ook verplicht om het voor dat bedrag te verkopen. Ik zie niet in waarom dat hier anders is. Het burgerlijk wetboek is daar heel duidelijk in.

  17. Ook ik heb hem zo besteld en kreeg het mailtje. Toen gelijk contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone (na 10 minuten gewacht te hebben!!), kreeg ik een poppetje aan de lijn die alleen maar zei; ‘ja we leveren geen toestellen zonder abonnement.’ Nog gezegd dat dit om een prepaid (lost toestel) ging dus. Maar het poppetje kon zichzelf alleen herhalen en voor de rest niks. Daarna gelijk een boos mailtje verzonden naar de klantenservice. Heb daarbij vermeld dat het genoemde artikel 3.11 totale onzin is (in mijn geval zeker) en dat ik zo snel mogelijk een reactie en mijn telefoon wil. Nu even afwachten.

    Wat ik nog van mijn lessen rechten heb onthouden is dat Vodafone moet leveren voor de genoemde prijs omdat ik niet kon weten dat deze prijs onjuist was en ik mocht aannemen dat dit een redelijke prijs is voor dit toestel. Als Vodafone met wat onzin terug komt loop ik wel even naar de jurdische afdeling op me werk. Altijd handig!

  18. Hier een wo rechtenstudent die toevallig bezig is met het contractenrecht. Dat van wehkamp ging volgens mij niet op omdat de tvs voor 99 euro werden aangeboden ipv de normale prijs van 500. Dat is niet vergelijken met de huidige casus in die zin dat het verschil tussen 599 en 565,25(ik weet de prijs omdat ik ook de 16gb via deze methode heb bsteld) dusdanig klein is.

    Om het niet te ingewikkeld te maken kan ik stellen dat op grond van artikel 35 boek 3 van het burgerlijk wetboek de consument er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat de toestellen voor deze prijs werden aangeboden. Vodafone zal zich beroepen op discrepantie tussen wil en verklaring op grond van artikel 3:33 bw. Echter mogen wij consumenten er wel op vertrouwen dat de gegeven prijs in overeenstemming is met de wil van vodafone doordat 565,25 euro niet dusdanig afwijkt van de retailprijs. Als de iphone nou voor 5 of 50 euro werd aangeboden a la, maar de betaalde prijs valt onder een zogenaamd “grijsgebied”.

    Daarnaast verwijst vodafone -mijn inziens – onterecht naar beding 3.11 in hun AV. Daar is sprake van een aanvraag. Echter ben ik al een overeenkomst met hen aangegaan daar ik van vodafone een bevestiging en leveringsemail heb gekregen. Derhalve gaat beding 3.11 niet op.

    Ik weet niet van jullie maar ik ga dit zeker proberen aan te vechten

  19. Origineel geplaatst door Peter
    Dit is net zoiets als wanneer een artikel per ongeluk verkeerd geprijsd in de etalage staat. Wanneer het een aannemelijk bedrag is (dus niet het tienvoudige goedkoper) dan is de winkelier ook verplicht om het voor dat bedrag te verkopen. Ik zie niet in waarom dat hier anders is. Het burgerlijk wetboek is daar heel duidelijk in.

    Groot gelijk! En daarbij staat in artikel 3.11 nergens iets waarom ze deze orders mogen cancellen… Ik ga er nog achteraan want dit is belachelijk. Als een telefoon aanbieden op hun site (voor nog niet eens zo’n rare prijs) horen ze die gewoon te leveren. Fout of geen fout…

  20. Belachelijk! Het is toch niet ‘onrechtmatig’ om een produkt uit het winkelwagentje weg te klikken? Dit is gewoon een fout van Vodafone, ben dan ook zo sportief om dat toe te geven, in plaats van de klant ook nog ‘ns als een halve criminele hacker weg te zetten… Juridisch kom je natuurlijk ook niet weg met dat Artikel 3.11 uit de Algemene Voorwaarden…

  21. Toch weer gratis rente trekken over zo’n (schat ik 100-200 bestellingen) dat is dan 565x 150(gem.) :100 x3 = jaarlijkse rente / 365 x 21 = € 146,30 toch lekker 😉 Dan ga ik wel uit van een gunstige 3% rente voor Vodafone. Kan je weer een goedkoop androidje voor bestellen

  22. Het zou zomaar kunnen dat Vodafone dit niet mag doen. Lees ook waarin aangegeven wordt: Als de prijs normaal is voor een gemiddeld geïnformeerde klant, dan moet de verkoper het daarvoor leveren.

  23. @Zs: @Mr_Dubbel_X: Ik heb hetzelfde probleem, alleen sta ik wat zwakker met rechten dan jullie beiden.
    Wat het erger maakt is dat ik 2 maal contact heb gehad met een werknemer bij vodafone die me vertelde dat de overeenkomst goed is afgesloten en ik hem vrijdag,zaterdag of maandag kan verwachten..
    Ben benieuwd wat ze jullie terug mailen. Laat het me weten 🙂

  24. @Fuji: Dan sta je toch juist sterker en niet zwakker in je schoenen?

    Op zich kun je je gelijk halen en is de overeenkomst rechtsgeldig, Vodafone heeft dit onterecht geannuleerd. Bijstandstands advocaat zal je waarschijnlijk gelijk geven ook al is het spijkers op laag water zoeken. Voor maar een paar tientjes heb je het volgens de regels aan Apple. Ik zeg een paar tientjes, want als je je een iPhone 4s kunt veroorloven…

  25. Origineel geplaatst door pebbie
    Zat er dik in. Het had mij alleen eerlijker geleken als Vodafone deze kopers had benaderd en om bijbetaling had gevraagd om de order in stand te houden. De mensen die nu op deze manier besteld hebben kunnen opnieuw beginnen en aansluiten in de wachtrij. Jaren geleden ook zoiets geweest bij wehkamp met tv’s , de consument heeft t toen verloren ook al had wehkamp verkeerde prijs geplaatst. Je kunt dit proberen aan te vechten maar je iPhone heb je daar morgen niet mee binnen.

    Dit is iets heel anders dan het wehkamp verhaal.
    De wehkamp had een tv van 1000,- zonder opzet voor 100,- op de website gezet. Sinmpele tikfout dus. De mensen dien hem hadden gekocht zijn toen naar de rechter gegaan maar er staat in de wet dat ook consument prijs onderzoek moet doen. 100,- betalen voor een tv van 1000,- is niet redelijk en daarom is het toen afgewezen.

    Dit gaat echter om 35,- korting en dat kan zomaar. Telefoons gaan zo vaak voor minder dan de vraag prijs (599,-) weg.
    Dit houd dus absoluut stand In een rechtzaak alleen dat doet niemand voor 35,- en dat weet Vodafone. Ook een rechtsbijstand verzekering niet trouwens, daar zit ook een minimum aan.

  26. @Xander: Wanneer had jij besteld? Klantenservice zegt niks te weten en dat er vanaf morgen contact wordt opgenomen, maar blijkbaar klopt dit niet als ik jouw bericht zo lees..

  27. Rot Vodafone

  28. @Jeff: Ik zou het niet weten, heb ook geen rechtsbijstandsverzekering naar mijn weten. Baal wel dat ik hem 21 oktober om 09.45 had besteld dus verwachtte hem echt morgen of zaterdag binnen te krijgen.. Nu moet ik weer achteraan de rij bij apple..

  29. Origineel geplaatst door Wik
    @Xander: Wanneer had jij besteld? Klantenservice zegt niks te weten en dat er vanaf morgen contact wordt opgenomen, maar blijkbaar klopt dit niet als ik jouw bericht zo lees..

    Heb vrijdag 21 oktober om 06:30u in de ochtend besteld. Meteen toen ik wakker werd. En meteen met credit card betaald.

  30. Volgens mij zijn ze gewoon alsnog verplicht te leveren voor die prijs.

  31. @Richard: helemaal mee eens ik hoop dat elke pre orders zonder abbonement worden geannuleert dan doet vodafone iniedergeval iets voor de klanten

  32. Bij mij ook geannuleerd inderdaad. Ik vind alleen de term onrechtmatig wat overdreven, de website biedt tenslotte deze prijs zelf…

  33. Uit de voorwaarden kan ik niet halen dat het niet juist inrichten van de site een reden is om te annuleren.
    Volgens mij is gewoon het consumentenrecht van toepassing:

    – Het prijsverschil is niet zodanig dat men had kunnen weten dat dit niet de juiste prijs was. (bij 5,99 was dat bijv wel het geval geweest)
    – Men hoeft geen illegale acties te doen (bijv hacken) om dit voordeel te verkrijgen, het is voor iedereen beschikbaar.

    Dus in mijn beleving is het een Typisch geval van jammer voor Vodafone en zullen ze moeten leveren. Ik denk dat dit best kans maakt als je met een paar man naar de rechter stapt. (wel krachten bundelen anders wegen de koste niet op tegen de baten)

    Of zie ik dat nu verkeerd?

  34. @Xander: Thanx! Heb om 9.30u besteld, dus moet nog ff geduld hebben dan.

  35. Als de twitteraars onder ons maar zorgen dat bovenstaande trending topic wordt dan gaat Vodafone vanzelf wel door de knieen. Het prijsverschil wat ze eventueel “verliezen” op die consumenten die deze truck hebben toegepast valt in het niet met de imagoschade die Vodafone oploopt als de media dit oppikt en het morgenavond bij De Wereld Draait Door langskomt.

  36. Das mooi kloot´n

  37. Net gebeld met orderstatus kreeg ik een mevrouw [red: verwijderd] aan de telefoon. Na een lange discussie( waarbij ik op de AV verwees en beriep op verscheidene wetsartikelen) is zij met haar coordinator gaan overleggen en die gaf uiteindelijk aan dat de mensen die de iphone op 21 oktober hebben gepreorderd via de “truc” hem toch geleverd krijgen voor die prijs!!!! Echter kon ik geen schriftelijke bevestiging krijgen daar zij geen schriftelijk contact onderhouden met clienten. Dit vond ik moeilijk te verkroppen maar volgens grace was dit gewoon niet mogelijk. Ik zou volgens haar nog terug gekoppeld worden door dynalogics ofzo over wanneer het toestel geleverd wordt. Ben benieuwd. Ik zou zeggen mensen geef nietop!!

  38. Blijven er meer toestellen over voor de abbonees 😀 Hopelijk krijg ik snel bericht over een leverdatum :O

  39. @Zs: Dat klinkt goed, maar ik sta er niet van te kijken als we hem dan 6 tot 8 weken later krijgen?

  40. Kan me altijd zo ergeren aan mensen die overduidelijk van fouten misbruik maken en zich dan met luid misbaar ontpoppen als juridisch expert….

    Zelfs al hebben ze juridisch gelijk vind ik het nog steeds moreel verwerpelijk.

    Door dit soort mensen ga je dus naar een VS claim cultuur toe waardoor elk bedrijf zich moet gaan indekken met 10.000 disclaimers. En bedankt.

  41. @Zs: Goed bezig, we zullen ze krijgen ook.
    Maar mag inderdaad wel hopen dat ze hem binnen een week nog versturen! anders zit ik nog 6 weken zonder 4s.

    @Xander: vraag me af waarom het moreel verantwoord moet zijn. Miljarden bedrijf maakt een foutje en een paar consumenten mogen daarvan niet profiteren? Moet je eens andersom proberen, maakt het miljarden bedrijf je helemaal kapot. Ben benieuwd of dat wel moreel verantwoord is. Ik vind dat de bedrijven niet zomaar alles mogen flikken. Zij sturen mij een mailtje en ik moet het maar accepteren. Beetje voor jezelf opkomen

  42. @Xander: Nou Xander zal ik je mijn verhaal maar eens uitleggen 😉
    Ik ging naar de vodafone store online om een iphone 4S met abo te bestellen. Tijdens mijn bestelling werd ik door mijn neef gebeld dat het voor 599 los te krijgen is bij de apple store. Dus ik dacht ff kijken of ze hem hier ook los verkopen. Abo weggeklikt en tot mijn verbazing 565. Dus maar besteld met ideal. Gebeld naar vodafone om dit bedrag te bevestigen en de heer Termans aan de vodafone orderstatus lijn gaf aan dat mijn bestelling gewoon goed oor het systeem is gekomen. Je kan je aan mij ergeren, maar ik heb zelfs 3 maal gebeld om te zekerheid te krijgen dat ik hem vrijdag binnen krijg en tot aan vandaag werd me dat gegeven… Dus jah..

  43. @Gonny van der Zwaag: Die anonieme tip kwam van mij. Het staat in een DM dus kan je helaas niet de tweet laten zien

  44. Origineel geplaatst door Fuji
    maar ik heb zelfs 3 maal gebeld om te zekerheid te krijgen dat ik hem vrijdag binnen krijg en tot aan vandaag werd me dat gegeven… Dus jah..@Xander:

    Dan heb jij een punt, maar het gros van de mensen op Tweakers en hier die trots dit als een ‘truc’ aan het verkondigen waren wisten drommels goed dat dit niet de bedoeling was.

    Dat je het probeerd, a la, maar om dan met luid misbaar Vodafone voor rotte vis uit te schelden als die jouw trucje verhinderd vind ik dus verwerpelijk.

    Door jullie betalen we straks allemaal weer een procentje meer.

  45. Juridisch staan ze hier sterk, reken maar. Dat hebben ze gechecked natuurlijk. Omdat ‘we’ wisten dat de prijs niet klopte verlies je de rechtszaak sowieso. Gelukkig dat ik hem gewoon besteld heb met abbo..

  46. Iedereen die überhaupt een abonnement afsluit bij de slechtste provider van Nederland, wees wel bewust van het feit, dat je elke maand je rekening na moet kijken, want Vodafone heeft er een gewoonte van gemaakt om lukraak bedragen in te vullen, waarschijnlijk om zo hun winst te spekken! Zeg je er niks van of weet je het domweg niet, dan ben je het gewoon kwijt!
    Heb dit zelf ervaren maar ook bij meerdere kennissen! Ik raad dan ook een ieder aan om gewoon naar de rechter te stappen, want het is pure diefstal!

  47. Origineel geplaatst door iPhonist von Gates
    Als de twitteraars onder ons maar zorgen dat bovenstaande trending topic wordt dan gaat Vodafone vanzelf wel door de knieen. Het prijsverschil wat ze eventueel “verliezen” op die consumenten die deze truck hebben toegepast valt in het niet met de imagoschade die Vodafone oploopt als de media dit oppikt en het morgenavond bij De Wereld Draait Door langskomt.

    Bij DWDD aan tafel? :’) Stel je niet zo aan man. Je maakt het weer veel groter dan het is.

  48. @Xander: Excuses voor het plaatsen van de namen ik zou beter moeten weten echter ben ik niet overtuigd van de werkelijkheid achter deze naam. Ik zou dan ook willen weten of meer mensen deze persoon aan de lijn hebben gehad.
    Daarnaast mag jij je mening hebben over wat jij er van vind, ik en nog een heleboel mensen delen deze mening echter niet. Daarnaast vind ik het grappig en hypocriet tegelijk dat je onze acties kwalificeert als moreel verwerpelijk, daar je doet overkomen dat je zelf nooit gebruik hebt gemaakt van positieve externe factoren waar niemand slechter van wordt(zoals in casu bij ons het geval is). Ik zou zeggen hou je moraliteitsissue lekker voor jezelf:)

  49. @Xander: Wat heb jij sowieso in dit topic te zoeken… Je zit alleen een beetje jaloerse reacties te plaatsen…

    @arnold: Wisten we dat de prijs niet klopte? Een prijsverschil van 35 euro op een aanschaf van 600 euro is helemaal niet zo vreemd.

  50. We hebben contact gehad met Vodafone, de bestelde iPhones worden alsnog geleverd. Je krijgt een dezer dagen een telefoontje van Vodafone, zodat ze je de lagere prijs alsnog kunnen aanbieden.

  51. Volgens mij is het zo dat wanneer je iets koopt in een winkel en betaald hebt ongeacht de prijs dat het artikel van jou is en dat ze het niet meer terug kunnen draaien. Heb een keer een programma op tv gezien hierover namelijk. Als voorbeeld gebruikte hun toen ook een apple store die een ipod perongeluk voor 1 dollar geprijst hadden ipv 100. Dus als ik degene zou zijn die hem besteld heeft geef het niet zomaar op want je hebt immers betaald en dus recht op een product!

  52. Origineel geplaatst door Julio
    @Xander: Wat heb jij sowieso in dit topic te zoeken… Je zit alleen een beetje jaloerse reacties te plaatsen…@arnold: Wisten we dat de prijs niet klopte? Een prijsverschil van 35 euro op een aanschaf van 600 euro is helemaal niet zo vreemd.

    De prijs was ten tijde van mijn bestelling op VF nog niet eens bekend gemaakt door Apple…

  53. Leuk voor de cheap-o’s dat ze ze toch gaan leveren. Het is ook maar zakgeld natuurlijk, hebben ze met die tarieven binnen 10 minuten terugverdiend.

  54. Mensen maak je niet zo druk Apple hanteert vaste prijzen en niemand onder de prijs verkopen ook niet door een truc of misleiden van een webside
    Iedereen is van die bug op de hoogte gebracht terwijl we allemaal weten dat de minimale prijs in NL 599 is en geen cent meer maar zeker geen cent minder!

  55. ik dacht: ik bestel hem gewoon bij de apple store online.
    maar helaas gaat de verzending niet zo als 2 weken geleden in duitsland het geval was. daar hadden sommige klanten de iphone al in huis voor de introductie datum.
    bij mij staat de bestelling nog steeds niet op verzonden.
    Terwijl ik heel vroeg was met bestellen in de apple store.
    Zijn er mensen die wel morgen het toestel al geleverd krijgen uit de appel store online ?

  56. Origineel geplaatst door Zs
    daar je doet overkomen dat je zelf nooit gebruik hebt gemaakt van positieve externe factoren waar niemand slechter van wordt(zoals in casu bij ons het geval is). Ik zou zeggen hou je moraliteitsissue lekker voor jezelf:)

    Er gebruik van maken vind ik zoals ik boven al aangaf tot daar en toe, maar om dan luid misbaar te maken als dit onterechte voordeeltje door je neus wordt geboord, dat is waar ik met name op doelde.

  57. Of de genoemde bestellingen ook als verkoopovereenkomst gelden is nog maar te bezien. Vodafone noemt het zelf “aanvraag”. Als dat ook juridisch zo is vorm gegeven, beslist Vodafone dus zelf naar aanleiding van die aanvraag of zij een overeenkomst met de aspirant-koper wil aangaan. Volgens het geciteerde artikel uit de AV kan Vodafone dit te allen tijde weigeren. Ten aanzien van de opsomming van mogelijke gronden voor weigering wordt in het artikel gesteld dat deze gronden “onder meer” gelden. Dat houdt de bepaling “te allen tijde” gewoon in stand.

  58. PB van vodafoneNL: Er is inderdaad besloten je bestelling toch door te voeren tegen de initiële prijs. Je wordt zsm gebeld met meer info. ^JB

    Nice 😉

  59. Mensen die vrijdag de 21e hebben besteld krijgen hun telefoon alsnog uitgeleverd. Hierna gaat de vlieger niet meer op.

  60. In ieder geval is nu wel heel duidelijk geworden dat Vodafone je bij een 2-jarig abonnement een toestelkorting van maar liefst 34 euro kan aanbieden, op een toestel van bijna 600 euro! Vandaar dat ze die hoge abonnementstarieven moeten rekenen om een beetje uit de kosten te komen!

    Gelukkig zit ik nog bij T-Mobile, met een “oud” i-abonnement, dus onbeperkte data en gratis visual voicemail. En als de zaken in providerland niet veranderen voordat mijn 2 jaar om zijn, laat ik m’n oude abo gewoon doorlopen en neem een los nieuw toestel. Die 34 euro korting die ik dan niet krijg, daar kom ik ook wel overheen.

  61. Origineel geplaatst door Zs
    Net gebeld met orderstatus kreeg ik een mevrouw aan de telefoon. Na een lange discussie( waarbij ik op de AV verwees en beriep op verscheidene wetsartikelen) is zij met haar coordinator gaan overleggen en die gaf uiteindelijk aan dat de mensen die de iphone op 21 oktober hebben gepreorderd via de “truc” hem toch geleverd krijgen voor die prijs!!!! Echter kon ik geen schriftelijke bevestiging krijgen daar zij geen schriftelijk contact onderhouden met clienten. Dit vond ik moeilijk te verkroppen maar volgens grace was dit gewoon niet mogelijk. Ik zou volgens haar nog terug gekoppeld worden door dynalogics ofzo over wanneer het toestel geleverd wordt. Ben benieuwd. Ik zou zeggen mensen geef nietop!!

    Ik heb net ook maar eens gebeld, via 1200 konden ze me niet verder helpen en moest naar de “Online Shop” bellen: 0800-02000056, optie 1 en nog eens 1. Daar kreeg ik een grietje aan de lijn dat me niet veel kon vertellen dan dat het een fout in de website was en dat de iPhone niet los werd verkocht. Ze was erg stellig: “Vodafone gaat het toestel niet leveren”. Ik heb ook flink geroepen over wetsartikelen, AV e.d. Ik kwam niet veel verder helaas, ze gaf aan dat “dit is wat ze moest zeggen” en dat “klachten alleen schriftelijk kunnen worden ingediend”.

    @Zs: Welke afdeling had jij aan de lijn? Dan bel ik die ook nog even!

    Ik zou zeggen: Allemaal brieven sturen!

    Vodafone
    Afdeling Klachten
    Postbus 1500
    6201 BM Maastricht

  62. Zelfde mail gehad vanochtend. Meteen gebeld en na 3 afdelingen kreeg ik te horen dat de toestellen niet los verkocht mochten worden (had Apple vanochtend zogenaamd ‘plots’ tegen Vodafone gezegd). Naar aanleiding van deze site nogmaals gebeld. Kreeg ene Baris Tilek aan de lijn en die zei dat de bestellingen van afgelopen vrijdag voor 565,25 euro toch worden geleverd. De betreffende klanten worden hierover gebeld. Op hoop van zegen!

  63. Kunnen we ons niet even samenvoegen?

    Ik bedoel de prijs van 30 euro verschil is aannemlijk (zoals in de wet staat 30 euro verschil ten opzichte van apple moet kunnen), plus ze hadden dit mij direct dezelfde avond kunnen meldden dat het niet doorging.

    Beetje gemakkelijk van Vodafone.

    Ben benieuwd!

  64. Hier gaat Vodafone in de fout. Prijs is niet ‘een stuk’ lager; ik zie geen overduidelijke niet-logische prijs (zoals bijvoorbeeld Eur 59). Een rechter zal de redenering van Vodafone zeker afschieten. Mijn advies aan degenen die de iPhone voor deze prijs besteld hebben: Vodafone er op wijzen dat je de telefoon voor die prijs besteld hebt, als Vodafone niet wil leveren: stap naar de geschillencommissie of rechter.

  65. @Xander: Hoe laat en heb je in combinatie met abonnement óf verlenging bestelt?

  66. Net gebeld door klantenservice. Kan email als niet verzonden beschouwen, iPhone wordt wel geleverd 🙂

  67. Ben net door Vodafone gebeld en ze gaan de toestellen toch voor de ‘truc’ prijs leveren.

    De verstuurde email moest ik als niet verzonden beschouwen.

  68. @Thomas: (0800 0200 043) en dan 1. Ik denk dat ze het intern nog met elkaar moeten communiceren, maak je niet druk als ik het krijg heb jij er ook gewoon recht op. Bel even naar het nummer wat ik net gaf en probeer het daar. Anders vraag je even naar de desbetreffende persoon die mij geholpen heeft(zie mijn tweede post).

    Ben nu in de wacht. Wil weten of wij de iphone op tijd krijgen of dat wij weer achteraan in de rij gezet worden.

    Edit: ik word er nog over gebeld maar de vriendelijke dame gaf aan dat zij verwacht dat wij gewoon op de preorder lijst blijven staan en het wel snel geleverd krijgen. Haha ook grappig: zij gaf aan dat door mijn klacht en communicatie met de eerdere medewerkster ervoor gezorgd heeft dat deze procedure in werking is gezet en dat ik VF hiermee een heleboel hoofdpijn heb bezorgd:p. Consumenten+1:D!!

  69. hmm en hoe zit het met mensen die dus wel de volledige prijs hebben betaald ? kunnen wij dan ook wat terug krijgen aangezien ik dan de volle mep heb betaald ???

  70. Zojuist gebeld met vodafone
    470 iphones besteld voor het weekend via de speciale mogelijkheid zullen worden uitgeleverd.

  71. Hier in belgie koop je de 4s 16gB bij mobistar voor 630 en in de online store voor 650 € allebei zonder extra voorwaarden. Is toch ook een verschil van al 20€

  72. Same here, ook zojuist gebeld, wordt toch geleverd. Top!

  73. Groot gelijk heeft Vodafone, die mensen wisten gewoon dat ze fout zaten doordat ze misbruik maakte van een fout in het systeem. We hadden al geluk dat de iPhone 4S hier een stuk goedkoper was (vergeleken met Duitsland, Frankrijk, enz), maar mensen zijn nooit tevreden met wat ze kunnen krijgen…

    Ik vermoedde wel dat Vodafone dit ging doen, dus ik heb mijn iPhone 4S gewoon eerlijk gekocht in de Apple Store.

  74. haha, je had hem ook gewoon bij kpn moeten bestellen. Is het goedkoopst en ik heb hem gewoon morgen in huis 🙂

  75. Ben ook net gebeld, hij deelde me mee dat het doorgaat indien ik dat wou.

    Ik gaf aan als ik niet achteraan wordt geplaatst dan wel ,aangezien ik er aardig vroeg bij was met de bestelling. Hij zei dat daar dus geen verandering in komt.

    Dus ben benieuwd 🙂 Blij dat onze woorden hun hebben bereikt.

  76. @Zs: Ik ben zojuist ook gebeld, heb meteen even gevraagd naar de volgorde van uitleveren: Die blijft onveranderd, er zou worden uitgeleverd “in de eerste batch”. Welke datum dat precies is kon ze niet zeggen.

  77. @oetkaa: Wat een onzin, eerlijk besteld? ga toch weg … ik heb gewoon een telefoon aangeklikt en betaald, fout ligt bij Vodafone en gelukkig geven ze dat nu ook toe.

  78. Yeaha hij wordt toch nog geleverd! Ben ook net gebeld. Top, wel even die apple order annuleren.

  79. Origineel geplaatst door Vomera
    hmm en hoe zit het met mensen die dus wel de volledige prijs hebben betaald ? kunnen wij dan ook wat terug krijgen aangezien ik dan de volle mep heb betaald ???

    Daar ben ik ook erg benieuwd naar…

  80. Ben nu wel benieuwd welk ordernummer, heb vrijdag besteld/ betaald. nog niks verder gehoord.

  81. Ben net ook gebeld. Wordt geleverd en ik hoef niet achterin de rij. Ze bleven echter wel volhouden dat de reden van die mail was dat ze niet langer losse toestellen mogen verkopen van Apple. Dat van die foute prijs was bijzaak… Tja, wie zal ‘t zeggen. Ik weet niet hoe lang de ‘foute’ prijs op de site heeft gestaan, maar dat zou dus betekenen dat ook bestellingen na vrijdag geleverd moeten worden.

  82. @Thomas: Blij om te horen man!! Ben ook gebeld. Meneer gaf aan dat wij nog netjes op de preorderlijst staan en dat wij de email als niet verzonden mogen bewchouwen. Zo zie je maar weer dat je nooit zomaar iets moet aannemen, consumenten kunnen wel degelijk opkomen tegen grote bedrijven :D!!!

  83. Zojuist gebeld door vodafone dat toestel alsnog wordt geleverd. Niet dat ik nu gelijk halleluja over vodafone zal zingen, maar dit vind ik toch heel sportief van ze.

  84. @mod: Misschien handig om de titel van het artikel te wijzigen? Bij voorbaat dank:)

  85. En ook schriftelijke bevestiging nu:

    Beste heer,mevrouw,

    Onbedoeld was op vrijdag 21 oktober een pre-order voor de losse iPhone 4s voor een lagere prijs beschikbaar in de Vodafone webshop. De prijs voor de losse iPhone 4s is op dezelfde dag hersteld naar de daadwerkelijke adviesprijs. Voor klanten die op vrijdag voor de lagere prijs een bestelling hebben geplaatst, maakt Vodafone een uitzondering. Vodafone betreurt de verwarring die hierdoor is ontstaan.

    De email die u vanochtend hebt ontvangen kunt u als niet verzonden beschouwen.
    Wij nemen telefonisch contact met u op om de bestelling te bevestigen. U heeft dan ook de mogelijkheid om de bestelling te annuleren.
    Wij nemen spoedig telefonisch contact met u op om dit te bevestigen.

    Met vriendelijke groet,
    Vodafone

  86. Doe toch niet zo sneu allemaal. Iedereen die zo bestelde wist dat het een foutje was en wilde daarvan profiteren. Da’s moreel verwerpelijk. Ja, ouderwets he? Normen en waarden enzo. Wie heeft ze nog? De meesten van jullie niet, zo te lezen. Sneu.

  87. Hulde voor Vodafone! Ze hebben het toch sportief opgelost zo. T blijft toch een fijn netwerk en een gouden cominatie met de iPhone 4S!

  88. overeenkomst komt tot stand door aanbod aanvaarding. Zowel aanbod als aanvaarding bestaan uit wil verklaring. Nu heeft Vodafone op zijn site als prijs voor de iphone verklaart een bedrag van 569 euro zonder dat de wil er was. Door discrepantie tussen wil en verklaring is er dus geen sprake van aanbod en dus ook geen overeenkomst, althans de overeenkomst is aantastbaar. Dit is anders als de wederpartij er van uit mocht gaan dat de verklaring ook de wil was. Aangezien het prijsverschil klein is zou ik zeggen dat daar wel sprake van is.

  89. Ben blij dat ik bij tmobile zit is het goedkoopste onbeperkt internet 64gb en omdat ik al klant was kreeg ik korting

  90. Origineel geplaatst door marvin
    Ben blij dat ik bij tmobile zit is het goedkoopste onbeperkt internet 64gb en omdat ik al klant was kreeg ik korting

    Tja. Ben juist blij na 2 jaar eindelijk bij TM weg te kunnen, met VF heb ik tenminste 3G dekking (kan het vergelijken: op 3GS TM -> geen dekking onderweg en nauwelijks op kantoor, iPad 2 op VF en geen enkel probleem op kantoor en stukken minder onderweg).
    Dan helaas maar wat meer betalen. Wat heb je nml aan goedkoop onbeperkt internet zonder bereik?

  91. Zojuist email gekregen dat toestellen gewoon geleverd worden..

  92. Wel grappig dat iedereen nu hier beweert dat ze er geen idee van hadden dat het wegklikken van het abonnement om goedkoper uit te zijn. Toen de truc bekend gemaakt werd zat iedereen er direct bovenop, en was het voor iedereen duidelijk dat dit niet klopte (anders was de standaard prijs ook wel lager gezet).
    Dat het prijsverschil realtief klein is, heeft hier volgens mij niks mee te maken. Het bellen na je bestelling om te vragen of de bestelling goed is doorgekomen heeft, lijkt mij, eerder een tegengesteld effect, je doet dit omdat je twijfelt aan het systeem (omdat hij een verkeerde prijs aangeeft) => je wist dat de prijs niet klopte.

    Dit gezegd hebbende vind ik het erg netjes van Vodafone om de telefoons toch te leveren aan alle profiteurs 😉

  93. @myzioh: Je was zeker te laat met bestellen op deze “verwerpelijke”, “frauduleuze” en “moreel verwerpelijke” manier.
    Ik heb medelijden met dit soort jaloerse reacties.
    Als ze zelf de kans hadden gekregen hadden ze het ook gedaan.
    Maar goed, het maakt mij niet uit. Ben net ook gebeld en krijg hem, zoals het hoort, bij de eerste zendingen geleverd .

  94. Typisch gevalletje voor Vodafone van Naaien of genaaid worden… Deze slag hebben ze verloren en maakt ze weer scherper voor een volgende keer. Vodafone’s Afdeling ICT webbeheer heeft inmiddels een vacature vrij 😉

  95. @Funske: nee hoor, geen jaloezie jegens lui die met een trucje een paar tientjes willen besparen en dan piepen als het trucje ongedaan wordt gemaakt. ik betaal gewoon de volle mep. Just because iCan.

  96. Ik heb net ook een bevestiging van Vodafone gekregen dat ze toch gaan leveren 🙂

    Mij was het meer er om te doen om te kijken wat er zou gebeuren. Dus als iemand een goedkopere iphone 4 wil? 🙂

  97. @myzloh: dat is uiterst betwistbaar. Mensen zijn vaak gewezen op het feit dat je zonder abonnement die iPhone kon bestellen en dat dit kon door het abonnement weg te gooien. De prijs die je daarna overhield is een zeer aannemelijke prijs. Daardoor kon men niet redelijkerwijs vermoeden dat het om een fout ging en dingen niet in de haak waren. Je kunt daarom ook absoluut niet stellig beweren dat mensen willens en wetens van een fout gebruik hebben gemaakt.

    Aan de andere kant…hoe eerlijk is een Vodafone als ze massaal mailberichten de deur uit doen om de koop te annuleren waarmee ze nota bene de wet ook nog eens overtreden (nogmaals, de klant kon niet redelijkerwijs vermoeden dat het een fout was en dingen absoluut niet in de haak waren). Dat ze nu terugkrabbelen is niet zo raar, ze doen dat om dure rechtszaken die ze zullen verliezen te voorkomen. Dat laatste is iets wat je niet vaak bij dit soort grote jongens ziet. Vaak laten ze de consument maar lekker gaar koken in z’n sop.

    Normen en waarden heb je dus ook zelf niet gezien je vooroordelen over alle mensen hier 😉

  98. Als Vodafone of een andere provider ze weer voor die prijs aanbiedt zal ik een iPhone 4S kopen. Zo niet dan blijf ik bij m’n 4 🙂

  99. Beetje sneu dat mensen die via zo’n trucje hun nieuwe iPhone eerder krijgen dan mensen die, zoals ik, gewoon een volledig bedrag betaald hebben en nog niks gehoord hebben over levertermijn o.i.d. en waarschijnlijk nog weken moeten wachten

  100. Aww mazzelaars.. Goeie actie alsnog van Vodafone !

  101. Maar toen ik belde zeiden ze bij Vodafone dat de reden dat hij niet meer geleverd kon worden was dat Apple het niet toestond. Ze mochten van Apple geen losse telefoons verkopen, zei de mevrouw. Ik reageerde erop door te zeggen dat het ging om een verkeerde prijs, maar dat was slechts bijzaak volgens haar. Toen ik ook nog even aanhaalde dat hij nog steeds te koop is op de Vodafone site maar nu voor een andere prijs zei ze dat dat niet lang meer zou duren omdat het niet mocht van Apple :s…

  102. @Xander: Heb vrijdagochtend om 2.10 uur besteld en nog niets gehoord. Ik weet wel dat mijn order om 10.10 uur is verwerkt door VF.
    Eens kijken of morgen de deurbel gaat 🙂

  103. Geweldige actie van Vodafone !

    Zelf een iPad bij Dixons besteld die ze niet kunnen leveren, ook fout website ,ruim een week geleden besteld en gereclameerd , ze beloven het geld snel retour te storten maar reageren nu nergens meer op! wachten waarschijnlijk 30 dagen ..Schande!

    Vodafone heeft de fout toegegeven en de oplossing is gewoon top!

  104. Vorige week vrijdag een 32gb iphone met ISmart 42.50 besteld, maar ik heb nog steeds geen orderbevestiging. Het lijkt erop dat ik morgen het toestel nog niet krijg. Nog 2 weken wachten?

  105. @Aaifoon: Begreep van VF dat ‘verlengers’ bij VF (jij?) hun bestelling via GLS krijgen ipv Dynalogic.
    GLS krijgt echter pas morgen geleverd vanuit magazijn VF zelf. Zal dus dag later bezorgd gaan worden en aangezien GLS waarschijnlijk niet in het weekend levert zal het dus begin volgende week worden.. Jammer

  106. Origineel geplaatst door Wik
    @Aaifoon: Begreep van VF dat ‘verlengers’ bij VF (jij?) hun bestelling via GLS krijgen ipv Dynalogic.
    GLS krijgt echter pas morgen geleverd vanuit magazijn VF zelf. Zal dus dag later bezorgd gaan worden en aangezien GLS waarschijnlijk niet in het weekend levert zal het dus begin volgende week worden.. Jammer

    Ik ben geen verlenger :-). Zonder bericht van VF moet ik sowieso langer wachten.

  107. For all people who ordered an iPhone via the “trick” last week, you can thank me for helping to solve this issue. Of course I called the customer service department and I got the same answer as everyone else got. Vodafone was unable to sell the iPhone 4S without a call plan. In other words, “Vodafone mocht die iPhone 4S niet los verkopen.” But while some customers were e happy with that answer, I wasn’t. I quickly called the Vodafone headquarters in Maastricht and asked for the Public Relations (PR) department. The PR manager referred me to Customer Service but I explained that Vodafone had received lots of bad publicity so this was a PR issue. After speaking to the PR manager, I was told that my iPhone 4S would be sent and that Vodafone would issue a correction of the previously sent E-mails. The PR manager told me all customers who ordered their phones via the Vodafone “trick” would receive their phones and Vodafone would issue a correction E-mail and also inform iPhoneClub about the correction. So I’m glad this issue has been settled and that everyone who ordered their iPhone 4S via Vodafone will get their iPhones.

  108. Slap verhaal van Vodafone. Uberhaupt een waardeloze provider. Gelukkig gaan we met het werk weer weg bij deze sukkels en kunnen we daarna wel weer communiceren.

  109. Top van VF en nu wachten!

  110. Hoe vroeg was jij erbij? Als je hem morgen of maandag krijgt ken ik wel iemand die er 1 wil kopen. Let me know@Eduard:

  111. Gonny van der Zwaag zei op 27 oktober 2011 om 18:10

    @Zs: Staat toch update achter?
    @Niek: Je bent wat laat met je actieplannen, er is al 1,5 uur bekend dat Vodafone de toestellen gaat leveren.

    Jemig… Gonny vind je het wel leuk als mensen reageren?
    Lees vaak hier, en zie steeds vaker geirriteerd overkomende reacties van jou.

  112. Wat is dít nou weer!
    Ik zag dat bij mijn orderstatus het verkeerde huisnummer stond. Dus ik bel Vodafone. Die schakelen mij door naar het bezorgbedrijf (Dynalinx ofzo?). Daar krijg ik te horen dat mijn order is geannuleerd!!
    Hij heeft het nu doorgespeeld naar zijn captain o.i.d. en nu word ik vandaag terug gebeld. Wschlijk moet ik een nieuwe order plaatsen. Hoe dan!

  113. @mindv: Ik denk 6 weken wachten

  114. Even een update:

    Vodafone net gebeld toen ik opeens zag dat mijn iphone 4S los toestel cancelled was. Die gaf aan dat hij wel doorgaat nog steeds, maar ze staan nu allemaal als “cancelled” in het systeem en die moeten er dus weer ingezet worden…..
    Terwijl ze vorig week aangaven dat ik niet achteraan geplaatst wordt hebben ze ons nog niet eens in het systeem verwerkt.
    Blijkbaar worden we toch achteraan geplaatst…
    Als ik dit had geweten allemaal had ik bij apple gewoon gepre-ordered .. 35 euro verschil en geen gezeur maar gewoon snel binnen..

  115. @Fuji: ach, die 6 weken zijn Zo om! 😉

  116. Niet als alles via je iphone werkt.. Ik ben aan het afstuderen en alles staat in mijn agenda en herinneringen ingepland. Notities kan ik wel via icloud tevoorschijn halen, maar de rest moet ik echt bij de hand hebben en af en toe netwerken. 6 weken is killing als je er eenmaal gewend aan bent 🙁 @Frank:

  117. @Fuji:vind het sowieso belachelijk ALS wa weer achteraan zouden staan! Heb hen ook op dezelfde manier besteld en mij werd gezegd dat hij deze week zou komen.

  118. Ik hoop het.. En ja bij mij insgelijks.. Had ik dit geweten dan was ik er niet aan begonnen.. Iphone 4 verkocht met de verwachting dat ik de 4S 28 oktober binnen krijg 🙁 @Frank:

  119. Eind goed al goed. Vandaag mijn iphone 4s 64Gb white in ontvangst mogen nemen die ik via ht “trucje” besteld heb.
    14 dagen na bestelling na bestelling dus binnen dus heel netjes van Vodafone. Niet achteraan een rij geplaatst ofzo lijkt me. Ben er happy mee!!!

  120. Eind goed al goed. Vandaag mijn iphone 4s 64Gb white in ontvangst mogen nemen die ik via het
    “trucje” besteld heb.
    14 dagen na bestelling na bestelling dus binnen dus heel netjes van Vodafone. Niet achteraan een rij geplaatst ofzo lijkt me. Ben er happy mee!!!

  121. After waiting 4 weeks for a 64GB iPhone 4S, today I received a personal E-mail from the CEO of Vodafone Nederland. Vodafone did nothing to financially compensate me for the 4 week delay and in the end I cancelled my order. Please note the E-mail address and Mobile number of the Vodafone CEO should you need to contact him.
    ————————————————————
    Thanks for raising your issue.
    I can very much understand your frustration.

    Following your mail to me, I have analysed the situation and can confirm the following:
    1. There is a very limited supply of iPhone 4S 64G in black. We are on significant back-order with Apple who have been unable to meet the market demand.
    2. All available devices we received went out on a strictly first order in, first device out basis.
    3. You have been kept updated on developments at all stages by our distribution partner and my service colleagues.
    We have offered you the option to cancel or receive a sign of goodwill despite the fact that you are not even a customer on our network.
    I am personally championing customer service in this company but I am afraid I am at a loss on how we would have been able to treat you differently.
    I wish you good luck with your attempt to contact Apple directly. We will certainly use any additional volumes immediately to accommodate you.

    Best regards

    Jens Schulte-Bockum
    CEO
    Vodafone Libertel BV
    Mobile: +31 6 21 49 7700
    Email: jens.schulte-bockum@vodafone.com

  122. Ik heb een iPhone 4S op 21 oktober bij Vodafone besteld. Na 4 weken heb ik nog steeds geen toestel ontvangen. Zelfs toen ik Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone heb gesproken was er niet geregeld. Uiteindelijk heb ik mijn bestelling geannuleerd bij Vodafone en de toestel via Apple besteld. Binnen 24 uur wordt het toestel bezorgd. Wat Vodafone in 4 weken kon niet doen heeft Apple binnen 24 uur geregeld.

  123. We kregen net een melding dat @VodafoneNL na ontvangst van het mailtje toch aan bepaalde klanten laat weten dat de levering doorgaat. Was anonieme tip, dus kan ik niet verder natrekken.

  124. @Dirk: Kom nou toch! Vodafone lost het voor de klanten op, die nu klagen. Als je later met je volle verstand voor de hogere prijs hebt besteld, krijg je hem daar gewoon voor geleverd. Ze hebben geen enkele reden om nu iedereen korting te geven, want dan gaan de mensen die een abonnement erbij hebben afgesloten, ook morren dat ze korting willen.

  125. @Zs: Staat toch update achter?
    @Niek: Je bent wat laat met je actieplannen, er is al 1,5 uur bekend dat Vodafone de toestellen gaat leveren.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.