Reacties voor: Virtuele aankopen binnen iPhone-apps zijn goudmijn

Virtuele aankopen binnen apps blijken bij sociale games en sociale apps enorm veel geld op te leveren. Ontwikkelaars verdienen er meer mee dan met advertenties of normale verkoop.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 10 reacties

  1. dit zijn gevaarlijke dingen, 10c hier voor een extra item lijkt niets, maar doe dat x10/x100 etc etc en je bent zo een hoop geld kwijt voor je het weet.

    dat is ook het “gevaarlijke” van apps, ze lijken zo goedkoop, maar omdat er zo veel en ook zoveel leuke zijn ben je zo flink wat geld kwijt ^^

    werkt zo ook in PC games tegenwoordig, er zijn veel die van betaalde games afstappen maar ingame moet je dan dingen kopen, goldmine 😛

  2. Dat klinkt helemaal niet raar. Dat is juist heel logisch. Kijk bijvoorbeeld naar We Rule, van ngmoco (voor zo lang dat nog bestaat). Gratis spel, maar mensen blijken geld over te hebben voor ‘mojo’.

    Zeker in het jailbreak tijdperk is het goed te verklaren, waar apps dan misschien gratis zijn, maar de in-app aankopen niet.

  3. Is voor de insiders allang bekend. Alle online spellen werken via dit model.

  4. Dit heet micro transacties toch?
    Het spel maplestory is het eerste wat hier is mee begonnen. Een 2d online spel dat gratis is. Maar waar je allerlei kleren, coverups etc en veel meer kunt kopen in het spel.

    Ze verdienden er miljoenen aan..

  5. Ja, zo heb ik ook een drie-maandelijks abonnement in de iPc app gekocht zodat ik push notificaties kreeg :3

  6. Origineel geplaatst door Sander
    Ja, zo heb ik ook een drie-maandelijks abonnement in de iPc app gekocht zodat ik push notificaties kreeg :3

    LOL 🙂 maar dat is goed besteed geld !

  7. Bij ngmoco is het zowiezo al een goudmijn want het spel is goed van ontwerp en zet spelers ook eerder aan tot extra aankopen van mojo/gro/zap. Heb zelf dit eens gedaan om hun te steunen maar ook om bepaalde items alsnog te kunnen bemachtigen.
    Het bedrijf is niet voor niets voor zo’n $403 verkocht.

    Het is idd wel erg verleidelijk maar dit heb je ook zelf in de hand evenals “ff snel die app van 80ct aanschaffen” wat ook een goudmijn is omdat het zo goedkoop is.

  8. Origineel geplaatst door @pple_nerd
    Bij ngmoco is het zowiezo al een goudmijn want het spel is goed van ontwerp en zet spelers ook eerder aan tot extra aankopen van mojo/gro/zap. Heb zelf dit eens gedaan om hun te steunen maar ook om bepaalde items alsnog te kunnen bemachtigen.
    Het bedrijf is niet voor niets voor zo’n $403 verkocht.Het is idd wel erg verleidelijk maar dit heb je ook zelf in de hand evenals “ff snel die app van 80ct aanschaffen” wat ook een goudmijn is omdat het zo goedkoop is.

    $403 is geen geld ! zou ik ook kopen ! 😉

  9. @Sander: Ah , die push notifications die ook gratis op twitter staan ? ‘t Is voor een goed doel.

  10. Is er al een oplossing zodat je ook in-app kunt kopen als je met meerdere accounts apps hebt gekocht? Tot nu toe lukt het niet om in-apps te kopen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.