Reacties voor: Verkeerd voorgelicht bij T-Mobile? Coulance voor kopers van 16GB iPhone 3G

Ben je tussen 2 en 8 juni door T-Mobile verkeerd voorgelicht over de iPhone 3G, dan kun je proberen om gebruik te maken van een coulance-regeling. De regeling is niet officieel bekendgemaakt, maar is wel in de retailsystemen van T-Mobile te zien.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 40 reacties

  1. Onmogelijk dus om te bewijzen dat je gelijk hebt.

  2. Precies, hoe bewijs je zoiets?

  3. Geldt dat ook voor mensen die hem hebben gehaald vorig jaar juni ?:P

  4. camera beelden ? Beetje een omweg maar is iig een oplossing. Maar daar staat alles zo’n beetje op. Anders is het bijna onmogelijk volgens mijn.

  5. Daarnaast belachelijk dat het niet voor de 8gb geldt. Als je toen een 8gb hebt gekocht wil dat niet zeggen dat je niet liever een 16gb 3GS had gehad. Dan zullen er toch veel mensen zijn die dat wel hadden gedaan.

    Deze mensen hebben in mijn ogen net zo goed recht op een regeling. Ik zou hier persoonlijk niet mee akkoord gaan, en direct een schriftelijke klacht richting Tmobile doen.

    Jammer dat ik mijn iPhone al een paar maanden langer heb.

  6. hahaha dit is te een grap voor woorden. Moet je de camera beelden van de winkel van de aankoopdag opvragen. een liplezer inhuren. whalla….iphone 3GS is voor jouw.

  7. Ik vind dat zowel de 8GB als de 16GB geen enkel recht hebben op wat voor coulance dan ook. Wettelijk sowieso niet.

    Misschien dat T-Mobile nu voor een bepaalde groep mensen over haar hart strijkt, maar het is eigenlijk helemaal niet nodig. Kijk, T-Mobile wil ook gewoon een goede relatie onderhouden met haar klanten dus kan ik me voorstellen dat ze zich misschien coulant opstellen, maar in principe is er geen enkele legale basis voor de klagie van Niels.

    Als consument heb je ook een verantwoordelijkheid om informatie te zoeken over je aankoop.

    In principe wisten de meeste mensen “officieel” ook niks van de 3GS tot zeer voor kort.

  8. Origineel geplaatst door Martin
    Geldt dat ook voor mensen die hem hebben gehaald vorig jaar juni ?:P

    Hehe daar dacht ik ook al aan. Ben in juni toen ook verkeerd voorgelicht. Oh u bedoelt juni dit jaar? 🙂

  9. @jurjen: Precies, iedereen wist toch dat de nieuwe iPhone eraan komt? Ik vind ook dat je als consument een taak hebt om zelf na te denken en informatie te zoeken.

    Hmmm, gek genoeg ken ik wel een aantal mensen die nog maar kortgeleden een iPhone hebben gekocht. Blijkbaar begint de buzz dan weer op gang te komen en willen mensen er opeens ook eentje… zonder zich echt te verdiepen in de geruchten. Bewijst maar weer eens dat publiceren over geruchten wel degelijk zin heeft… al is het alleen maar om mensen te weerhouden van een spijtaankoop.

  10. Origineel geplaatst door jurjen
    Als consument heb je ook een verantwoordelijkheid om informatie te zoeken over je aankoop.

    Als jij informatie gaat inwinnen bij de verkoper, en hij licht jou verkeerd in dan zitten zij wel degelijk fout. Het feit dat de koper zelf ook op internet had kunnen zien dat hij er aan zat te komen heeft daar niks mee te maken.

    Tmobile wist in de 2/8 juni wel degelijk dat er een nieuwe iPhone aan zat te komen. Ze hadden in elk geval het recht niet om te zeggen dat er zeker geen zou komen op korte termijn, aan gezien er ook geen officiële ontkenning vanuit Apple was.

    Tmobile zegt zelf niet voor niks ´expliciet verkeerd zijn voorgelicht´.

  11. Toevoeging @Niels: Het blijft natuurlijk wel netjes van Tmobile dat ze dit aanbieden, daar ben ik het mee eens. Als ze het niet zouden willen, sta je als consument niet echt sterk.

  12. Is er geen upgrade mogelijk naar de 3G S? ik zit nu ongeveer een half jaar op de 3G T-Mobile. Als ik kan upgraden naar een 3G S toestel zou dat geweldig zijn bij at&t kon dit vorig jaar toch ook voor 200$ ofzo? bovendien hebben veel providers in nederland deze mogelijkheid ook.

  13. Dit slaat echt nergens op en is vrwijwel niet aan te tonen. Denk je nu echt dat die T-Mobile medewerker gaat toegeven dat hij heeft ”gelogen” tegen de klant om hem meteen een 3G aan te smeren?…echt niet. T-Mobile medewerkers zullen doen waar ze goed in zijn, liegen en ontkennen!

  14. Zij trouwens die priscilla in de life uitzending niet dat ze niks van een nieuwe iphone wist. Hoe kan een tmobile medewerker je dan inlichten dat er een nieuwe iPhone komt, geruchten ja, maar officieel is natuurlijk niks.

  15. @griffin: Hahaha ja da’s een goeie! Als een ”persvoorlichter” al van niets weet hoe moet een winkel medewerk(st)er en dan van af weten :-))))

  16. T-mobile zijn niet een klant vriendlijk bedrijf , alleen je geld pakken en een slecte netwerk en service geven,dus denk je heb niet een groote kans om jouw toestel te omruilen , als het is alleen een 16gb mijn vraag is why do they want that model back?

  17. Origineel geplaatst door griffin
    Is er geen upgrade mogelijk naar de 3G S? ik zit nu ongeveer een half jaar op de 3G T-Mobile. Als ik kan upgraden naar een 3G S toestel zou dat geweldig zijn bij at&t kon dit vorig jaar toch ook voor 200$ ofzo? bovendien hebben veel providers in nederland deze mogelijkheid ook.

    *zucht*, wat denk je zelf? Geldt dit ook voor de nieuwe nokia’s die elk half jaar uitkomen?

  18. Zijn de prijzen al bekend?
    En ik ben benieuwd of je je abbo kan verlengen/ je iPhone in kan ruilen voor een 3Gs. Dan hou ik lekker mn 3G voor jailbreaken en customizen en begruik ik de 3Gs voor het dagelijkse leven.

  19. Geen flauw idee alsof nokias mij interesseren. Bij tele 2 bv. Kan je zo naar een ander toestel overstappen tegen vergoeding uiteraard maar het kan. En zo ik al zei at & t bij het ook

  20. Het enige waar je je op kunt beroepen is dwaling.

    Als je expliciet zou hebben aangegeven dat je niet de 3G wilt als er een nieuwe aan zou komen.

    Maar goed bewijs dit maar. Dit heeft overigens niets te maken met de zgn onderzoeksplicht van de consument.

  21. Tja, ik heb afgelopen zaterdag nog een 3G 16Gb verkocht, omdat de klant meteen een iPhone wilde en geen zin had om te wachten tot de 26e, ondanks dat we dat uiteraard wel aangaven.

  22. Ik denk dat t-mobile moet bewijzen dat ze wel goed hebben voorgelicht. Dat kunnen ze niet dus grote kans op de coulance regeling. Ik heb genoeg kenners van consumentenrecht voorbij zien komen op dit forum die ms meer weten…..?

  23. Ik ben ook benaderd door iemand van T-Mobile.
    Ik ben nu nog Orange klant, maar ik ‘moet’ of mag overstappen naar T-mobile, terwijl mijn abb. eigenlijk nog 5/6 maanden loopt.

    Ook tegen mij werd er door de Verkoper/ Klantenservice medewerker gezegd :

    ‘… het kan nog wel een jaar duren voordat een nieuwe iPhone bij ons te verkrijgen is… Bij ons is er in elk geval nog niets bekend, en de vorige keer duurde het ook bijna een jaar …’

    Met het laatste bedoeld hij/zij dat de eerste generatie iPhone niet officieel is verkocht in NL door T-mobile.
    en pas bij de release van de 3G is hij officieel in NL te verkrijgen ( en dat was bijna 1 jr na de introductie van de 1e iPhone inde VS)

    Ik heb hem/haar gezegd dat ik in elk geval de WWDC wilde afwachten en niet de kans wilde lopen om een toestel te kopen, met de kans dat er na 3 weken een HW-update van het toestel kwam.

    Ik zou begin juni worden terug gebeld, maar heb tot op heden niets vernomen. Morgen maar ff bellen denk ik. misschien zijn de prijzen dan ook bekend.

    Maar de verkoper heeft dus weldegelijk verkeerde informatie gegeven, en als ik het niet in de gaten had gehouden, omdat ik bijv. geen nerd was :D, had ik gerust een abbo afgesloten met een 3G.

  24. Kan je dat bij Apple ook doen? Zij hebben namelijk tijdens de voorstelling van OS 3.0 in maart gezegd dat er geen nieuwe iphone zat aan te komen was en dat we gerust iphone 3G konden blijven kopen.

  25. Een beetje onzin, ik wou al een tijdje een iPhone maar ik heb expres gewacht omdat ik gewoon verwacht had dat er een nieuw model kwam vanwege alle berichten die o.a. op iPhoneClub.nl waren gepost.

    Je kan zoiets makkelijk op internet vinden, en je had dus kunnen bedenken dat er een nieuwe model kwam: alhoewel, ik vind het wel weer mooi van T-Mobile dat ze dit doen omdat niet iedereen weet om te gaan met het internet 😛

  26. Origineel geplaatst door griffin
    Zij trouwens die priscilla in de life uitzending niet dat ze niks van een nieuwe iphone wist. Hoe kan een tmobile medewerker je dan inlichten dat er een nieuwe iPhone komt, geruchten ja, maar officieel is natuurlijk niks.

    Die opmerking van voorlichtster Priscilla was inderdaad een beetje vreemd. Zij deed compleet verrast, maar er was binnen T-Mobile al lang informatie bekend. Maar goed: het is pas officieel als het officieel is. Vandaag was er ook weer een tipgever die van de klantenservice had gehoord dat Hi bezig is om de iPhone naar Hi te halen. Yeah… right, net als KPN zeker?

  27. Origineel geplaatst door Niels
    Daarnaast belachelijk dat het niet voor de 8gb geldt. Als je toen een 8gb hebt gekocht wil dat niet zeggen dat je niet liever een 16gb 3GS had gehad. Dan zullen er toch veel mensen zijn die dat wel hadden gedaan.Deze mensen hebben in mijn ogen net zo goed recht op een regeling. Ik zou hier persoonlijk niet mee akkoord gaan, en direct een schriftelijke klacht richting Tmobile doen.Jammer dat ik mijn iPhone al een paar maanden langer heb.

    Is dat zo? Waarom?
    Het is sowieso niet handig een 8gb te halen, omdat de 16gb niks meer kost.
    De kopers van een 8gb zullen ook niet extra willen betalen voor een 3gs

  28. Zal ik één van de uit verkorende zijn? Ik heb namelijk mijn Iphone 16GB gekocht op 8 juni 2009. En wist ook echt niet dat er een iphone 3GS aan zat te komen. En ben ook echt niet geinformeerd door de verkoper. Als ik dat had geweten had ik wel gewacht tot 26 juni. Ik ga morgen T-Mobile bellen. Wat voor regeling ze met mij gaan treffen.

  29. Als je deze site gewoon meerdere male per dag bezoekt.
    dan ben je zeker up-to-date van de belangrijkste feiten van de dag.

    en al een langere tijd spreid het heel de wereld over dat er een nieuwe iPhone komt.

    iPhone Video
    iPhone 4g
    maakt niet uit wat er verzonnen word:P
    komen 1 dat deed er zeker

  30. Gelukkig weet je niet de achterliggende gedachte. Maar heb veel gezeik gehad met vorige type merk telefoons en heb toen zonder eerdere en echte informatie verdiept te hebben een besluit genomen om de iphone 3G aan te schaffen.

    Dus, ik heb me niet verdiept alleen sinds ik de iphone heb aangeschaft.

  31. Origineel geplaatst door Analytical
    Gelukkig weet je niet de achterliggende gedachte. Maar heb veel gezeik gehad met vorige type merk telefoons en heb toen zonder eerdere en echte informatie verdiept te hebben een besluit genomen om de iphone 3G aan te schaffen. Dus, ik heb me niet verdiept alleen sinds ik de iphone heb aangeschaft.

    Kan je even laten weten hoe je gesprek verlopen is? Heb namelijk een soortgelijk geval ik heb mijn 26-05 aangeschaft. Ik denk echt wel dat ze het toen al wisten bij T-Mobile, wat een *** bedrijf is het toch…

  32. Origineel geplaatst door Analytical
    Zal ik één van de uit verkorende zijn? Ik heb namelijk mijn Iphone 16GB gekocht op 8 juni 2009. En wist ook echt niet dat er een iphone 3GS aan zat te komen. En ben ook echt niet geinformeerd door de verkoper. Als ik dat had geweten had ik wel gewacht tot 26 juni. Ik ga morgen T-Mobile bellen. Wat voor regeling ze met mij gaan treffen.

    Heb je hier wel naar gevraagd? En hebben ze toen nee gezegd? Anders ben je namelijk niet expliciet verkeerd voorgelicht. En zal de coulance regeling niet gelden…

  33. loopt 18 juni mijn ab. af. maar 4 maanden eerder nieuwe genomen bij t-mobile ivm nummer behoud wacht tijd van 4 maanden.. zit ik met een oude witte iphone 16 gb die uit de schappen gaat.. snik…. ik wil een 3gs

  34. @Niels

    Ja, heb ik wel naar gevraagd. Maar kan je het aan tonen? Nee, dat is mondeling gegaan met de verkoper. Maar met de antwoord op jou vraag hoe kan je het bewijzen?

    Maar stel ik je de vraag andersom. Zou jij een iPhone kopen tussen 2 en 8 juni als je van te voren weet dat de nieuwste model 26 juni uitkomt?

    Ik heb T-Mobile gebeld de regeling klopt alleen moest er een klacht aangemaakt worden. En zou ik z.s.m. teruggebeld worden door de des betreffende afdeling.

    Wordt vervolgd

  35. @Analytical:

    ik heb ook net gebeld en mij is precies hetzelfde verteld, ik had mijn iphone 16GB op 2 juni ghaald.

    maar ga jij een klachtenbrief schrijven?

  36. @nickster:

    Ik heb al een klachtenbrief geschreven. Ik wil wel iets berijken bij T-Mobile

  37. Origineel geplaatst door Analytical
    @nickster:Ik heb al een klachtenbrief geschreven. Ik wil wel iets berijken bij T-Mobile

    Ik hoop dat de spelling in je klachtenbrief beter is dan in deze reactie.

  38. @Analytical:
    wat heb je er allemaal ingezet dan?
    want ik wil die van mij ook schrijven zo.

  39. Op welk punt licht een verkoper je bewust verkeerd voor?
    Als je bij tmobile vraagt om de iphone krijg je die. Wil je 8 of 16gb? Doe maar 16. Prima, dan krijg je de 16gb, er is er toch maar 1 op dat moment? Ze hebben je niet een ander product aangeboden. En het argument dat mensen het niet zouden weten gaat er bij mij moeilijk in, iedereen kent ondertussen de iphone wel.
    Er zal binnenkort ook wel een nieuwe BMW komen, als je dan die ouwe neemt is dat je eigen schuld.

  40. Ik heb ‘t geprobeerd (5 juni iPhone 16g genomen) maar helaas…

    Zowel via t-mobile klantenservice als terug in de shop in arnhem was er geen enkele manier om dit te regelen..
    Ik heb wel een bos bloemen gekregen ‘voor het ongemak’ van de klantenservice.

    Als het iemand hier wel lukt wil ik dat graag horen!

    Matthijs

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.