Reacties voor: Uitgeven op de iPad: wees uniek, maak iets moois

Tijdens het evenement 'Uitgeven op de iPad' van Mediafacts Academy vertelden
Lees het complete artikel → Uitgeven op de iPad: wees uniek, maak iets moois
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 10 reacties

  1. Bij afsluiting van een 2-jarig abonnement zou het mogelijk kunnen zijn om een gratis iPad te krijgen. Prima welkomskado lijkt me zo!

  2. Ik Ben wel geïnteresseerd in magazines, mits ze iets bieden wat de standaard blad niet kan, daar ben ik zeker wel bereid voor te betalen.

    Maar stomweg een PDF,je omzetten en daar voor laten betalen gaat er bij mij niet in, als ze geld willen verdienen moeten ze wel er moeite voor doen :).

  3. Nu uitgevers een platfrom hebben waarbinnen ze micro payments kunnen vragen voor hun content zal er, denk ik, op het iPad platform flinke concurrentie ontstaan tussen gratis websites en elektronische magazines.

    Aanvankelijk zullen de magazines goed kunnen scoren met video en interactieve toeters en bellen. Met HTML5 CSS DOM en javascript is echter veel van wat een iPad magazine zal gaan bieden ook via de webbrouwser te realiseren zodat websites die hierop inspelen hun content op dezelfde manier kunnen aanbieden.

    De kwaliteit van de artikelen zal uiteindelijk gaan bepalen of mensen op de langere termijn bereid zijn om voor content uit een magazine te betalen of dat ze voldoende informatie bij gratis websites kunnen vinden.

    Probleem voor de uitgevers is verder dat copyrights en piraterij net als bij video en audio en ook hier een rol gaan spelen.

  4. @Absrnd: Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat mensen niet echt bereid zijn om te betalen voor PDF’s is eigenlijk gek. Het is natuurlijk niet het papier dat een tijdschrift waarde geeft, maar juist de inhoud.

  5. Ik zie de Quest al voor me op de iPad. Daar kan je zo’n vette interactieve app voor maken! Nu alleen nog een iPad.

    Wel grappig: Mijn vriendin zou ook graag een iPad willen! Dus de drempel is al verlaagd!!

  6. @hellomcfly:
    Is misschien ook niet helemaal waar. Je betaald in eerste instantie voor de drukkosten. De meeste inkomsten worden toch gehaald met advertenties.
    Hoe meer abonnees, hoe groter de reikwijdte voor de adverteerder, dus zullen de advertenties ook duurder zijn.

  7. @iPhoneDev: Informatie op internet kan nooit een goed magazine vervangen, simpelweg omdat niemand de tijd en het geld heeft om gratis en voor niets kwaliteits-artikelen te schrijven, en grote uitgevers uiteindelijk ook geld zullen gaan vragen voor toegang tot hun websites (dat zie je nu al steeds meer gebeuren).

  8. Maak een tijdschrift interactief, live, multimedia, voorbeelden: puzzelrubriek: prijzen voor goede oplossingen op basis van binnenkomst. Vaste VIP`s die direct op een artikel reageren, zodat de mening van deskundigen direct beschikbaar is. Kleine online enquête`s over actuele onderwerpen. Live berichtgeving in je krant. Laat de krant een spannend verhaal voorlezen. Speel in je krant een online spel met andere gebruikers. Persoonlijke kranten met geselecteerd nieuws. Doe mee aan live chatsessies over actuele onderwerpen enz. enz.

  9. Iedereen roept nu dat abonnee-content ineens interactief en multimediaal moet zijn, want het is geen papier meer.

    Dat is gedacht vanuit de technologie, en niet vanuit de context of vanuit marketing.

    De technische mogelijkheden voor internet en abonnee-content zijn straks identiek. Daar kan abonneecontent zich dus niet mee onderscheiden.

    Het principiele verschil is dat internet geld genereert via advertenties, terwijl het bij abonneecontent van de abonnees komt.

    Dat betekent dat internet-content meer opbrengt als het inspeelt op lezers met een korte aandachtsspanne die op zoek zijn naar emotie. Want die lezers klikken eerder op advertenties. Online content is nu al relatief kortstondig en op sensatie gericht.

    Abonnee-magazines kunnen zich daarom het beste onderscheiden met unieke, kwalitatieve inhoud voor een doelgroep die daarvoor wil betalen. Diepgang die verder gaat dan het kopieren van persberichten die ook op NU.nl verschijnen. Achtergrondartikelen van analisten met reputaties.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.