Reacties voor: Twitterrific 6.0 stapt over naar maandbetalingen

Twitterrific is vernieuwd. De al jarenlang bestaande Twitter-app heeft in versie 6.0 allerlei handige vernieuwingen gekregen. Zo staan afbeeldingen voortaan volledig in je tijdlijn en kun je grappige animaties van Giphy toevoegen. De app bestaat al bijna zo lang als de App Store bestaat, sinds 2008.
Lees het complete artikel → Twitterrific 6.0 stapt over naar maandbetalingen

Reacties: 19 reacties

  1. Ik doe niet aan maandbetalingen, met uitzondering van een enkele service(op dit moment netflix) en een online game (pc) als je daaraan begint loopt t voor je het weet uit de hand.

  2. Wij Nederlanders zijn niet van de abonnement, dat is ook goed zo, maar toekomst zoet er niet goed uit voor ons. Elke dienst wil abonnement worden.

  3. Dus feitelijk een prijsverhoging van meer dan 500% of nog meer als je de app langere tijd gaat gebruiken en nóg weer een abonnement erbij neemt.
    Nee dank je.

  4. Voor je het weet ben je het hele maandsalaris kwijt aan subscription’s. Het loopt dan wel lekker in de papieren. Mooi verdienmodel voor de ontwikkelaars. Ik betaal al voor Netflix € 10,99 en iCloud € 0,99 per maand, ik vindt dat wel voldoende naast mijn vaste lasten. Dan maar op zoek naar een andere app.

  5. Ik heb twitterific in het verleden al gekocht. Neem aan dat ik dan gewoon Pro blijf? Of moet ik nogmaals gaan kopen, nee toch? Want heb de update rücksichtslos uitgevoerd. 🤣

  6. Jammer geen maand betalingen app gelijk eraf

  7. Twitter is toch zo hip niet meer en de standaard app van twitter zelf voldoet prima om nog het een en ander te volgen of iets te posten..

  8. @Redhead: dan heb je pech, net als ik. Betalen dus.

  9. Origineel geplaatst door Nuchterezeeuw
    Twitter is toch zo hip niet meer en de standaard app van twitter zelf voldoet prima om nog het een en ander te volgen of iets te posten..

    Die is inderdaad heel goed, op de reclame na…

    Ik blijf maar bij Tweetbot (gekocht) en zo gauw die ook met abo’s komen haak ik af…

  10. Jaren Tweetbot op iOS en macOS Gebruikt. Sinds 1 1/2 jaar terug bij Twitterrific maar sinds een maand weer terug bij Tweetbot. Notificaties werken net als voorbeeld het een syncen van het unliken van likes.

    Tweetbot heeft wat mij betreft het technisch beter voor elkaar.

    Het wordt daarbij spannend want Twitter voor macOS komt binnenkort ook weer terug.

  11. Heb Twitterific een jaar geleden gekocht dus ik ga er van uit dat het abonnement alleen geldig is voor mensen die hem nu kopen. Mocht er na de update toch weer reclame verschijnen dan ga ik weer over op de standaard Twitter app, want ook voor mij geen apps op basis van abonnement.

  12. RIP Twitterrific. Weer een ontwikkelaar die gouden bergen ziet en denkt weg te komen met een abo. Mensen zijn niet gek.

  13. Wat een vreemde reacties, je hoeft niet te betalen.
    Af en toe een advertentie, big deal.

  14. Mijn zegen hebben ze. Fantastische app! Hoe kun je verwachten dat iemand zo veel werk steekt in een mooie app en ‘m vervolgens aan jou weggeeft voor niets? Wanneer kreeg je voor het laatst je boodschappen voor niets mee?

  15. Origineel geplaatst door Pim
    Mijn zegen hebben ze. Fantastische app! Hoe kun je verwachten dat iemand zo veel werk steekt in een mooie app en ‘m vervolgens aan jou weggeeft voor niets? Wanneer kreeg je voor het laatst je boodschappen voor niets mee?

    Vreemde reactie. Ik wil graag eenmalig € 3,99 bij de Jumbo betalen voor een pak koffie. Maar niet maandelijks € 0,49. Want daar gaat het hier om. Iedereen wil betalen. Maar niet via een abonnement.

  16. Origineel geplaatst door Pim
    Mijn zegen hebben ze. Fantastische app! Hoe kun je verwachten dat iemand zo veel werk steekt in een mooie app en ‘m vervolgens aan jou weggeeft voor niets? Wanneer kreeg je voor het laatst je boodschappen voor niets mee?

    Origineel geplaatst door ACTA Est fabula
    Vreemde reactie. Ik wil graag eenmalig € 3,99 bij de Jumbo betalen voor een pak koffie. Maar niet maandelijks € 0,49. Want daar gaat het hier om. Iedereen wil betalen. Maar niet via een abonnement.

    Precies!

  17. Origineel geplaatst door ACTA Est fabula
    Vreemde reactie. Ik wil graag eenmalig € 3,99 bij de Jumbo betalen voor een pak koffie. Maar niet maandelijks € 0,49. Want daar gaat het hier om. Iedereen wil betalen. Maar niet via een abonnement.

    Maar na een paar weken is je koffie op en zul je terug moeten naar de winkel als je koffie wil blijven drinken.

    Aan een app als dit wordt constant ontwikkeld. Als de app blijft gebruiken verwacht je ook dat er doorontwikkeld word, dat bugs worden opgelost, dat je ondersteuning krijgt, dat er servers draaiende worden gehouden, etc.

    En als het echt een principe kwestie is… de ontwikkelaar biedt ook een eenmalige aankoop aan.

  18. Origineel geplaatst door Pim
    Maar na een paar weken is je koffie op en zul je terug moeten naar de winkel als je koffie wil blijven drinken.
    Aan een app als dit wordt constant ontwikkeld. Als de app blijft gebruiken verwacht je ook dat er doorontwikkeld word, dat bugs worden opgelost, dat je ondersteuning krijgt, dat er servers draaiende worden gehouden, etc.
    En als het echt een principe kwestie is… de ontwikkelaar biedt ook een eenmalige aankoop aan.

    Inderdaad een éénmalige aankoop is mogelijk maar….€32,99 is wel erg veel voor deze app

  19. Origineel geplaatst door Pim
    Aan een app als dit wordt constant ontwikkeld. Als de app blijft gebruiken verwacht je ook dat er doorontwikkeld word, dat bugs worden opgelost, dat je ondersteuning krijgt, dat er servers draaiende worden gehouden, etc.

    Dit is exact waar het om gaat: na een eenmalige aanschaf moeten ontwikkelaars “voor altijd” de app ondersteunen. Dat gaat niet.

    Er zijn drie (?) oplossingen hiervoor:

    1) de ontwikkelaars kappen met het onderhoud. De klant zoekt uiteindelijk een alternatief. Geen fijne oplossing, gebeurt wel veel.

    2) abonnementsmodel: zolang het produkt goed blijft en goed wordt onderhouden, blijft er geld binnen komen. Prima voor de ontwikkelaars (en Apple), minder voor de klanten

    3) de geleverde versie wordt volledig onderhouden tot de volgende major release en daarna alleen nog security & bugs, geen nieuwe features en geen gegarandeerde support voor volgende iOS-versies. Je kunt de oude blijven gebruiken of betaald upgraden naar de nieuwe release.
    Keurig en wenselijk model, maar Apple ondersteunt dit nog steeds niet. Jammer.

    Ik ben vanwege abo model (punt 2 hierboven) gestopt met Adobe op mijn mac en ben overgestapt naar Serif – zij werken volgens het upgrade-model (punt 3 hierboven). Met Adobe had ik tig versies geleden al willen stoppen met upgraden: het was al goed genoeg voor mij. En ik heb door de jaren heen zat betaald.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.