Reacties voor: iOS 11.3 maakt touchscreen van iPhone 8 onbruikbaar na vervanging door derde partijen

Als je je iPhone 8 touchscreen hebt laten vervangen door een derde partij, is het oppassen met de update naar iOS 11.3. In sommige gevallen blijkt het touchscreen niet meer te werken, omdat het bedrijfje de bijbehorende hardware-chip niet heeft vervangen.

Reacties: 13 reacties

  1. Kunnen we in dit soort artikelen als we praten over externe partijen stoppen met het gebruik van het “bedrijfJES”. Dit zijn ook gewoon mensen die keihard werken voor hun geld. En het verkleinwoord bedrijfje(s) klinkt alsof het allemaal 16 jarige prutsers zijn. Terwijl er juist in third party repair bedrijven bij zitten met enorme kennis en kunde, die reparaties uit kunnen voeren waar de gemiddelde erkende service provider alleen maar van kan dromen…

  2. Dus het is eigenlijk onkunde van deze bedrijfjes dat ze het chipje niet meteen vervangen als ze het schermpje vervangen?

  3. Origineel geplaatst door Rutger
    Dus het is eigenlijk onkunde van deze bedrijfjes dat ze het chipje niet meteen vervangen als ze het schermpje vervangen?

    Hahaha ik lees bericht 1 en dit was ook mijn eerste gedachte.

  4. @Stefan: Maar het gaat dan toch vaak over éénpitters of de reparatieshop in het winkelcentrum? Dan zijn het vaak wel kleine bedrijven. Helaas zitten daar ook veel prutsers tussen. Dat is ontzettend zonde voor de hardwerkende deskundige, maar juist die paar rotte appels zorgen voor een negatief beeld. Zo gaat het helaas zo met veel sectoren.

  5. Ik breng mn Porche toch ook niet naar een “kundige” vak garage.

  6. Volgens mij is het heel simpel. Een Apple koop je bij Apple (officiële Apple store / officiële Apple online store) met Apple care. Dan heb je nooit te maken met dit soort gedoe. Is nu juist het mooie Apple concept. Wie zijn Apple ergens anders koopt of laat repareren met inferieur materiaal – eigen schuld. Van mij hoeft Apple dit niet te patchen.

  7. @Jaap Couro: Helaas kan je in België op de iPhone geen AppleCare nemen 🙁 Nu, zelf ga ik ook altijd bij Switch voor herstellingen. Zij zijn een erkende aanbieder en service center. Maar ook daar loopt het al eens fout. Camera die niet meer werkt na vervangen batterij enzo. Maar in het algemeen zijn de herstellingen wel heel degelijk uitgevoerd. Maar best wel prijzig. Schermpje van een iPhone 7 vervangen -> 169 euro. Bij een 3rd party hersteller heb je ze aan 70 euro. Ik snap dat de mensen het toch wel eens proberen. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een fatsoenlijke herstelling gezien bij de 3rd party shops hier in België. Altijd problemen met de toestellen na een paar dagen. Schermpjes komen los, sensoren werken niet meer. Knoppen gaan stroef, … Altijd wat mee aan de hand. Mijn advies -> Ga via een erkende service provider.

  8. @Jaap Couro: Dat is wel zo kijk je hoeft hem niet te kopen bij Apple perse, je kan ook elders doen en dan binnen de 1ste paar maanden Apple care afsluiten bij Apple.
    Maar als jij je toestel bij 1 of andere telefoonboer laat maken eigen risico, beter gewoon bij een erkende reparatie bedrijf of Apple zelf als je daar in de buurt woont.

  9. Raar dat het alleen dan weer de nieuwe toestellen betreft.

  10. Origineel geplaatst door Jaap Couro
    Volgens mij is het heel simpel. Een Apple koop je bij Apple (officiële Apple store / officiële Apple online store) met Apple care. Dan heb je nooit te maken met dit soort gedoe. Is nu juist het mooie Apple concept. Wie zijn Apple ergens anders koopt of laat repareren met inferieur materiaal – eigen schuld. Van mij hoeft Apple dit niet te patchen.

    Dat ze maar eens wat extra Apple Stores openen.
    Als mijn laptop het nu begeeft kan ik naar Amsterdam om hem te laten maken. Een Amac oid mag er al niets meer aan doen. Toch te gek voor woorden.

  11. Origineel geplaatst door Jaap Couro
    Volgens mij is het heel simpel. Een Apple koop je bij Apple (officiële Apple store / officiële Apple online store) met Apple care. Dan heb je nooit te maken met dit soort gedoe. Is nu juist het mooie Apple concept. Wie zijn Apple ergens anders koopt of laat repareren met inferieur materiaal – eigen schuld. Van mij hoeft Apple dit niet te patchen.

    Origineel geplaatst door Johan
    Dat ze maar eens wat extra Apple Stores openen.
    Als mijn laptop het nu begeeft kan ik naar Amsterdam om hem te laten maken. Een Amac oid mag er al niets meer aan doen. Toch te gek voor woorden.

    Amac mag er zeker wel iets aan doen gezien ze een ASP status hebben. Echter kiest Amac ervoor om dit centraal te doen waardoor het product vanuit een filiaal opgestuurd wordt naar hun eigen service-dienst. Verder heb je AppleCare, Card Services, Microfix.

    iCulture heeft hier ook een mooi artikeltje over.

  12. Hoewel de eigenaar van Injured Gadget spreekt over tweeduizend toestellen die hij na reparatie terugkreeg van klanten, zal het aantal gebruikers met een third-party schermvervanging niet zo groot zijn. Dit model is nog maar een halfjaar op de markt en veel mensen kiezen in de garantieperiode uit voorzorg voor vervanging door Apple zelf of een erkende serviceprovider zoals Card Services

    Geloof je het zelf,? De gemiddelde iPhone bezitter weet niet eens wat een “erkende serviceprovider” inhoudt en wat de gevolgen voor de garantie zijn als het scherm elders wordt vervangen.

  13. @Rutger: Jij hebt duidelijk nog nooit een iPhone opengemaakt 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.