Reacties voor: TomTom GO Mobile laat je navigeren naar contactpersonen

De TomTom GO Mobile-app heeft een update gehad, zodat je nu naar contacten kunt navigeren en met snelkoppelingen sneller toegang hebt tot het menu.

Reacties: 35 reacties

  1. Eindelijk!…. Maar je kan niet zoeken in je lijst met Contactpersonen. Alleen er heen scrollen. Niet handig als je een lange lijst met contactpersonen hebt..

  2. Handig dat dit nu kan, verder is het jammer dat er weer zoveel menuitems bij gekomen zijn, dat maakt het juist weer onduidelijker. Ik had liever gehad dat er in het menu gewoon 2 kleine ronde knopjes boven stonden met een huisje en een koffertje, zodat je op die manier snel naar huis of naar werk kan navigeren.

    Daarnaast zou Mijn Plaatsen ook mooi als extra zoek-kopje onder Zoek kunnen, zodat het menu weer wat leger wordt. Ook zouden de Recente Bestemmingen standaard in de lijst kunnen staan als je op Zoek drukt en nog geen tekst hebt ingevoerd. Zodra je tekst invoert, dat hij dan daarop zoekt. Alles bij elkaar scheelt dat 3 menuitems en werkt het daarnaast (volgens mij) nog logischer ook.

    Zoiets als:
    http://www.kixass.net/temp/indruk1.png
    http://www.kixass.net/temp/indruk2.png

  3. Mooie toevoeging, maar waardeloze manier van invoeren.
    Je kunt niet zoeken op een contactpersoon, wil je navigeren naar een contactpersoon dan moet je heel het alfabet langs.

    Wacht nog op andere toevoegingen als vermijdt blokkades, noem alternatieve routes e.d. Mapshare, tussenstops, uiterlijk tunen en dergelijke zal allemaal nog wel even duren.

  4. Volgens mij kan Sygic dit ook al

  5. Bijkomend voordeel is wel dat dit maar een relatief kleine update nu is. Voorheen had je altijd 1 a 2 GB voor je kiezen, dus dit soort verbeteringen worden, hoop ik, sneller uitgerold

  6. Zo, boffen wij even..
    Niet on het een of ander, maar dat hadden ze er toch al direct in moeten bouwen. Dit is gewoon weer een app die vanaf de grond aan toe opnieuw opgebouwd moet worden terwijl er al een erg nette bestaande app is…

  7. Ik had liever gehad dat er wat meer stemmen in deze update zaten,ik mis de vertrouwde stem van Eva.

  8. Is misschien een tussenoplossing, maar met kopie en plak kan je (hopelijk tijdelijk toch) in een hele lange lijst makkelijker eerst in het adresboek een adres opzoeken. Dit dan kopiëren door gewoon op het adresveld te gaan staan tot je kopie te zien krijgt. En vervolgens in Tomtom plakken op het zoekveldje en hop… Is toch makkelijker dan scrollen tussen een 4000 adressen zoals bij mij het geval is. Voor de rest komt het wel goed…Behalve?! met een iPhone 6+ op een Tomtom 2,1A autolader… loopt mijn batterij leeg…

  9. Ik vind deze app echt waardeloos en blijf ook lekker bij de oude betaalde app ook al zal deze geen updates meer krijgen.

    Helaas ook alleen een iPhone app en niet voor de iPad. Ja, de uitgerekte versie welke er niet uit ziet. Nu moet inderdaad alles weer van begin af aan worden opgebouwd en zal het tijden duren voordat het weer enigszins is zoals we gewend waren. Had wel wat meer verwacht van TomTom.

  10. Origineel geplaatst door Ben
    Zo, boffen wij even..
    Niet on het een of ander, maar dat hadden ze er toch al direct in moeten bouwen. Dit is gewoon weer een app die vanaf de grond aan toe opnieuw opgebouwd moet worden terwijl er al een erg nette bestaande app is…

    Hoe weet jij nou of een app wel of niet opnieuw opgebouwd moet worden? Misschien is het achter de schermen wel één en al oude technologie en is het een hell om aanpassingen te maken en de hele boel te testen zonder dat er iets omvalt. Op zich aannemelijk, aangezien de app al meer dan 5 jaar oud was.

    Iedereen was aan het klagen dat er een nieuwe app met nieuwe lay-out moest komen. Al maanden lang. Bij een nieuwe lay-out hoort vaak een nieuwe basis en nieuwe functionaliteit.

    Het feit dat ze het incrementeel uitbrengen is alleen maar handig. Ze kunnen sneller updates doorvoeren, sneller inspelen op de wensen van de klant. Eerst zorgen ze dat mensen kunnen doen wat ze moeten doen en dat is navigeren. Daarna maken implementeren ze steeds meer features wat het gebruik makkelijker maakt en waar het meest om gevraagd wordt. Wij hoeven minder lang te wachten, zij kunnen efficiënter ontwikkelen. Win-win toch?

  11. @Erik: Helemaal mee eens.

  12. Origineel geplaatst door Ben
    Zo, boffen wij even..
    Niet on het een of ander, maar dat hadden ze er toch al direct in moeten bouwen. Dit is gewoon weer een app die vanaf de grond aan toe opnieuw opgebouwd moet worden terwijl er al een erg nette bestaande app is…

    Origineel geplaatst door Brian
    Hoe weet jij nou of een app wel of niet opnieuw opgebouwd moet worden? Misschien is het achter de schermen wel één en al oude technologie en is het een hell om aanpassingen te maken en de hele boel te testen zonder dat er iets omvalt. Op zich aannemelijk, aangezien de app al meer dan 5 jaar oud was.
    Iedereen was aan het klagen dat er een nieuwe app met nieuwe lay-out moest komen. Al maanden lang. Bij een nieuwe lay-out hoort vaak een nieuwe basis en nieuwe functionaliteit.
    Het feit dat ze het incrementeel uitbrengen is alleen maar handig. Ze kunnen sneller updates doorvoeren, sneller inspelen op de wensen van de klant. Eerst zorgen ze dat mensen kunnen doen wat ze moeten doen en dat is navigeren. Daarna maken implementeren ze steeds meer features wat het gebruik makkelijker maakt en waar het meest om gevraagd wordt. Wij hoeven minder lang te wachten, zij kunnen efficiënter ontwikkelen. Win-win toch?

    Waarschijnlijk heeft TomTom het nieuwe verdienmodel ook nodig om rond te kunnen blijven komen…

    Maar voor iedereen die allerlei functies mist: de oude app doet het nog gewoon hoor en wordt zelfs nog bijgehouden…

  13. Geweldig app! Beste navigatie systeem!

  14. @empie: Correct, heb ik ook. Ik zit deze week in Duitsland en merkte na een half uurtje dat ik al 10% kwijt was. Uiteindelijk heb ik mijn telefoon in energie besparende modus gezet en toen liep mijn accu weer op naar 100%.

    Het is geen oplossing natuurlijk en ik mag hopen dat TomTom hier snel wat aan doet maar het werkte wel prima voor mij, ik heb geen enkele negatieve impact geconstateerd voor de navigatie (of het gebruik van de iPhone in het algemeen) in elk geval

  15. TomTom maar weer verwijderd van mijn iPhone; Waze is echt veel makkelijker in gebruik. Zowel de gebruikersinterface met bestemmingen invoeren (ook via Google), als het delen van gebeurtenissen op de weg (file die aan het ontstaan is, gevaren). En toen TomTom me ook nog over een dichtgesneeuwde bergpas wilde leiden (hoezo real-time verkeersupdate?) was de maat vol…
    Jammer, want eigenlijk wil ik graag NL producten supporten 🙂

  16. Vind het op zich een hele fijne app. Alleen het menu is wat mij betreft horror. Ik wil graag zo veel mogelijk menu elementen zien in een oog opslag. Moet nu in de auto achter het stuur continu scrollen. Dus mijn verbeterpunten:
    -Snelle mogelijkheid tot navigeren naar huis en werk
    -Kleiner lettertype in menu om mer tegelijk te kunnen zien
    -Bij snellere route’s -> Deze automatisch laten nemen
    -Zoek venster bij contacten
    -Alternatieve route’s bij web blokkade
    -Snelle manier om flitspalen te melden (in navigatie scherm zelf)
    -Tussenstops in plannen bij navigatie (reizen via)

    Dan is het voor mij perfect!

  17. Nu weet ik ook waarom de gebruikers van de oude app, TomTom Go 3 jaar gratis kunnen gebruiken, het gaat 3 jaar duren voordat we dezelfde functionaliteiten hebben als de oude TomTom app 🙁

    Schandalig dat een nieuw vervangende app een reuze sprong achterwaarts is, en het binnenhalen van geld belangrijker is dan een bruikbare app 🙁

  18. Al iets beter maar ik wil vanuit mijn agenda het adres van mijn volgende afspraak kunnen selecteren en dan kiezen welke app ik wil gebruiken. In de oude app kon ik dan uit Apple kaarten, TomTom, etc kiezen. Dit is voor mij het grootste gemis. Voor nu blijf ik de oude app maar gebruiken.

  19. Het was even wennen deze nieuwe app maar er zitten ook veel verbeteringen in zoals de ik sta in de file, ben wat later en flitsermeldingen en al met al ben ik goedkoper uit per jaar omdat ik anders 25 euro voor de filemelding moest betalen.

    wel heb ik wat verbeterpunten:
    een route na bijv. 10 seconde automatisch starten ( net als in de vorige versie ) nu moet ik altijd op dat kleine stuurtje drukken, bij het naar huis navigeren werkt het nu ook al.
    mijn favorieten op volgorde kunnen zetten.
    zoeken in contacten,

    hopen dat ze dit snel toevoegen.

  20. @sander78: Ik kan vanuit Apple Kaarten alle Route-apps kiezen die beschikbaar zijn op mijn iPhone wanneer ik kies voor Ov.

  21. Eeeh…. Ik ga (op m’n iPhone) bij navigeren gewoon naar mijn contactpersonen, druk op het al ingevoerde adres en de navi-app opent automatisch… Met route-info over m’n speakers in de auto via bluetooth… Werkt al lange tijd prima… Geen noodzaak voor TomTom helaas, alleen maar dubbelop toch?

  22. Origineel geplaatst door Ranney: Vind het op zich een hele fijne app. Alleen het menu is wat mij betreft horror. Ik wil graag zo veel mogelijk menu elementen zien in een oog opslag. Moet nu in de auto achter het stuur continu scrollen. Dus mijn verbeterpunten:
    -Snelle mogelijkheid tot navigeren naar huis en werk
    -Kleiner lettertype in menu om mer tegelijk te kunnen zien
    -Bij snellere route’s -> Deze automatisch laten nemen
    -Zoek venster bij contacten
    -Alternatieve route’s bij web blokkade
    -Snelle manier om flitspalen te melden (in navigatie scherm zelf)
    -Tussenstops in plannen bij navigatie (reizen via)

    Dan is het voor mij perfect!

    Sluit mij hier helemaal bij aan. Mis nog 1 ding , kronkelroutes/ bochtenroutes(fijn voor op de motor)

  23. Origineel geplaatst door Wilbie:

    Maar voor iedereen die allerlei functies mist: de oude app doet het nog gewoon hoor en wordt zelfs nog bijgehouden…

    Daarom gebruik ik nog lekker de oude vertrouwde app !

  24. Ik heb geregeld gehad met de nieuwe TomTomGo dat deze de weg kwijt was of dat ik een erg onlogische route kreeg. De oude app leek mij nauwkeuriger en betrouwbaarder.
    TomTom er valt nog veel te verbeteren!

  25. @Brian:

    ben het hier helemaal mee eens, sommige apps kunnen nu eenmaal niet even snel worden gemaakt en ook nog goed functioneren. dan inderdaad liever langs deze weg.

  26. Heerlijke app, werkt perfect en zeer nauwkeurige file info

  27. Je kon dit al in de oude apps van TomTom.navigeer naar, personen, contactpersoon.

  28. @sander78: Dat kan gewoon: in Kaarten als de route in beeld is op het symbool rechtsboven klikken en dan kiezen voor Route-apps.

  29. Origineel geplaatst door michel: Eindelijk!…. Maar je kan niet zoeken in je lijst met Contactpersonen. Alleen er heen scrollen. Niet handig als je een lange lijst met contactpersonen hebt..

    Er zit rechts een pijltjes button, waarmee dat scrollen razendsnel gaat.

  30. Origineel geplaatst door Absrnd
    Schandalig dat een nieuw vervangende app een reuze sprong achterwaarts is, en het binnenhalen van geld belangrijker is dan een bruikbare app 🙁

    Wat een domme kletskoek zeg!
    App is gratis te gebruiken en met file eb flits info goedkoper dan bestaande App. Daarbij ook genoeg goede punten. Tov Navigon nu alleen maar een nieuwe versie ipv weer elke keer je landen downloaden

  31. @Pieter: Mee eens. Sowieso erger ik me aan de gesproken boodschappen bij de nieuwe TomTom Go-app: zinnen lopen niet vloeiend en vaak licht de klemtoon op de foute plaats. Overduidelijk zijn het los ingesproken woorden die zonder juiste intonatie achter elkaar zijn geplakt. Bij de oorspronkelijke TomTom-app is dit probleem niet aanwezig, alsof de verschillende zinnen in z’n geheel in één take zijn opgenomen.

  32. @Robert Janssen: Je gebruikte in de oude app zeker de standaard-stemmen. Dat zijn inderdaad ingesproken zinnen.
    In de nieuwe app worden computerstemmen gebruikt, die ook de straatnamen uitspreken. Inderdaad wat minder vloeiend en soms zelfs lachwekkend, maar deze stem geeft wel veel meer informatie.

    Die computerstem (Xander) was overigens in de oude app ook aanwezig, alleen moest je die apart laden.

  33. @Wilbie: Inderdaad gebruikt(te) ik in de oorspronkelijke TomTom-app de oorspronkelijke stem (Bram). De mogelijkheid in de nieuwe app om de straatnamen uitgesproken te horen, hen ik om meerdere redenen uitgezet: ik hoef niet iedere straatnaam te horen (zeker niet wanneer ik nog ver van m’n bestemming verwijderd ben) en inderdaad, is de uitspraak van de straatnamen vaak lachwekkend of zelfs onverstaanbaar. Verder vind ik de verschillende rij-informatie (snelheid, resterende reisduur etc.) in de oorspronkelijke app overzichtelijker geordend (in een horizontale balk onderin het scherm). Bij de nieuwe TomTom Go-app is deze info verspreid over het scherm, wat niet overzichtelijk is. Mijn voorkeur gaat dus ook nog steeds uit naar de oorspronkelijke TomTom-app. Hopelijk blijft deze nog lang met updates (zowel de app als de kaart) ondersteund.

  34. @michel: het zal wel aan mij liggen maar kan nergens vinden hoe kan navigeren uit contactpersonen. Waar kan ik dat vinden?

  35. Hoe je ook over de app denkt: na 3 dagen op en neer rijden van Amersfoort naar Brabant weet ik dat de file info veel beter is dan bv van Flitsmeister. Dus dat doen ze goed bij TT!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.