Reacties voor: Tikkie Check laat je sneller afrekenen in de horeca

Weglopen zonder op de rekening te wachten
ABN AMRO heeft iets nieuws: met Tikkie Check kun je contactloos afrekenen bij de horeca, zonder op de bediening te hoeven wachten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 6 reacties

  1. In een economische crises zulke hoge betalingskosten lijkt me geen geweldig idee! Bovendien op een druk terras als consument zo wegloopt zal je een handeling moeten laten plaats vinden of ze wel betaald hebben? Zo niet? Dan?

  2. De kosten die banken en payment providers vragen, lopen de spuigaten uit. Uiteindelijk betalen wij dit met z’n allen.

  3. Met alle respect voor de digitale betalingsvormen, er kleeft echter een groot nadeel aan. De transactiekosten die er zijn, worden doorberekend aan de consument.
    De financiële instellingen kunnen, door dat je digitaal betaald, vrij nauwkeurig nagaan waar je bent geweest en wat jouw voorkeuren zijn.
    Er wordt beweerd dat digitaal betalen goedkoper is dan contant. Dat mag dan zo zijn voor de financiële instanties, maar dat geldt niet voor de consument.
    De goedkoopste en anonieme betaalwijze voor de consument is en blijft contant betalen.
    Grote transacties zoals bijvoorbeeld het kopen van huisraad, elektronische apparatuur of een auto, dat dit digitaal wordt gedaan d.m.v. een overboeking , is en blijft uiteraard erg handig. Bijkomend gevaar is, dat de gemiddelde consument meer uitgeeft dan de bedoeling was, door het digitale betaalsysteem.

  4. Moeilijk voor te stellen dat er horecazaken zijn die dit gaan aanschaffen. Tegenwoordig zijn er tientallen QR Bestel Apps voor de horeca. Daarbij scant de gast ook de QR code op de tafel, waarna hij meteen de menukaart ziet, mobiel kan bestellen én meteen of achteraf kan afrekenen. Dan hoeft je dus ook niet meer te wachten totdat de bediening een bestelling komt opnemen. Deze systemen zijn bovendien goedkoper dan de in het artikel gemelde prijs (zie link).

    Ik denk dat Tikkie Check meer geschikt is voor andere branches. Het is niet voor niets dat er op hun website allerlei klantverhalen staan, met een verhaal uit de horeca en recreatie als grote afwezige.

  5. Ik werk zelf regelmatig id horeca (Ober)
    Vind het een leuk idee, maar hoe moet je nu als ober weten wie wel en niet betaald heeft en de kosten slaan gewoon nergens op! Een gemakkelijkere manier ( en goedkoper) is bijv. om bij het brengen vd drankjes op het terras, direct te laten afrekenen. Ik denk dat dit een stuk voordeliger is dan wat ze hier voorstellen.

  6. Goed initiatief. Draagt bij aan de verder financiële digitalisering.
    M.b.t. het kosten aspect.. Geen enkel probleem.. Bank kosten zijn sowieso schrikbarend laag in Nederland in vergelijk met de buurlanden.
    Grootste voordeel is dat de mdw zich nu kan gaan richten op de klant in plaat van het proces.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.